Hvad er det DUMMESTE du har gjort pga hormoner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2021

Anonym trådstarter

Altså hvor du har været en rigtig k*lling, og været uretfærdig, men ikke kunne styre det pga hormoner og graviditet.

Jeg spørger, fordi jeg er gravid med min 4. og ALDRIG har reageret som nu.

Manden har godt nok gjort nogle dumme ting hist og her, men jeg har simpelthen "smidt ham ud" allerede et par gange her under graviditeten (er 6 måneder henne). Vi får hurtigt løst det, men kan bare slet ikke kende den side af mig selv. Har det fint psykisk , fuldstændig, men døjer med mange smerter (intet nyt i det sammenlignet med de andre graviditeter). Jeg ved slet ikke, hvad der går af mig, at jeg bliver SÅ sur, når jeg bliver sur/vi bliver uvenner ', over, at han måske ikke lige vil snakke uvenskabet ud så vi kan blive gode venner. Han vil hellere stege lidt længere, og det tricker mig åbenbart denne her gang til at sige, jamen hvorfor skal vi så gå og mugge under samme tag.

Det er heldigvis kun midlertidigt, og vi klarer den, og manden siger også, at jeg har frikort i graviditeten (sagt i sjov), men han kan sagtens skeldne.

Nu er jeg bare nødt til at høre, hvor dumme ting I andre har gjort? For jeg er SÅ ked af mine handlinger og ord i de situationer, og det får jeg også fortalt ham og undskyldt..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2021

Anonym

Åh jeg ved godt du spørger for måske at blive bekræftet i, at du er helt okay. Men jeg er også fjerdegangs, men reagerer ikke som du siger.. Måske kan I prøve sammen at finde ud af, hvordan I undgår du kommer helt derud, for det er jo ikke hensigtsmæssigt, og heller ikke rimeligt, gravid eller ej

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh jeg ved godt du spørger for måske at blive bekræftet i, at du er helt okay. Men jeg er også fjerdegangs, men reagerer ikke som du siger.. Måske kan I prøve sammen at finde ud af, hvordan I undgår du kommer helt derud, for det er jo ikke hensigtsmæssigt, og heller ikke rimeligt, gravid eller ej

Ja, det gør jeg nemlig. Jeg ved jo godt det ikke er iorden :-( Øv altså. Sikke en forskel denne her gang. Men udover de få gange med voldsom reaktion, så er jeg jo blid som et lam og en rigtig nem gravid, det siger min kæreste også  

Men jeg har i hvert fald fundet ud af, at det er hvis vi ikke får snakket en diskussion ud. For det der med at få op af hinanden og ignorere hinanden i mange, mange timer kan jeg slet ikke. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Har aldrig forstået kvinder som sætter skylden på hormonerne.. 

Selvom man er gravid kan man vel stadig styre sig.. ? 

Jeg har ikke oplevet det at være ubehøvlet eller aggresiv under graviditet. Mere følsom og lidt nemmer ved tåre(selvom jeg også er det selv hvis ikke jeg er gravid) men at sige noget som såre andre og brug hormon kortet giver ikke mening her.. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det gør jeg nemlig. Jeg ved jo godt det ikke er iorden :-( Øv altså. Sikke en forskel denne her gang. Men udover de få gange med voldsom reaktion, så er jeg jo blid som et lam og en rigtig nem gravid, det siger min kæreste også  

Men jeg har i hvert fald fundet ud af, at det er hvis vi ikke får snakket en diskussion ud. For det der med at få op af hinanden og ignorere hinanden i mange, mange timer kan jeg slet ikke. 

Kan et kompromis være, at I aftaler et tidsrum det er ok at trække sig lidt i, så I kan køle ned, og så snakke om det bagefter? For nogen gange i en højkonfliktsituation kan det bedste jo være, at man lige går hver til sit for ikke at optræde yderligere. Eller kan i på en eller anden måde forebygge disse konflikter, så det slet ikke når derud?

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Jeg har ikke oplevet det at være ubehøvlet eller aggresiv under graviditet. Mere følsom og lidt nemmer ved tåre(selvom jeg også er det selv hvis ikke jeg er gravid) men at sige noget som såre andre og brug hormon kortet giver ikke mening her.. 

Og jeg har alle dage kunne være HELT og aldeles enig med dig i din holdning, men nu har jeg i min 4. graviditet simpelthen mærket hormonerne på en helt anden måde. 

Ærger og skæmmer mig. Men kan også mærke det er svært at styre. Tager den på min kappe, fuldstændig..  

Det var heller ikke det, det drejede sig om  

Anmeld Citér

4. maj 2021

Winni1986

I min første graviditet begyndte jeg at græde, da jeg fortalte min kæreste, at jeg havde talt i telefon med én af kunderne i den virksomhed som jeg arbejder i.

(Det var en hyggelig og meget behagelig samtale, som jeg havde haft med kunden)

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym

Er normalt en ret rolig, tålmodig og ikke mindst STABIL person, men da jeg var gravid med min ældste svingede mit humør så meget at jeg slet ikke kunne følge med og mærke efter hvad der var reelt og rimeligt. En dag kom jeg simpelthen til at sige mit job op under et vredesudbrud. Sådan for alvor... �� Heldigvis er jeg mig selv igen og jobbet savner jeg heller ikke. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym

Jeg har også ofte smidt min mand på porten når jeg har været gravid og for mit vedkommende var det både hormoner og at jeg i slutningen af graviditeten havde så ondt i ryggen og i mit stakkels maveskind. 
det med at smide min mand på porten er så desværre ikke engang det dummeste jeg har gjort, det værste var da jeg fik aflivet vores hund  

Anmeld Citér

5. maj 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Alonebreak skriver:

Jeg tror man skal have oplevet det for at kunne forstå det. Jeg var i barnløshedsbehandling hvor jeg fik medicin der nedregulerede mig som i overgangsalder. Her kom jeg ved en misforståelse til at tage dobbelt dosis i 14 dage. Jeg fredelige menneske oplevede mig selv stå og råbe og skrige af min mand midt på gaden. Det var som at se mig selv udefra. Totalt rystet over mig selv bagefter. Da lægen opdagede fejlen sagde han også, du må have haft nogle humørsvingninger ik? (Jeg glæder mig ikke til overgangsalder efter den omgang!)

I alm. graviditet har jeg bl.a. stortudet over diverse film, jeg græder aldrig til film

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.