For / imod børn med til scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.954 visninger
19 svar
13 synes godt om
1. maj 2021

Vestjyden

Som overskriften lyder, søger jeg lidt både for / imod at tage et barn med til en scanning. Min søn er 3 1/2 og glæder sig helt enormt til at blive storebror! Jeg går virkelig med tanker om at bestille tid hos en privat klinik til en kønsscanning, og tage ham med, så han kan se hvordan det foregår, og han også kan se baby, men ved at min kæreste ikke mener vi skal betale for det, når vi kan få det at vide om 1 1/2 måned gratis �� 

MEN der må min søn jo ikke komme med, så er i tvivl om hvor meget jeg skal presse på/argumentere for, at vi skal have en scanning, hvor han må komme med... håber nogle kan komme med argumenter både for og imod, så jeg forhåbentligt kan blive lidt mere afklaret ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2021

Lymi

Jeg tror du skal være obs på, at mange steder, også privat, må man kun have én med, så der er risiko for, hvis du tager din søn med, at din mand ikke kan komme med.

Ift dit spørgsmål, jeg ville sagtens kunne finde på det med mine store børn, men ikke med min 3.5 årig, hvis det var eneste grund til at tage ham med til scanning. Min vurdering er, at han ikke er helt gammel nok til at forstå det, så ja.. :-) 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Hamse88

I kan købe billeder fra md-scanningen med hjem og vise dem til jeres søn. 
På den måde kan I både gøre det mere konkret fir jeres søn, og slippe for at betale en ekstra scanning

Anmeld Citér

1. maj 2021

Vestjyden

Hamse88 skriver:

I kan købe billeder fra md-scanningen med hjem og vise dem til jeres søn. 
På den måde kan I både gøre det mere konkret fir jeres søn, og slippe for at betale en ekstra scanning

Vi har også vist ham et billede fra nf scanningen, men han var ret nysgerrig på, hvordan man kunne se baby, og ikke helt forstå det da vi prøvede at forklare ham hvordan det foregik... så tror måske også det er den del af det, som en del af mig gerne vil vise ham hvordan foregår

Anmeld Citér

1. maj 2021

Vestjyden

Lymi skriver:

Jeg tror du skal være obs på, at mange steder, også privat, må man kun have én med, så der er risiko for, hvis du tager din søn med, at din mand ikke kan komme med.

Ift dit spørgsmål, jeg ville sagtens kunne finde på det med mine store børn, men ikke med min 3.5 årig, hvis det var eneste grund til at tage ham med til scanning. Min vurdering er, at han ikke er helt gammel nok til at forstå det, så ja.. :-) 

Tak! Er nemlig meget i tvivl om han er stor nok til at forstå det, så om det mere er mit behov at vise ham det, end det egentlig er hans behov at se det! Han var dog ret nysgerrig på det da vi fortalte om nf scanningen, og uforstående over hvordan vi kunne se baby, uden de tog den ud, og uden de lavede et hul i min mave  så det er nok også den del jeg tænker at vil vise ham, hvordan det hele foregår, men det er måske nok mere mit behov, end det egentlig er hans

Anmeld Citér

1. maj 2021

Hamse88

Vestjyden skriver:

Vi har også vist ham et billede fra nf scanningen, men han var ret nysgerrig på, hvordan man kunne se baby, og ikke helt forstå det da vi prøvede at forklare ham hvordan det foregik... så tror måske også det er den del af det, som en del af mig gerne vil vise ham hvordan foregår

... men han er 3,5 

Hvis han ikke er med på billedet, er han nok heller ikke med på koblingen mellem skærmen og scanneren på din mave

Anmeld Citér

1. maj 2021

Babilooo

Der er en grund til at det hedder misdannelsesscanning og også til at man ikke på hospitalet må have børn med. Der er desværre nogen hvor scanningen ikke går godt - dødt barn eller hvor der er misdannelser, problemer der opdages. Det er derfor st man har mulighed for at søge om en senabort, hvis det viser sig nødvendigt. 
Alt kommer sikkert til at gå godt - men det virkelig ikke fedt at få en sådan nyhed mens ens 3 årlige er i rummet. Du vil være knust og samtidigt skulle tænke over din reaktion. 
Jeg ville få tage en video og efterfølgende vis barnet det. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

asphodel

Tjullehej skriver:

Der er en grund til at det hedder misdannelsesscanning og også til at man ikke på hospitalet må have børn med. Der er desværre nogen hvor scanningen ikke går godt - dødt barn eller hvor der er misdannelser, problemer der opdages. Det er derfor st man har mulighed for at søge om en senabort, hvis det viser sig nødvendigt. 
Alt kommer sikkert til at gå godt - men det virkelig ikke fedt at få en sådan nyhed mens ens 3 årlige er i rummet. Du vil være knust og samtidigt skulle tænke over din reaktion. 
Jeg ville få tage en video og efterfølgende vis barnet det. 

Jeg er helt enig med Tjullehej. Jeg ville aldrig tage et barn med til en MD-scanning. Til vores MD-scanning fik vi at vide at babys hoved var lille og at de ikke lige kunne se en hjernebro, eller hvad det nu var, og så skulle vi pludselig i gang med moderkagebiopsi og sendes til Skejby for at lave en komplet scanning, og det ville da være fuldstændig skrækkeligt at skulle stå i sådan en situation med en søskende ved siden af. (Det viste sig at der ikke var noget galt med vores baby).

Kan I ikke lege MD-scanning hjemme hos jer selv? Din mand kan være den der scanner, og så kan I vise sønnike hvordan det foregår, og så "printe" (fremvise) de billeder I har fået fra den overståede scanning.

Anmeld Citér

1. maj 2021

Vestjyden

Tusind tak for jeres inputs! Selvom jeg enormt gerne vil have ham til at være en del af hele processen, er nok for lille endnu, og nok mere mit behov end hans...  

Dropper nok diskussionen om en privat scanning med kæresten, uden kamp, og væbner mig med tålmodighed til med scanning på at få et kig derind igen

Anmeld Citér

1. maj 2021

Morpåudebane

Vi havde vores første barn med til en privat kønsscanning. Han var ca 3,5 år og han forstod 100% hvad der skete og var helt lykkelig da damen sagde at det var en lillebror.

jeg ville dog, som de andre siger, aldrig tage med til de scanninger der foretages på sygehuset  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.