Hvornår vågner jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2021

Tulletullen

Uh det er selv-tortur at spørge til, om andres børn sover bedre . Jeg ved det, for min den store på 8, han står senest op kl 6 hver dag - og har altid gjort det.

Grunden til at jeg ikke synes, det er det bedste at fokusere på andre familiers søvn er: hvad vil du bruge det til?  

Det får dig bare til at have ondt af dig selv, og det kan du ikke bruge til noget.

(Jaja jeg kan da heller ikke selv holde mig fra en tråd med denne titel, så hvor god er jeg lige selv hihi ).

Det er nemmere, når de kan underholde sig selv om morgenen - og jeg holder fokus på hvor skønt det er med en dreng, der bare altid er frisk og glad om morgenen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2021

Babilooo

(Beklager tastefejlen, kan ikke rette den)

Hvornår vågner jeres børn og hvor gamle er de?

Jeg er SÅ træt. Jeg er B-menneske og har nu været mor i 4 år og har derfor været oppe mellem 5 og 7 hver morgen i al den tid. Den har oftere været 4.30 end 7.30.
Min 2-årige vågner næsten konsekvent mellem 5:15 og 6:30.
Min 4-årige er blevet lidt bedre til det og sover som regel til efter kl. 6.

Jeg har snakket med flere og jeg synes ikke altid, at deres børn vågner så tidligt? Jeg er altid så træt om aftenen, når de endelig sover, at jeg nærmest bare går i seng efter at have lagt tøj sammen. Det er så kedeligt!

Vi putter mellem 19 og 20 og uanset hvad vi har lavet dagen før, så sover de ikke længe. Kun dagen efter juleaften hvor de sov til kl. 8!

Det er nok hårdt fordi du er B menneske.jeg kan stort set ikke sove længere end 7 selv efter nytår.

Mit ene barn vågnede 4.45 konsekvent i de første 5 år. Nu strækker han den til 5.15 ish og ser selv ipad uden at forstyrre os før 5.45. 

Skal lige nævne at det er fuldstændigt ligegyldigt hvornår han kommer i seng - han er så bare mere træt. Og tidspunkterne ændrer sig ikke i weekender, ferier, hjemme eller ude osv.

Anmeld Citér

1. maj 2021

Kontrast

Min på snart 11 vågner kl. 6 til hverdag og fest. Hvis vi forsøger at skubbe hans sengetid om aftenen bliver han bare træt næste dag, men står op til samme tid til gengæld går han gerne i seng kl. 19 om aftenen. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Kontrast

Tulletullen skriver:

Uh det er selv-tortur at spørge til, om andres børn sover bedre . Jeg ved det, for min den store på 8, han står senest op kl 6 hver dag - og har altid gjort det.

Grunden til at jeg ikke synes, det er det bedste at fokusere på andre familiers søvn er: hvad vil du bruge det til?  

Det får dig bare til at have ondt af dig selv, og det kan du ikke bruge til noget.

(Jaja jeg kan da heller ikke selv holde mig fra en tråd med denne titel, så hvor god er jeg lige selv hihi ).

Det er nemmere, når de kan underholde sig selv om morgenen - og jeg holder fokus på hvor skønt det er med en dreng, der bare altid er frisk og glad om morgenen

Ja det er jeg enig i. Jeg har også brugt tid på at spørge til venner og families jævnaldrende børn og er næsten blevet misundelig, når jeg har fået at vide, at de da sover til kl. 10 og 11 hjemme hos dem. Det får jo ikke min dreng til at sove længere og folk har som regel ikke nogen vise sten til hvorfor lige deres børn sover længe. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

ccma

Profilbillede for ccma

Min datter er lige blevet 3, hun kommer i seng mellem 18:30 og 19 i hverdagene og sover til vi skal næste dag omkring kl. 7, i weekenden kommer hun lidt senere i seng, men senest kl. 20, og alt efter hvad vi har lavet sover hun gerne til næste dag omkring kl. 8.

Anmeld Citér

1. maj 2021

Babilooo

For at vende det til noget positivt. Vores A dreng er altid duper glad på vej til skole. Og vi behøver ikke vække ham. 

Vores B dreng kan godt være morgentvær og svær at vække. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Anonym

Mine er 8, 10 og 12 og vågner nok ved en 7-8 tiden i weekender. De tager ofte selv noget mad i weekenderne og hygger med tv/mobil/computer, så vi står ikke alle op samtidig. Det er en dejlig "frihed" ved halvstore børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.