Hvornår vågner jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvorfornår vågner jeres børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.606 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2021

Anonym trådstarter

(Beklager tastefejlen, kan ikke rette den)

Hvornår vågner jeres børn og hvor gamle er de?

Jeg er SÅ træt. Jeg er B-menneske og har nu været mor i 4 år og har derfor været oppe mellem 5 og 7 hver morgen i al den tid. Den har oftere været 4.30 end 7.30.
Min 2-årige vågner næsten konsekvent mellem 5:15 og 6:30.
Min 4-årige er blevet lidt bedre til det og sover som regel til efter kl. 6.

Jeg har snakket med flere og jeg synes ikke altid, at deres børn vågner så tidligt? Jeg er altid så træt om aftenen, når de endelig sover, at jeg nærmest bare går i seng efter at have lagt tøj sammen. Det er så kedeligt!

Vi putter mellem 19 og 20 og uanset hvad vi har lavet dagen før, så sover de ikke længe. Kun dagen efter juleaften hvor de sov til kl. 8!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter sover typisk til vi vækker hende kl.7 på hverdage, og i weekenden til 8 når hun får lov at vågne af sig selv.

Det har hun faktisk altid gjort, men til gengæld har hun altid været svær at putte, og derfor sovet sent. Vi er selv sådan nogen der godt kan lide at gå sent i seng og sove lidt længe så det passer fint 

Nu venter vi lillebror (termin var i mandags) og jeg er spændt på hvordan han tilpasser sig.

Anmeld Citér

30. april 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984

Hende på 10 sover gerne til mellem 10-12, og hende på 8 sover til mellem 7-9, og så lister den mindste som regel ned efter sin ipad og passer sig selv til vi vågner. 

Anmeld Citér

30. april 2021

Lala

Profilbillede for Lala

Jeg er også b-menneske, og det har min datter i høj grad arvet, for hun vågner aldrig før klokken 9, med mindre at vi vækker hende. Til gengæld sover hun sjældent før kl 22

Anmeld Citér

30. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vores 2,5 årige sover først omkring kl. 21 uanset hvor træt hun er.. Og så vågner hun er sted mellem 6.30-7.30.. Engang imellem vågner hun tidligere.. 

Er du alene med børnene, siden det er dig, der står op hver dag? 

Anmeld Citér

30. april 2021

fehår

Mellem 5:45 og 6:30 for den yngste, men på hverdage er vi alligevel nødt til at stå op klokken 6. Min ældste kan sove "længe" til måske 7:15 i weekenderne.

Anmeld Citér

30. april 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Den mindste på knap 2 år vågner mellem 5-6 (dog er det nat her i huset til kl er 6), så hvis hun ikke kan puttes igen kommer hun ind mellem os og så halvsover vi altså

Den mellemste på 4 år, kan sov til 8:30, men for det meste er det mellem 7-8

Den ældste på 5 år, sover max til 8 og for det meste er det mellem 6:30-7:30.

I hverdagen bliver de vækket. - de bliver altid (minus fredag der er det kl 20) puttet kl 19 alle mand.

Jeg er også b menneske, men synes man vender sig til det. Vi har tv i soveværelset, så det bliver i weekenden tændt kl 6, så kan mor og far slumre videre 

Anmeld Citér

30. april 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

(Beklager tastefejlen, kan ikke rette den)

Hvornår vågner jeres børn og hvor gamle er de?

Jeg er SÅ træt. Jeg er B-menneske og har nu været mor i 4 år og har derfor været oppe mellem 5 og 7 hver morgen i al den tid. Den har oftere været 4.30 end 7.30.
Min 2-årige vågner næsten konsekvent mellem 5:15 og 6:30.
Min 4-årige er blevet lidt bedre til det og sover som regel til efter kl. 6.

Jeg har snakket med flere og jeg synes ikke altid, at deres børn vågner så tidligt? Jeg er altid så træt om aftenen, når de endelig sover, at jeg nærmest bare går i seng efter at have lagt tøj sammen. Det er så kedeligt!

Vi putter mellem 19 og 20 og uanset hvad vi har lavet dagen før, så sover de ikke længe. Kun dagen efter juleaften hvor de sov til kl. 8!

Min ældste er knap 7 år. Hun er siden hun var ganske få måneder vågnet kl 5 HVER DAG. Eller næsten. Uanset puttetid. Hun er bare udpræget A-menneske. Hun er længe blevet puttet kl 18 netop fordi hun står så tidligt op. Dog er det lige blevet rykket til kl 18:30 i stedet. Nu har hun lige fået en tyngdedyne + jeg laver dybe tryk på arme og ben og det har gjort at hun sover til kl 6 de fleste dage!

Lillesøster er 16 mdr og sover til mellem 5:30 og 6:30. Hun bliver puttet kl 18.

Jeg selv går i seng mellem 20-21 de fleste dage (Ja, jeg er længe oppe i dag ).

Anmeld Citér

30. april 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min 2½-årige vågner som regel mellem 5.45 og 6.30, og min snart 11-årige vågner i weekenden mellem kl. 6.30 og 8. De har tydeligvis arvet deres fars døgnrytme Men så får vi da noget ud af dagen Og i hverdagen skal de alligevel lige så tidligt op.

Den yngste har altid været morgenmenneske, og da hun var omkring 1 år, vågnede hun altid mellem 4.30 og 5.30 (og havde samtidig astmatisk bronkitis, som også gav -og giver - mange opvågninger)  Det var en drønhård tid, hvor jeg kun kom igennem det ved at sove både formiddags- og middagslur sammen med hende. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

1mere

Her er det sove tid kl. 19.00 ofte går der en halv time før der er ro, hvilket er ok.

De står alle tidligt op, ældste på 10 står gerne op kl. 6.00 i weekender de to yngste på 3 og 4 står op kl 5.00 på hverdage (de bliver vækket) og sover helt til kl. 6.00 i weekender, når de sover længe er det helt til 6.30

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.