Hcg ikke fordoblet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
16 svar
3 synes godt om
28. april 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg var i fredags til tidlig scanning, ud fra sidste menstruation skulle jeg være 7+1, Der blev fundet en lille spire, som blev målt til 7+3, desværre syntes jordmoren  ikke hjerteblikket var helt kraftigt nok, så skal scannes igen på mandag.

I mellemtiden har jeg fået taget blodprøve hos lægen for at tjekke hcg niveau.

I mandags var det 38531, og i dag onsdag kun 41228. Er det ikke en al for lav stigning? der er så lang tid til den scanning altså!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg var i fredags til tidlig scanning, ud fra sidste menstruation skulle jeg være 7+1, Der blev fundet en lille spire, som blev målt til 7+3, desværre syntes jordmoren  ikke hjerteblikket var helt kraftigt nok, så skal scannes igen på mandag.

I mellemtiden har jeg fået taget blodprøve hos lægen for at tjekke hcg niveau.

I mandags var det 38531, og i dag onsdag kun 41228. Er det ikke en al for lav stigning? der er så lang tid til den scanning altså!

Hej søde du

puh det må være hårdt! 

Hvad jeg kan læse mig frem til, så siger man, at hcg fordobles hver 2. Dag. Men samtidig at det er vigtigt at huske på, at der er stor spredning i intervallerne, og at ikke alle graviditeter følger skemaer og tabeller.

jeg håber for dig, at scanningen på mandag viser at alt er som det skal være

Anmeld Citér

28. april 2021

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Hej søde du

puh det må være hårdt! 

Hvad jeg kan læse mig frem til, så siger man, at hcg fordobles hver 2. Dag. Men samtidig at det er vigtigt at huske på, at der er stor spredning i intervallerne, og at ikke alle graviditeter følger skemaer og tabeller.

jeg håber for dig, at scanningen på mandag viser at alt er som det skal være

Jeg må håbe på det bedste

Anmeld Citér

28. april 2021

BG17

Profilbillede for BG17

Hcg skal slet ikke fordobles, når du er så langt. Du kan google forskellige tabeller for hcg, hvor du kan læse mere omkring fordoblingstiden ift, hvor langt man er osv

Anmeld Citér

28. april 2021

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Hcg skal slet ikke fordobles, når du er så langt. Du kan google forskellige tabeller for hcg, hvor du kan læse mere omkring fordoblingstiden ift, hvor langt man er osv

Jeg kan desværre ikke rigtig finde noget om at hcg ikke nødvendigvis skal fordobles når jeg er så langt henne.

Det gik jeg bare ud fra siden blodprøverne skulle tages med 2 dages mellemrum

Anmeld Citér

28. april 2021

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Jeg kan desværre ikke rigtig finde noget om at hcg ikke nødvendigvis skal fordobles når jeg er så langt henne.

Det gik jeg bare ud fra siden blodprøverne skulle tages med 2 dages mellemrum

Hvis du søger på engelske sider, kommer der flere frem end på danske Man plejer normalvis heller ikke at få taget blodprøver, når du er så langt, der kan en scanning vise meget mere. 

Jeg har fundet følgende fordoblingsskema: 

< 1200: 48-72 timer 

1200-6000: 72-96 timer 

> 6000: >96 timer 

Håber din scanning er positiv på mandag Fik du at vide, hvor mange hjerteslag, der var pr minut?

Anmeld Citér

28. april 2021

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Hvis du søger på engelske sider, kommer der flere frem end på danske Man plejer normalvis heller ikke at få taget blodprøver, når du er så langt, der kan en scanning vise meget mere. 

Jeg har fundet følgende fordoblingsskema: 

< 1200: 48-72 timer 

1200-6000: 72-96 timer 

> 6000: >96 timer 

Håber din scanning er positiv på mandag Fik du at vide, hvor mange hjerteslag, der var pr minut?

Det giver mig lidt mere ro indtil på mandag! Tak

Nej det snakkede hun desværre ikke om, grunden til at hun sendte mig forbi lægen, var fordi man i modsatte side af spiren kunne se, hvad der lignede et æg der havde delt sig i 2 eller 3. Disse hulrum var dog uden noget synligt i dem, så det kunne have været optakten til en flerfolds graviditet, eller en mola, og det ville hun gerne have tjekket op på med en blodprøve 

Anmeld Citér

28. april 2021

Altea

Det giver ingen mening at blodprøve på nuværende tidspunkt, da hcg når sit højeste omkring 60-80 dage efter æl. Der er en rettesnor omkring fordopling de første uger, men herefter går det jo langsommere og langsommere. Så lun scanning kan hjælpe dig desværre

Anmeld Citér

28. april 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Det giver ingen mening at blodprøve på nuværende tidspunkt, da hcg når sit højeste omkring 60-80 dage efter æl. Der er en rettesnor omkring fordopling de første uger, men herefter går det jo langsommere og langsommere. Så lun scanning kan hjælpe dig desværre

Hmm underligt, for det var jordmoren som bad mig få det gjort

Anmeld Citér

29. april 2021

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Det giver mig lidt mere ro indtil på mandag! Tak

Nej det snakkede hun desværre ikke om, grunden til at hun sendte mig forbi lægen, var fordi man i modsatte side af spiren kunne se, hvad der lignede et æg der havde delt sig i 2 eller 3. Disse hulrum var dog uden noget synligt i dem, så det kunne have været optakten til en flerfolds graviditet, eller en mola, og det ville hun gerne have tjekket op på med en blodprøve 

Det er godt de holder øje med dig. Jeg håber, det hele går godt på mandag. Det er hårdt at gå med bekymringerne, så husk at vær god ved dig selv

Du må lige komme med en opdatering, når du er blevet scannet igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.