Anonym skriver:
Hej alle.
Sagen er den at min kæreste som er far til vores 2 børn er flyttet for 5 mdr siden. Han kommer og er lidt sammen med os med der kan gå fra 3 til 9 dage imellem hvor vi intet høre fra ham, altså som i INTET.. han passer job og nogle meget perifere venner, som ikke ved han er syg. Hans familie og os ( mig og vores 2 børn ) er lagt op is..
Vi har aldrig haft problemer i vores forhold (14 år). Så er sikker på det ikke er mig der er problemet, men man har jo stadig følelsen af det er mig han ikke vil.. han er en lukket bog, så får ikke meget info om hvordan det går..
Han går til psykolog på 2 måned nu, føler ikke den store virkning, men jeg ser ham jo heller ikke meget..
Har nogen været i samme situation hvor det er vendt igen? Er følserne kommet tilbage? Hvis ja, hvordan har i det idag??
Eller skal jeg overveje hus salg snart, står alene med alt og det er efterhånden hårdt..
Vil sende dig et kram
Min kæreste fik en depression, hvor han blev fyret fra sit job, fik problemer med selvmedicinering.. Han startede med psykolog samtaler, og talte også med en privatpraktiserende psykiater, og fik medicin. Efter ca. et år på medicin, begyndte det at vende, hvor han nu er trappet ud af medicinen, er klar til at komme videre ift. arbejde mm. Han har fået sin følelsesverden tilbage, hvor det før var helt nede i bund, og han ikke var i stand til at føle glæde som vi andre. Så medicinen kan klart være en hjælp. Det har været meget svært for ham at snakke om det og lukke mig ind. Vi er heller ikke sammen mere, og der er flere grunde til det. Men at han er kommet ud på den anden side nu gør, at vi ikke udelukker, at vi måske kunne bygge noget op igen. Vi har et udmærket forhold, hvor vi ses et par gange om ugen, spiser sammen, eller går tur alle 3.
Find ud af med dig selv hvad du synes er okay for jeres familie, hvordan du vil støtte ham, og hvor dine grænser går, så det ikke også ødelægger dig. Og fortæl ham at du er der for ham. Undskyld hvis det er rodet, jeg er træt.. Men håber det bedste for dig.