Søge om tilladelse til at få fri fra skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.103 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2021

Anonym trådstarter

Vi står og skal på noget ferie op til sommerferien, og nogle af dagene er desværre på skole-hverdage. Jeg har aldrig haft søgt om, at mine børn skulle få fri på hverdage, og søger derfor lidt erfaring.

Hvor længe før har I skrevet/søgt? Og hvad har i som sådan skrevet i beskeden? Hvornår på året har det været, hvor mange dage og blev ønsket efterlevet?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nu har jeg ikke selv skolebarn endnu, men er det noget man søger om? Bestemmer man som forældre ikke selv i sidste ende om man giver barnet de fridage eller ej? Jeg er med på man skal forsøge at undgå det, koordinere med lærer osv osv.

Anmeld Citér

26. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Vi står og skal på noget ferie op til sommerferien, og nogle af dagene er desværre på skole-hverdage. Jeg har aldrig haft søgt om, at mine børn skulle få fri på hverdage, og søger derfor lidt erfaring.

Hvor længe før har I skrevet/søgt? Og hvad har i som sådan skrevet i beskeden? Hvornår på året har det været, hvor mange dage og blev ønsket efterlevet?

På forhånd tak

Hvis der kun er tale om nogle enkelte dage tænker jeg ikke i skal søge om det. Det kunne jo ligeså godt være sygedage som man jo heller ikke søger om.  

Anmeld Citér

26. april 2021

12345mor

Jeg er selv lærer (og mor til skolebørn). Min erfaring er at du bare fortæller hvornår du vil have fri med dine børn. Det kan være du selv skal stå for noget undervisning mens i er væk, måske får i nogle materialer med hvis det er længe.

Det plejer bestemt ikke at være noget problem, og slet ikke når det ikke er noget i gør hele tiden ��

Anmeld Citér

26. april 2021

Anonym

Jeg ville skrive og informere.

Også spørger til om de kan sende det materiale med hjem de mener barnet skal igennem. (ofte intet) ud over frilæsning.

Dog hvis dit barn har haft mange sygedagpenge så kan det ende med at i skal søge. Hvis barnet så på den måde får for meget fravær. 

Anmeld Citér

26. april 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hos os må læreren give fri hvis det er en til to dage derefter skal det over kontoret. Det er rent formalier, men det er for at fraværet bliver registeret som lovlig fravær.

Anmeld Citér

26. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi har ofte holdt ferie - fx ski eller charter - i andre uger end dem der er planlagt. Vi har blot informeret om det og ikke spurgt  vi har dog fået afvide af klasselæreren at vi liiiige skal cc rektor, når det drejer sig om en hel uge. 

Anmeld Citér

26. april 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis jeg havde velfungerende børn både fagligt og socialt, som ikke i forvejen havde fravær af bemærkelsesværdig karakter, så ville jeg blot orientere skolen om min beslutning, og antage at den beslutning tog jeg selv ansvar for som forælder ...

Anmeld Citér

26. april 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi informerer i en besked til klasselærer og lederen af skoletrinnet, at vores datter holder ferie, og der har aldrig været bøvl Normalt får vi en besked tilbage med, at der ikke forventes, at der bliver lavet lektier i ferien, men at hun skal få læst op, når hun er tilbage igen (det er nok forskelligt fra skole til skole, hvad der forventes).

Anmeld Citér

26. april 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Tilføjelse: Hun holder altid 2 dage fri i januar og en uge i maj, så jeg plejer at skrive til skolen i december.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.