Hvad er din yndlingskage??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg bager fx "verdens bedste brownie" det hedder opskriften når man googler. i stedet for kakao river jeg ca 50 g marcipan i. så bliver bunden lækker lige som i jordbærtærte. skær den fx i portionsstykker, sprøjt en vaniljecreme på og pynt med jordbær - så er der små jordbærtærter. Du kan fx også pensle hvert stykke med chokolade inde du kommer creme på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg skal holde min kærestes fødselsdag ude i naturen, og tænker at tage kage med til efter maden. Derfor skal den måske heller ikke være 10-lags og svær at have med rundt

Hans egen yndlingskage er møgsvær at lave, så tænker at finde på noget andet spændende og lækkert. 

Vi bliver 10 personer.

Hvilke kager ELSKER I bare? Det skal være noget, man selv kan bage (man kan selvfølgelig bage det meste, men forstå mig ret )

Vedlæg gerne yndlingsopskriften, hvis den er helt særlig

Vi elsker banankage, den fra Arla, bare med 5 meget mødte bananer i. 
vi elsker også gulerodskage

Anmeld Citér

23. april 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Når der er fester i min familie bliver jeg altid bedt om at tage en cheesecake med. Jeg bruger en opskrift som hverken kræver bagning eller husblas, så den kan simpelthen ikke gå galt��

Jeg bruger typisk denne fremgangsmåde. https://mariavestergaard.dk/cheesecake-no-bake/

gør så bare det at jeg lægger syltede afdryppede ferskner på bunden, enten hele eller i skiver. Så bliver det peach melba agtigt med de søde syltede ferskner og så de friske hindbær. Det er bare meget vigtigt at fersknerne er dryppet godt af, og tørret med køkkenrulle så man ikke får væsen fra dem ud i enten bunden så den bliver blød, eller i cremen så den bliver for våd.

Skal man pynte kan man bruge hvide chokoladespåner og evt guldstøv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.