SU og tilskud for pasning af eget barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.438 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2021

Anonym trådstarter

Min kæreste studerer en videregående uddannelse på fjernstudie. Man kan få SU som ved alle andre situationer, hvis man altså ikke får anden offentlig støtte, er over 18 og dansk statsborger.

Men jeg står og skal føde snart, og så overvejede vi, at efter min endt barsel (når baby er ca. 1 år) at han kunne hjemmepasse baby i et par månder på kommunens hjemmepasnings tilskud som er på 5000-noget før skat imens han har fjernstudie som han kan lægge som han vil. Pasningen ses som "et job", hvorfor man kan få tilskuddet. Og på SU må man jo gerne have job og tjene penge. 

Jeg er nu bare i tvivl om han kan få SU og det her pasningstilskud samtidig, og søger nogen, som står i det samme eller har stået i situationen, og kender svaret

Det er jo et tilskud og ikke offentlig støtte som f.eks. førtidspension eller kontant hjælp som ordet offentlig støtte ellers indebærer normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Så vidt jeg kan se, så må man ikke have anden indtægt når man modtager tilskud til hjemmepasning. Det fremgår ihvertfald på kommunens hjemmeside.

Så det tænker jeg ikke han kan.

Anmeld Citér

22. april 2021

Anonym

Det kan han ikke. Det er stadig en ydelse som betales af kommunen. Man må heller ikke tjene noget ved siden af, imens man modtager pasningstilskud 

Anmeld Citér

22. april 2021

Anonym trådstarter

Nå ok, så er det et problem begge veje kan jeg høre. Men mange tak for hjælpen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.