Måske lyder overskriften mere voldsom end virkeligheden, for det er altså min ufødte baby, jeg mener. Jeg er gravid med en pige, og jeg er lige straks halvvejs i graviditeten. Jeg har et par børn i forvejen, så det er ikke "mit første rodeo"
Men jeg kan slet ikke knytte mig til min datter i maven. Jeg kan dårligt forholde mig til jeg er gravid, selvom det bestemt har været rigeligt tydeligt på symptomer. Vi købte en Kønsscanning for at gøre det mere ægte, det hjalp ikke. Jeg har mærket hende sparke hver dag i en uge nu, det gør heller ingen forskel.
Og jeg er bekymret for, hvordan det så vil være, når hun kommer ud. Jeg har haft fødselsdepression før, og mine jordemødre er obs på min psyke i denne graviditet.
Jeg siger ikke, man skal skrue ned for alf muligt når maner gravid, men jeg knokler løs på mit arbejde med 37 timer ugentligt plus 10 timer transport, dvs på en måde arbejde 47 t ugentligt, plus flere børn herhjemme, selvom jeg har kastet op i stride strømme, tabt mig helt vildt og haft det rigtig skidt.
Min mand er lykkelig for graviditeten og fantastisk og støttende. Så det er ikke der, den ligger begravet.
Ej men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har vitterlig nul følelser forbundet med den her graviditet, og uanset hvad jeg gør kan jeg ikke fæ ind i hovedet at jeg er (efterhånden meget) gravid. Jeg har prøvet alt det der med at synge for hende, røre min mave når hun sparker, begynde at fordybe mig i at købe ting til hende, men det giver mig nul og niks, og jeg er bekymret..
Anmeld
Citér