Dreng knap 3,5 år svært ved nyt tøj mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. april 2021

kvinden88

Min søn på snart 3,5 år hader at få nyt tøj og bleer med nyt motiv end han er vant til. Han stejler fuldstændig og vil ikke have tingene på og det kan kun lade sig gøre hvis man virkelig tvinger ham. Jeg er ret frustreret over det, for i min verden må det da være dejligt at få nyt. Vi er altid meget optimistiske og forsøger at være begejstrede for nye ting, så det forhåbentlig kan smitte af på ham, men lige lidt hjælper det.

Jeg har simpelthen ikke den fjerneste anelse om, hvad der er gjort galt, så vi er endt der. Jeg mister total lysten til at købe nye ting til ham og ved ikke hvad jeg skal gøre, når han vokser ud af det tøj han har nu. Andre der kender problematikken og som har gode råd, de kan sende min vej?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2021

Babilooo

En del børn sætter slet  ikke pris på nye ting, så den forestilling er forkert . Hos nogen er det værre end hos andre. 

Nye ting kan kradse eller klemme eller bare være anderledes. 

Er han ellers “normal” mht andre ting socialt, sprogligt osv..? Eller har han mange regler for at ting skal være på en bestemt måde? Mange børn kan lide, det der er genkendeligt, men hos andre, som har mere underliggende udfordringer, er det mere firkantet og udtalt. Er der andet der bekymret dig..?

Anmeld Citér

19. april 2021

kvinden88

Nej han har været foran sprogligt siden 2 års alderen og har nemt ved det sociale. Umiddelbart er der intet i vejen med de ting der bliver præsenteret for ham, udover at det er nye ting. Mht bleerne bruger han libero med bær og dyr på nu, men blev nødt til at bruge nogle andre bleer på en tur i weekenden (samme mærke, samme størrelse men med havdyr på). Det brugte vi over en time på at kæmpe med ham om, og det endte med at vi måtte holde ham og tvinge den på ham - han havde tisset på gulvet 3 gange inden da, fordi han rendte rundt i bar numse. At smide bleen er han heller ikke helt klar til endnu, omend vi øver os

Anmeld Citér

19. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
kvinden88 skriver:

Nej han har været foran sprogligt siden 2 års alderen og har nemt ved det sociale. Umiddelbart er der intet i vejen med de ting der bliver præsenteret for ham, udover at det er nye ting. Mht bleerne bruger han libero med bær og dyr på nu, men blev nødt til at bruge nogle andre bleer på en tur i weekenden (samme mærke, samme størrelse men med havdyr på). Det brugte vi over en time på at kæmpe med ham om, og det endte med at vi måtte holde ham og tvinge den på ham - han havde tisset på gulvet 3 gange inden da, fordi han rendte rundt i bar numse. At smide bleen er han heller ikke helt klar til endnu, omend vi øver os

Viser I ham hvad der er på bleen?

Med tøjet, det kan meget vel være fordi han godt kan li det han har. Køb flere af det samme i flere størrelser. 

Køber du online eller i butik? Har du prøvet at lade ham vælge?

Anmeld Citér

19. april 2021

kvinden88

Vi har prøvet både at vise ham det og lade være - han spotter hurtigt hvis bleerne ser anderledes ud. Ja, men problemet er jo at vi snart må skifte til sommertøj. Så kan man ikke bare købe det samme - nogle gange ønsker vi måske også at forny os lidt

Vi køber både online og butik. Han har indtil videre mest valgt ting på billeder nu der har været lukket. Det er længe siden han har været med ude at købe. Det plejer ikke rigtigt at virke positivt dog..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.