Hej alle medmødre
Jeg er gravid med mit 3. barn. Jeg har to gode, men lidt voldsomme fødsler i bagagen. Gode fordi alt er egentlig gået godt, voldsomme fordi jeg følte jeg mistede kontrollen over min krop og at det gik så hurtigt begge gange.
Her er de kort fortalt:
1. gang: Optakt med veer varede fra kl 18 til ca kl ca 03, hvor vi kom ind på hospitalet. Her var jeg 4 cm åben, men så gik det stærkt. Kl 4:42 var hun ude. Så ca 1,5 times aktiv fødsel inklusiv pressefase.
2. gang: fra første ve til han var ude gik der 2 timer og 20 min. Vi nåede kun lige akkurat ind på fødestuen. Jeg ved derfor ikke noget om de forskellige faser. Vandet gik ca 15 min inden han var ude.
Nu kan jeg godt være lidt bekymret for, om 3. fødsel går endnu hurtigere. Vi skulle jo gerne nå ind på hospitalet. Det vil tage ca 20 min.
Hjemmefødsel er desværre ikke en mulighed grundet mit blodtryk.
Jeg håber, der er nogen, der vil dele deres 3. gangs fødselsoplevelser med mig. Jeg ved godt, det ikke fortæller noget om min 3. gang, men det er rart at høre andres erfaringer
Ja, det er nok ikke det her, du gerne vil høre, men du får den alligevel 
1. Fødsel: startede med veer 41+1, varede ca 6 timer. Fik taget vandet undervejs. Ukompliceret, ingen indgreb.
2. Fødsel: startede med veer 41+3, varede ca 13-14 timer. Fik taget vandet undervejs. Ukompliceret, ingen indgreb.
3. Fødsel: startede med vandafgang 37+4, fik ingen veer. Igangsat med piller efter 8 timer uden veer. Virkede ikke, senere vestimulerende akupunktur og til sidst vedrop. Ganske rædselsfuld oplevelse. Født knap et døgn efter vandafgang, var umiddelbart sund og rask, men dagen efter blev vi indlagt begge to med svære infektioner og var indlagt i en uge.
Sååå....