Flytte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Hvis du mener i offentlig ydelse? Så mener jeg, at man skal have et barn under 18 år boende på sin adresse for at få ydelse som forsørger. 

Okay

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Er jeg stadig forsøger selvom jeg ikke har bopælsadressen?

Nej det er du ikke når du ikke har bopæl

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Hvis du mener i offentlig ydelse? Så mener jeg, at man skal have et barn under 18 år boende på sin adresse for at få ydelse som forsørger. 

Jeg burde egentlig lave en seperat tråd, men ved du om kommunen kan hjælpe en med bolig?

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Nej det er du ikke når du ikke har bopæl

Okay

Anmeld Citér

14. april

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Nej præcis det er ikke meget at se sit barn i weekender kun, og jeg ved ikke om jeg ville kunne klare det på den måde med weekender. Jeg ville nok føle at jeg svigtede mit barn i en grad. Men det gør man vel ikke for man er stadig forælder jo. Eller at det er egoistisk af mig at flytte.
  Jeg er også meget bange for hvad min omgangskreds ville mene om dette her. 

Lige nu ligner det at det kun er sådan en ordning der kan komme på tale, da faren mener at barnet har sin hverdag med dagpleje og snart børnehave i denne kommune. 

Men det ville jo være den ordning du forventer din mand skal have, hvis du flytter langt væk med barnet.

og ja det er ikke meget at se sit barn uanset om det er mor eller far, hvilket jo nok også er grunden til at din mand ikke synes om ideen.

for uanset, hvem der ender med bopælen, så vil din flytning langt væk frarøve barnet den ene forælder det meste af tiden med mindre i bor lige ved kommune grænsen så det ikke drejer sig om en stor afstand, og man stadig ville kunne hente og bringe i dagligdagen.

Og jo større barnet bliver jo mere vil den forælder som bor langt væk fra dagligdagen blive fravalgt pga venner, fritidsaktiviteter osv.

Anmeld Citér

14. april

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Hej. Er der nogen der ved om det er muligt at jeg må flytte ud af en kommune? Har et barn og et ægteskab jeg gerne vil skilles fra.

Mere om jeg må flytte ud af kommunen helst hvor barnet flytter med mig men det vil faren ikke gå med til. Så derfor ville vi skulle blive enige om en samværs ordning. Faren vil helst have bopælsadressen. Jeg ved det er ulovligt at flytte et barn ud af sin kommune uden at faderen godtager dette.

Uanset hvad vil barnet gå til fars adresse hvis det er dig der flytter med mindre han selv fraskriver bopælen. 
Også selvom du bliver i kommunen. 

hvis du flytter er du ikke forsøger nej, og du vil skulle betale børnepenge hver måned til faren. 

og det er forskelligt fra kommune til kommune hvorvidt de kan hjælpe med bolig. 
min kommune hjalp ikke mig da jeg stod uden bolig og højgravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.