Flytte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
15 svar
4 synes godt om
14. april

Anonym trådstarter

Hej. Er der nogen der ved om det er muligt at jeg må flytte ud af en kommune? Har et barn og et ægteskab jeg gerne vil skilles fra.

Mere om jeg må flytte ud af kommunen helst hvor barnet flytter med mig men det vil faren ikke gå med til. Så derfor ville vi skulle blive enige om en samværs ordning. Faren vil helst have bopælsadressen. Jeg ved det er ulovligt at flytte et barn ud af sin kommune uden at faderen godtager dette.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

Altså, det må du gerne, men så får han vidst bopælsadressen. Som du siger, hvis du har bopælen og flytter kommune, så skal han godkende det. 

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Altså, det må du gerne, men så får han vidst bopælsadressen. Som du siger, hvis du har bopælen og flytter kommune, så skal han godkende det. 

Men er det overhovedet muligt at finde en ordning hvor jeg også ser min søn hvis faderen har bopæls adressen? Det ville være noget rod med 7/7 da min søn jo ikke kan være skrevet op til to institutioner. Puha den er svær. 

Anmeld Citér

14. april

Baby.mamma

Glædens Tid
Anonym skriver:

Men er det overhovedet muligt at finde en ordning hvor jeg også ser min søn hvis faderen har bopæls adressen? Det ville være noget rod med 7/7 da min søn jo ikke kan være skrevet op til to institutioner. Puha den er svær. 

En ordning, hvor du kan se sin søn? Nu er det nok størstedelen af kvinder, der besidder bopælen på deres børn, men fædrene ser jo stadig deres børn. 

Nu ved jeg ikke, hvor langt væk, det drejer sig om, men det som de fleste  nok bruger og som er bedste løsning, er, at du så har ham hver 2. weekend. Hvis du ikke kan have ham i hverdagen, da han skal bo nær sin skole, så kan du jo kun have weekender. Og eftersom far nok også ønsker lidt weekender med jeres søn, kunne i dele hver 2. gang. Men det ER ikke meget at se sine børn. 

Jeg har selv mine børn størstedelen af tiden, hvor far har dem hver 2 weekend. Vi bor lige ved siden af hinanden, og alligevel er det det, som fungerer bedst. Jeg havde ikke kunne leve med kun at se dem hver 2 weekend selv, men så er det også heldigt, at fars job ikke  kan lade ham have dem i hverdagene. Men vi har så en aftale om, at han kan få dem efter aftale, hvis der skulle være tid og lyst. Man kan altid lave sådan små aftaler i samværsordningen. Og når det kommer til ferier, så har jeg dem som regel, fordi far ikke holder ferie- altså helligdage. Hvad angår jul/nytår har han fri og der skiftes vi. Så jeg er meget fleksibel, så han kan få dem, når han kan have dem.

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

En ordning, hvor du kan se sin søn? Nu er det nok størstedelen af kvinder, der besidder bopælen på deres børn, men fædrene ser jo stadig deres børn. 

Nu ved jeg ikke, hvor langt væk, det drejer sig om, men det som de fleste  nok bruger og som er bedste løsning, er, at du så har ham hver 2. weekend. Hvis du ikke kan have ham i hverdagen, da han skal bo nær sin skole, så kan du jo kun have weekender. Og eftersom far nok også ønsker lidt weekender med jeres søn, kunne i dele hver 2. gang. Men det ER ikke meget at se sine børn. 

Jeg har selv mine børn størstedelen af tiden, hvor far har dem hver 2 weekend. Vi bor lige ved siden af hinanden, og alligevel er det det, som fungerer bedst. Jeg havde ikke kunne leve med kun at se dem hver 2 weekend selv, men så er det også heldigt, at fars job ikke  kan lade ham have dem i hverdagene. Men vi har så en aftale om, at han kan få dem efter aftale, hvis der skulle være tid og lyst. Man kan altid lave sådan små aftaler i samværsordningen. Og når det kommer til ferier, så har jeg dem som regel, fordi far ikke holder ferie- altså helligdage. Hvad angår jul/nytår har han fri og der skiftes vi. Så jeg er meget fleksibel, så han kan få dem, når han kan have dem.

Nej præcis det er ikke meget at se sit barn i weekender kun, og jeg ved ikke om jeg ville kunne klare det på den måde med weekender. Jeg ville nok føle at jeg svigtede mit barn i en grad. Men det gør man vel ikke for man er stadig forælder jo. Eller at det er egoistisk af mig at flytte.
  Jeg er også meget bange for hvad min omgangskreds ville mene om dette her. 

Lige nu ligner det at det kun er sådan en ordning der kan komme på tale, da faren mener at barnet har sin hverdag med dagpleje og snart børnehave i denne kommune. 

Anmeld Citér

14. april

Baby.mamma

Glædens Tid
Anonym skriver:

Nej præcis det er ikke meget at se sit barn i weekender kun, og jeg ved ikke om jeg ville kunne klare det på den måde med weekender. Jeg ville nok føle at jeg svigtede mit barn i en grad. Men det gør man vel ikke for man er stadig forælder jo. Eller at det er egoistisk af mig at flytte.
  Jeg er også meget bange for hvad min omgangskreds ville mene om dette her. 

Lige nu ligner det at det kun er sådan en ordning der kan komme på tale, da faren mener at barnet har sin hverdag med dagpleje og snart børnehave i denne kommune. 

Jeg forstår, hvad du mener. 

Og jeg vil også give din x ret, det er jo der, jeres søn har institution osv. Men han går trods alt ikke i børnehave og er på vej i skole, hvor han har gået med sin "skole-gruppe" i flere år og glæder sig til at gå i klasse med dem.

Til din fordel er han stadig så lille, at et skift er bedre nu, men dog står far nok stærkere, fordi det bedre at lade ham være i vante rammer.

Så I må nok blive enige, og giver han sig ikke, må du nok enten blive i kommunen, og kunne få 7/7, eller flytte kommune men give afkald på en del samvær- desværre.

Er det helt udelukket, at du vil blive i samme kommune?

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

Jeg forstår, hvad du mener. 

Og jeg vil også give din x ret, det er jo der, jeres søn har institution osv. Men han går trods alt ikke i børnehave og er på vej i skole, hvor han har gået med sin "skole-gruppe" i flere år og glæder sig til at gå i klasse med dem.

Til din fordel er han stadig så lille, at et skift er bedre nu, men dog står far nok stærkere, fordi det bedre at lade ham være i vante rammer.

Så I må nok blive enige, og giver han sig ikke, må du nok enten blive i kommunen, og kunne få 7/7, eller flytte kommune men give afkald på en del samvær- desværre.

Er det helt udelukket, at du vil blive i samme kommune?

Puha som det ser ud lige nu så er det udelukket at bo i samme kommune
Bare det at skrive det her får mig til at føle mig egoistisk. 
Men jeg er ikke lykkelig med manden så det også svært at være en lykkelig og god mor for sit barn.

Anmeld Citér

14. april

Anonym trådstarter

Er jeg stadig forsøger selvom jeg ikke har bopælsadressen?

Anmeld Citér

14. april

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja præcis som det ville være hvis du havde bopæl.

Hvor langt væk snakker vi om at flytte fra hans institution?

Så må det jo blive 2/14 eller 2/14 med en hver dag, alt efter hvad du arbejder med. 

Anmeld Citér

14. april

Baby.mamma

Glædens Tid
Anonym skriver:

Er jeg stadig forsøger selvom jeg ikke har bopælsadressen?

sagen er at jeg faktisk er enormt dårligt stillet da jeg er på offentlig ydelse pt Så det er lidt svært hvordan skulle jeg dog kunne flytte

Hvis du mener i offentlig ydelse? Så mener jeg, at man skal have et barn under 18 år boende på sin adresse for at få ydelse som forsørger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.