Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg har en dreng på 13 1/2 år som også har ADHD, er medicineret og går i specielskole.
Jeg vil umiddelbart sige, at det er meget, at sidde på computeren. Jeg tænker, at hans sociale liv er på computeren og nok ikke har så mange venner. At der lugter er helt normalt. Det gør der på ALLEs drenges værelser i den alder. De kan bare ikke selv lugte det. Når det så er sagt, så synes jeg helt bestemt, at han skal lidt ud af værelset. Lav nogen aftaler med ham. Når kl. er x vil vi have, at du går med ud og går en tur ellers kan du ikke spille mere i dag. Aftaler og forhandlinger er nogen gange vejen frem. Så har han også bare en alder, hvor han ikke gider voksne.
Vores dreng spiller også hver dag og i mange timer - også i weekenderne. Men forskellen er, at han spiller fodbold på eliteplan og træner 4 gange om ugen og kamp i weekenden, så han får masser af motion og frisk luft. De dage han ikke spiller kamp får han af vide, at nu vil vi have, at du enten går en tur med os eller går ud i haven og spiller fodbold 1 time ellers er der 0 playstation.
Så det er en balancegang 

Anmeld
Citér