Spilletid og Adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har en dreng på 13 1/2 år som også har ADHD, er medicineret og går i specielskole.

Jeg vil umiddelbart sige, at det er meget, at sidde på computeren. Jeg tænker, at hans sociale liv er på computeren og nok ikke har så mange venner. At der lugter er helt normalt. Det gør der på ALLEs drenges værelser i den alder. De kan bare ikke selv lugte det. Når det så er sagt, så synes jeg helt bestemt, at han skal lidt ud af værelset. Lav nogen aftaler med ham. Når kl. er x vil vi have, at du går med ud og går en tur ellers kan du ikke spille mere i dag. Aftaler og forhandlinger er nogen gange vejen frem. Så har han også bare en alder, hvor han ikke gider voksne.

Vores dreng spiller også hver dag og i mange timer - også i weekenderne. Men forskellen er, at han spiller fodbold på eliteplan og træner 4 gange om ugen og kamp i weekenden, så han får masser af motion og frisk luft. De dage han ikke spiller kamp får han af vide, at nu vil vi have, at du enten går en tur med os eller går ud i haven og spiller fodbold 1 time ellers er der 0 playstation.

Så det er en balancegang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har en diskussion herhjemme omkring spilletid og ADHD. Min kærestes søn går i speciel skole, er 12 år og har ADHD og er velmedicineret. 
Nu til spørgsmålet: hvor længe sidder jeres børn der har ADHD foran skærmen og spiller( pc) ? 
herhjemme når vi har ham så sidder han kun på værelset og spiller. Fra han kommer hjem fra skole kl 14 og til han skal i seng kl 21:30. Kun afbrudt af aftensmad. Og der sidder han og tripper for at komme ind til spillet igen. 
i weekenderne spiller han nogle dage 14 timer om dagen. Kommer stortset aldrig ud af værelset heller der. 
vi er SÅ uenige. Jeg synes jo han spiller for meget og skal ud og være lidt sammen med familien også på en gå tur eller lidt fælles hygge. Min kæreste mener at det er okay og lader ham sidde for sig selv hele tiden og spille. 
hvad tænker i. ? Spiller han for meget? Og hvad med hans ADHD ? Burde han ikke komme ud og få noget motion? 
hans værelse stinker også sf sved og sure tær da der aldrig bliver luftet ud eller gardinet bliver trykket op. 
jeg Synes det er synd hans far ikke er mere sammen med ham. Men jeg kan jo ikke blande mig i det. 

Det er alt for mange timer og alt for lidt samvær med familien. 
der er så meget man kan foretage sig med børn på denne alder. Det er da trist at han bare sidder på værelset. 
hvad med venner? Er han ikke sammen med nogen venner? 

Anmeld Citér

12. april 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad sker der hvis i/du siger "jeg kunne godt tænke mig at vi tager lidt ud af huset idag - efter frokost kører vi en tur/går hen til xxx". 

Så det bliver en ting der bare er planlagt for jer alle, og ikke en ting der skal ske FORDI han ikke må spille. 

Anmeld Citér

12. april 2021

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg stemmer i med de øvrige svar. Det er virkelig mange stillesiddende timer, og jeg ville være dybt bekymret for at det bliver sværere og sværere at få en mere aktiv livsstil. På sigt kan det betyde meget store helbredsmæssige udfordringer at tillægge sig så passiv en livsstil så tidligt i livet.

Det kan godt være, at han har sit sociale liv foran skærmen, men ville mene at det ikke kan udgøre det alene. Man skal deltage i familielivet synes jeg. Både ift at hjælpe til praktisk og være tilstede socialt - selvfølgelig med krav der matcher hans udfordringer ift diagnosen. 

Jeg kan godt forstå din bekymring. Det må godt nok være svært at stå på sidelinjen, når forældrene ikke gør noget ved det. 

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym

Jeg mener at hans diagnose er underordnet i denne forbindelse om  man har en diagnose eller ej så er de timer der bliver spillet I overkanten efter min mening det virker på mig som om at far har valgt den nemme løsning har du nogen ideer om hvordan det er når han er hos sin mor jeg tænker om  mor og far har samme regler?

Anmeld Citér

13. april 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har en diskussion herhjemme omkring spilletid og ADHD. Min kærestes søn går i speciel skole, er 12 år og har ADHD og er velmedicineret. 
Nu til spørgsmålet: hvor længe sidder jeres børn der har ADHD foran skærmen og spiller( pc) ? 
herhjemme når vi har ham så sidder han kun på værelset og spiller. Fra han kommer hjem fra skole kl 14 og til han skal i seng kl 21:30. Kun afbrudt af aftensmad. Og der sidder han og tripper for at komme ind til spillet igen. 
i weekenderne spiller han nogle dage 14 timer om dagen. Kommer stortset aldrig ud af værelset heller der. 
vi er SÅ uenige. Jeg synes jo han spiller for meget og skal ud og være lidt sammen med familien også på en gå tur eller lidt fælles hygge. Min kæreste mener at det er okay og lader ham sidde for sig selv hele tiden og spille. 
hvad tænker i. ? Spiller han for meget? Og hvad med hans ADHD ? Burde han ikke komme ud og få noget motion? 
hans værelse stinker også sf sved og sure tær da der aldrig bliver luftet ud eller gardinet bliver trykket op. 
jeg Synes det er synd hans far ikke er mere sammen med ham. Men jeg kan jo ikke blande mig i det. 

Det er omsorgssvigt. Hvor er det synd for ham! Hvordan skal han lære at klare livet på egen hånd som voksen? Et barn skal selvfølgelig stimuleres, tales med, have omsorg, samværd, motioneres og alt muligt andet almindelig menneskeligt. Drengen er jo spilafhængig og skal have hjælp! Jeg er lærer og hvis et barn jeg underviste spillede så meget ville jeg indkalde til samtale og og Underrette hvis det ikke bedredes.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.