Går snart ned med flaget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2021

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Uha kan huske de perioder med alle mine tre drenge - det er HÅRDT, men heldigvis kun en periode og når det går over 

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men det er en god ide at få tjekket ørene. Det er ofte sådan at det gør ondt at ligge i ørene at ligge på ryggen hvis der er væske i ørene. 
Det gjorde en verden til forskel da jeg tog min dreng hos lægen og vi fandt ud af der var væske i ørene og blev ved med at være og han derfor fik lagt dræn. 
men hvis dit barn kun er et par måneder så er det meget normalt at de ikke vil ligge selv - og helst vil være hos mor

Min dreng er 4,5 måned gammel. Håber virkelig det går over for nogle dage kan det være så ulidelig fordi ovenpå søvnmangel så sover han heller ikke særlig længe af gangen om dagen. Max 1,5 time. Og ud af den tid når jeg måske at falde i søvn lige de der 10-20 min inden han vågner og jeg så skal kæmpe med ham igen tak for tippet. Skal forsøge og spørge læge om der kunne være noget om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg føler virkelig med dig, jeg havde det også hårdt i starten af mit mor liv med en baby der især havde meget vanskelig ved at falde i søvn igennem hele dagen, jeg gik helt ned på det - også pga. andre ting.

En ting der kan hjælpe bare lidt, det er at sætte ens forventning til daglige gøremål og husligepligter ned. Hav maks en ting der skal klare i løbet af dagen og ikke noget som hovedrengøring. Det kan være tømme opvaskemaskinen. Også må det rode og være lidt beskidt indimellem. 

Og prøv at slappe af i, at være lænket til sofaen eller hvad det måtte være, se en yndlingsserie eller andet. Selvom det er svært at komme dertil, så er det et stort skridt hvis man kan vænne sig til situationen som den er lige p.t., og finde en slag ro i at det er ok, at “blomstre” på sofaen med babyen, hvis det er det baby har brug for.

Er der nogen der kan hjælpe dig nogle timer indimellem, så du kan få lidt tid til dig selv?

Og hvis du tror du har/er ved at udvikle en efterfødselsreaktion eller lign. så tag fat i din sundhedsplejerske/læge.

Mange kram til dig

Ville ønske vi kunne hygge i sofaen sammen, men det gider han ikke har min mand til at tage sig af de praktiske ting, mens jeg er sammen med baby selvom vi måske burde skiftes noget oftere om at være sammen med baby og de praktiske ting.. Her til aften har jeg prøvet lidt massage, det så ud til at han slappede af ved det og grinede også en del. Er bare bange for at det ikke virker imorgen. Det er som om, når man finder noget der virker, så fungerer det ikke dagen efter

Har godt overvejet om det måske kunne have været efterfødselsdepression, fordi jeg havde også en mislykket amning med ham, som jeg var meget ked af i den første måned af hans levetid. Da var jeg meget knust og var tæt på en depression..

Anmeld Citér

9. april 2021

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Pu ha, det lyder hårdt.

Hvor gammel er han nu? Er du alene om ham? 

Har du overvejet, som du har fået en fødselsdepression? Jeg tænker i hvert fald, at du bør gå til lægen og nævne de her ting, og evt. lufte den tanke. 

Der kan godt være lange perioder, hvor de små er sådan, og det er mega hårdt!! Har du forsøgt med en bæresele? På den måde er han tæt på dig og du kan lave en masse samtidig. Jeg har haft samme problem nemlig, og det hjalp en del, selv om det stadig er hårdt.

Han er 4,5 måneder gammel. Har min mand til at hjælpe, men han arbejder den første del af dagen. Ville virkelig ønske vi havde lige lang barsel for jeg har virkelig brug for ekstra hænder og til at få aflastet armene Hvorfor kan mænd ikke bare gå på barsel i lige så lang tid som kvinder? Måske havde det også gjort at amning ikke mislykkede

Skal forsøge med bæresele, håber det virker Har godt overvejet det, men hidtil har jeg godt kunne grine af denne uheldige periode med den lille. Dog i dag er det svært at finde det sjove i det, fordi jeg føler mig håbløs

Anmeld Citér

9. april 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Læs op på "high-need baby" og se, om de passer på din dreng. Det kan give ro i maven, at vide, at du ikke er alene - vi er masser af mødre, der har haft babyer som din. Og det ER hårdt, og det føles ensomt, fordi mange ikke helt forstår. 

Jeg har haft to high-need babyer, og mine barsler har føltes som ren overlevelse. Mine piger har alle dage været sunde og raske og blev tjekket igennem i hoved og røv, for som babyer var de SURE. De var klistrede, nægtede at ligge selv i et halvt minut, gad ikke sove, osv. Begge blev meget, meget nemmere, da de begyndte at kravle, og endnu nemmere, da de lærte at gå. 

Det går over, og det bliver bedre. Men det er okay at være træt, skuffet og presset indtil da.

Det vil jeg læse på, tusinde tak for linket. Min dreng griner og smiler en del, synes jeg, men så længe han er hos mig.

Jeg håber virkelig at han også bliver nemmere når han kommer til at kravle og gå ligesom dine piger Tager virkelig hatten af for alenemødre og kvinder i gamle dage som selv kunne tage sig af deres babyer. Føler mig mislykket som kvinde og mor lige nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.