Anonym skriver:
Jeg føler virkelig med dig, jeg havde det også hårdt i starten af mit mor liv med en baby der især havde meget vanskelig ved at falde i søvn igennem hele dagen, jeg gik helt ned på det - også pga. andre ting.
En ting der kan hjælpe bare lidt, det er at sætte ens forventning til daglige gøremål og husligepligter ned. Hav maks en ting der skal klare i løbet af dagen og ikke noget som hovedrengøring. Det kan være tømme opvaskemaskinen. Også må det rode og være lidt beskidt indimellem.
Og prøv at slappe af i, at være lænket til sofaen eller hvad det måtte være, se en yndlingsserie eller andet. Selvom det er svært at komme dertil, så er det et stort skridt hvis man kan vænne sig til situationen som den er lige p.t., og finde en slag ro i at det er ok, at “blomstre” på sofaen med babyen, hvis det er det baby har brug for.
Er der nogen der kan hjælpe dig nogle timer indimellem, så du kan få lidt tid til dig selv?
Og hvis du tror du har/er ved at udvikle en efterfødselsreaktion eller lign. så tag fat i din sundhedsplejerske/læge.
Mange kram til dig
Ville ønske vi kunne hygge i sofaen sammen, men det gider han ikke
har min mand til at tage sig af de praktiske ting, mens jeg er sammen med baby selvom vi måske burde skiftes noget oftere om at være sammen med baby og de praktiske ting.. Her til aften har jeg prøvet lidt massage, det så ud til at han slappede af ved det og grinede også en del. Er bare bange for at det ikke virker imorgen. Det er som om, når man finder noget der virker, så fungerer det ikke dagen efter 
Har godt overvejet om det måske kunne have været efterfødselsdepression, fordi jeg havde også en mislykket amning med ham, som jeg var meget ked af i den første måned af hans levetid. Da var jeg meget knust og var tæt på en depression.. 
Anmeld
Citér