Gummistøvler og arve undertøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
12 svar
13 synes godt om
8. april

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har lige to spørgsmål..

Min datter er 18 mdr. og har kunne gå i 4 mdr. Vuggestuen vil gerne have at hun har gummistøvler med. Har kig på nogle med kort skaft, som jeg tænker hun nemmere kan gå i. Men er i tvivl om de holder regnen godt nok ude - om hun bliver våd op af benene. Hvad er jeres erfaringer?

underbukser! Synes I, at søskende kan arve hinandens underbukser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april

Babilooo

Mht gummistøvler - korte så længe der er så lille et barn.

mht undertøj - ja da... det er vel vasket

Anmeld Citér

8. april

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

Ja, mine piger har bare en kurv med underhylder i, som de deles om. Jeg har selv som voksen købt BHér af veninde eller fået af kusine osv. Det er da helt normalt

Anmeld Citér

8. april

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har købt korte i år til min datter, ved dog ikke hvordan de er, da vi ellers altid har købt lange

Og ja her arves undertøj

Anmeld Citér

8. april

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Hej.

Min datter er 18 mdr. og har kunne gå i 4 mdr. Vuggestuen vil gerne have at hun har gummistøvler med. Har kig på nogle med kort skaft, som jeg tænker hun nemmere kan gå i. Men er i tvivl om de holder regnen godt nok ude - om hun bliver våd op af benene. Hvad er jeres erfaringer?

Min søn har altid haft høj skaftede gummistøvler og har aldrig haft problemer med at gå i dem. Heller ikk lige da han lærte at gå. Så jeg ville holde mig til dem netop så de ikk får våde fødder og bukser. 

nej det synes jeg ikke. Men det er nok en smagssag.

Anmeld Citér

9. april

Janey

Profilbillede for Janey

Her arves underbukser ikke. Det kan godt være, at de er vasket, men jeg kunne ikke drømme om at tage min mands underbukser på, så mine børn skal heller ikke dele. Jeg kan dog se, at mange andre har en anden grænse, da der ofte i forskellige slagsgrupper og på Reshoppper er nogen, der sælger brugt undertøj.

Det tøj, der sidder et sted på kroppen, hvor der kan komme noget ud, synes jeg ikke er ok at dele. Undertrøjer og bh'er er noget andet, da de ikke sidder, hvor der normalt kommer noget ud. 

Anmeld Citér

9. april

Kir

Profilbillede for Kir

Kan desværre ikke hjælpe med gummistøvler.

Men mht til underbukser, så synes jeg godt man kan arve underbukser som barn, men kunne aldrig selv drømme om at arve veninders/mine søstres underbukser.  Og ville aldrig købe brugte underbukser, hverken til børn eller voksne. Men kan ikke se hvorfor søskende ikke skulle kunne arve hinandens  

Anmeld Citér

9. april

Babilooo

Janey skriver:

Her arves underbukser ikke. Det kan godt være, at de er vasket, men jeg kunne ikke drømme om at tage min mands underbukser på, så mine børn skal heller ikke dele. Jeg kan dog se, at mange andre har en anden grænse, da der ofte i forskellige slagsgrupper og på Reshoppper er nogen, der sælger brugt undertøj.

Det tøj, der sidder et sted på kroppen, hvor der kan komme noget ud, synes jeg ikke er ok at dele. Undertrøjer og bh'er er noget andet, da de ikke sidder, hvor der normalt kommer noget ud. 

Hvorfor er det ikke ok..? Blot nysgerrig...

Man vasker jo undertøjet og så er bakterierne døde? Hvis det ikke er slidt eller hullet ... hvad er så problemet ..?  Jeg er bare nysgerrig 

Anmeld Citér

9. april

Tinstin

Profilbillede for Tinstin
Mor til to små

Jeg har også altid brugt almindelige gummistøvler til mine børn, også når de lige havde lært at gå. De har lidt svært ved det i starten, men lærer det hurtigt. Nogle mærker af gummistøvler som f.eks. Viking eller Bundgaard de er lidt tungere i det, men Bilkas er lette for små fødder.

Jeg har faktisk lidt tænkt over det samme med undertøjet og har ikke helt taget stilling endnu! For storebror har en masse underbukser, som han har gået meget i, de er godt forvaskede. Og skal jeg gemme dem til lillebror, når han vokser fra dem? Jeg ved det ikke endnu... Men jeg hælder nu mest til at smide de mest slidte ud. Også så lillebror kan få nogle fine nye, når han skal til at lære at gå uden ble og ikke bare storebrors forvaskede, som forøvrigt har navn skrevet med sprittusch i!
Ved det ikke helt - for som andre skriver, er de jo ikke beskidte... Og bodyer har de jo lystigt arvet fra hinanden, også selvom der tit har været skidt og gylpet på dem!

Anmeld Citér

9. april

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej.

Jeg kan ikke hjælpe dig med gummistøvlerne.

Mht. undertøjet, så arves det ikke her. Jeg syntes det er noget som man skal have fra nyt, både børn og voksne, men kan ikke helt forklare hvorfor, såen er det bare

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.