Omsorgsgiver skriver:
Hej I skønne kvinder!
Jeg har nu i 1 år holdt mig til kun at vaske mit hår 1 x ugentligt og så bruge tørshampoo hver dag indtil det bliver vasket. MEN!!! Mit hår fedter alligevel dagen efter at det er blevet vasket og jeg er ved at gå amok!! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!? Jeg ha tyndt, fint hår der hurtig klasker sammen og jeg savner volumen.... Jeg har lige bestilt produkter fra Yummi Haircare, da jeg næsten er desperat. Jeg ser bare alle vegne alle med flot fyldigt og ikke fedtet hår undtagen hos mig selv. Hvad gør jeg forkert?? Jeg bruger Hårkur hver anden gang jeg vasker det. Bruger olie samt varmebeskyttende spray inden føn osv. Hvordan får jeg stoppet produktionen af fedt i min hårbund??
Jeg har det næsten hver dag oppe pga mit arbejde og i den forbindelse bruger jeg også hårspray...
Stop med at bruge olie. Olie lægger sig som en hinde på håret og i hovedbunden. Du kan bruge en smule i spidserne hvis du synes de er meget tørre, men i virkeligheden trænger det nok til en klipning og ikke olie 
Tjek din shampoo - indeholder den sodium lauryl sulfate eller sodium laureth sulfate? Disse er skrappe og udtørrende sulfater. Hvis ja, så stripper du dit hår komplet for fedtstoffer hver gang du vasker og hovedbunden vil derfor kæmpe for at producere nyt sebum pga udtørringen. Jeg vil anbefale Living Proof Perfect Hair Day shampoo, den er mild og lækker og indeholder ikke skrappe udtørrende ingredienser 
Tjek din balsam - nu hvor du ikke bruger skrappe sulfater til at vaske din hovedbund ren med, så er det ret essentielt at du bruger balsam UDEN silikoner. De kan nemlig kun vaskes ud med skrap sulfat. Så, hvis du bruger balsam med silikoner, så ender du med at få mega fedtet hår af alle de rester af silikone der vil ophobe sig i dit hår. Der er en del gode balsammer uden silikone, men hvis du køber shampooen fra Living Proof, så tag da lige conditioneren med fra samme serie også
Tørshampoo... Det er sådan set fint nok. Men de fleste produkter på spray indeholder alkohol som igen er udtørrende. Og så kæmper hovedbunden for at producere fedtstof. Så måske det faktisk forværre dit problem at bruge tørshampoo?
Heat protection - ofte er disse produkter ren silikone. Drop den og føntør på lavere grader i stedet for.
Vask oftere - nu hvor du har droppet tørshampoo, så vask hver 2. Dag i stedet for. Gør det i en periode og prøv derefter at trappe ud til hver 3. Dag. Og så hver 4. Efter nogen uger osv.
Men, husk også at det ikke er dårligt for håret at vaske lidt oftere hvis du bruger milde produkter. Og det gør du, hvis du bruger en såkaldt "low poo" som er en mild shampoo uden skrappe sulfater.
Jeg gik selv over til skånsomme milde produkter i sommers. Det var ikke et mål for mig at vaske sjældent, men det er bare blevet sådan at mit hår faktisk ikke længere fedter. Der gik vel 3-4 mdr. Nu vasker jeg når hovedbunden begynder at klø lidt, men det er aldrig fedtet, hvilket jeg ellers altid har døjet med.