Mit hår bliver ved med at fedte!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.106 visninger
18 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej I skønne kvinder!

Jeg har nu i 1 år holdt mig til kun at vaske mit hår 1 x ugentligt og så bruge tørshampoo hver dag indtil det bliver vasket. MEN!!! Mit hår fedter alligevel dagen efter at det er blevet vasket og jeg er ved at gå amok!! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!? Jeg ha tyndt, fint hår der hurtig klasker sammen og jeg savner volumen.... Jeg har lige bestilt produkter fra Yummi Haircare, da jeg næsten er desperat. Jeg ser bare alle vegne alle med flot fyldigt og ikke fedtet hår undtagen hos mig selv. Hvad gør jeg forkert?? Jeg bruger Hårkur hver anden gang jeg vasker det. Bruger olie samt varmebeskyttende spray inden føn osv. Hvordan får jeg stoppet produktionen af fedt i min hårbund?? 
Jeg har det næsten hver dag oppe pga mit arbejde og i den forbindelse bruger jeg også hårspray...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2021

Abracadabra

4. april 2021

Kir

Omsorgsgiver skriver:

Hej I skønne kvinder!

Jeg har nu i 1 år holdt mig til kun at vaske mit hår 1 x ugentligt og så bruge tørshampoo hver dag indtil det bliver vasket. MEN!!! Mit hår fedter alligevel dagen efter at det er blevet vasket og jeg er ved at gå amok!! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!? Jeg ha tyndt, fint hår der hurtig klasker sammen og jeg savner volumen.... Jeg har lige bestilt produkter fra Yummi Haircare, da jeg næsten er desperat. Jeg ser bare alle vegne alle med flot fyldigt og ikke fedtet hår undtagen hos mig selv. Hvad gør jeg forkert?? Jeg bruger Hårkur hver anden gang jeg vasker det. Bruger olie samt varmebeskyttende spray inden føn osv. Hvordan får jeg stoppet produktionen af fedt i min hårbund?? 
Jeg har det næsten hver dag oppe pga mit arbejde og i den forbindelse bruger jeg også hårspray...

Jeg tænker at alle de der hårprodukter du bruger hver dag, inkl. tørshampooen, gør at dit hår fedter. Især olie gør jo håret fedtet. Da jeg havde kort hår var jeg nødt til at vaske hver dag pga det blev fedtet af hårstylingen. Nu hvor jeg har langt hår er jeg nede på at vaske hver 4. dag. Derudover kan det også have noget at gøre hvilken shampoo man bruger. Nogen shampooer fedter bare håret mere. Kan desværre ikke hjælpe dig der, da jeg har ret meget hår. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Kir

Hvad med bare at vaske håret lidt hyppigere?

http://pudderdaaserne.dk/2015/06/30/tirsdagstip-vask-dit-haar/ 

Har ikke den oplevelse hun har, at man ikke kan påvirke hvor meget håret fedter. Førhen blev mit hår fedtet hver anden dag, nu er det først hver 4. dag det bliver fedtet. Det tog lige et par uger mens jeg gik fra hårvask hver 2. til hver 3. og til hver 4. hvor mit hår var fedtet hele tiden. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Lidt hyppigere hårvask og en shampoo uden silikone. Også undgå alle de stylinh produkter du bruger. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Abracadabra

Kir skriver:

Har ikke den oplevelse hun har, at man ikke kan påvirke hvor meget håret fedter. Førhen blev mit hår fedtet hver anden dag, nu er det først hver 4. dag det bliver fedtet. Det tog lige et par uger mens jeg gik fra hårvask hver 2. til hver 3. og til hver 4. hvor mit hår var fedtet hele tiden. 

Men hvis det ikke var blevet trendy med lange pauser mellem hårvaske, ville du så nogen sinde have overvejet at gennemgå uger, måneder, år med fedtet hår mht netop at UNDGÅ fedtet hår?

Jeg vasker hår HVER dag og er så fint tilfreds. Det er jo dejligt at vaske hår. Jeg fulgte da trenden i et stykke tid (og vaskede kun hveranden dag), men det var da irriterende. Mit hår blev fedtet og endnu mere leverpostejagtigt. Så hvorfor ikke bare vaske? Jeg bader jo alligevel hver dag (og cykler 20km dagligt med hjelm). 

Jeg forstår nok ikke behovet for at udskyde hårvask. 

Anmeld Citér

4. april 2021

AnoMor

Omsorgsgiver skriver:

Hej I skønne kvinder!

Først og fremmest. Med alle de hårprodukter. Aå fedter håret helt generelt. Hårkur skal ikke bruges hver anden dag. Det skal bruges max en gang om ugen. 
derudover. Så hyppigere hårvask. Når du kun vasker det en gang om ugen og kun bruger tørshampoo(som ikke rengøre men kun opfrisker) så ligeså snart du vasker det kan hovedbunden ikk finde ud af det og danner derfor hurtigt fedt igen 

Og sidst men ikke mindst. Skift shampoo. Nogle shampooer kan man ikke tåle og fedter derfor mere end det gavner. Du skal finde en der hedder til fint hår eller til alle hårtyper også et andet mærke end det du bruger nu. 

held og lykke med det

Anmeld Citér

4. april 2021

Tip!

Jeg vasker mit hår hver dag, ingen fedtet eller sammenklasket hår her. 
bruger helt basic shampoo fra fructis, respons eller hvad der nu er på bud  

det kan være dit hår ganske enkelt bare skal vaskes hver dag, som de fleste nok gør. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Kir

Abracadabra skriver:

Men hvis det ikke var blevet trendy med lange pauser mellem hårvaske, ville du så nogen sinde have overvejet at gennemgå uger, måneder, år med fedtet hår mht netop at UNDGÅ fedtet hår?

Jeg vasker hår HVER dag og er så fint tilfreds. Det er jo dejligt at vaske hår. Jeg fulgte da trenden i et stykke tid (og vaskede kun hveranden dag), men det var da irriterende. Mit hår blev fedtet og endnu mere leverpostejagtigt. Så hvorfor ikke bare vaske? Jeg bader jo alligevel hver dag (og cykler 20km dagligt med hjelm). 

Jeg forstår nok ikke behovet for at udskyde hårvask. 

Jeg anede ikke det var trendy at udskyde hårvask, så svaret er ja. Som barn og ung vaskede jeg hår en gang om ugen og det er altså 20-30 år siden. Da jeg blev ældre vaskede jeg så hver dag med kort hår og hveranden med langt hår. Og opdagede da jeg gik fra hver dag til hveranden så kunne jeg "vænne" mit hår til at fedte mindre. Så for et halvt år siden besluttede jeg at prøve at se hvor meget jeg kunne forlænge. Og er altså på hver 4. dag nu. Og har altså ikke gået i måneder og år med fedtet hår, det har taget nogle uger hvor håret var ekstra fedtet den ekstra dag hvorefter det aftog. Og da jeg er på barsel og der er corona har det ikke været problematisk de par uger.

Jeg kan til gengæld ikke se pointen med at vaske hver dag når man kan nøjes med hver 4. dag eller hver uge. Hvorfor bruge penge på det, når håret ser flot ud og ikke er beskidt? Jeg kan sagtens gå i bad hver dag uden at vaske hår, så sparer jeg også tid. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Abracadabra

Kir skriver:

Jeg anede ikke det var trendy at udskyde hårvask, så svaret er ja. Som barn og ung vaskede jeg hår en gang om ugen og det er altså 20-30 år siden. Da jeg blev ældre vaskede jeg så hver dag med kort hår og hveranden med langt hår. Og opdagede da jeg gik fra hver dag til hveranden så kunne jeg "vænne" mit hår til at fedte mindre. Så for et halvt år siden besluttede jeg at prøve at se hvor meget jeg kunne forlænge. Og er altså på hver 4. dag nu. Og har altså ikke gået i måneder og år med fedtet hår, det har taget nogle uger hvor håret var ekstra fedtet den ekstra dag hvorefter det aftog. Og da jeg er på barsel og der er corona har det ikke været problematisk de par uger.

Jeg kan til gengæld ikke se pointen med at vaske hver dag når man kan nøjes med hver 4. dag eller hver uge. Hvorfor bruge penge på det, når håret ser flot ud og ikke er beskidt? Jeg kan sagtens gå i bad hver dag uden at vaske hår, så sparer jeg også tid. 

Shampoo koster jo ikke mange kroner og hårvask tager halvandet minut længere i badet. Og så er det jo vildt dejligt! 

Og når jeg så læser en tråd som denne, hvor TS i stedet for hårvask bruger tørshampoo (og mange andre produkter), så ryger både den økonomiske og den miljømæssige fidus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.