Genoptræning efter 4 uger i gips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2021

FruStolpe

Hej

Min datter fik I onsdags gipsen af. Hun har i 4 uger haft hele venstre ben I gips pga en revne i underbens knoglen lige under knæet. 

Problemet er at hun stadig hopper rundt på krykker og vil ikke vægtbære på benet. Hendes ben er begyndt at blive blåligt når det hænger nedad, og får normal farve når hun ligger.

Men jeg er i tvivl om, om hvem jeg skal kontakte ang genoptræning,  for jeg troede at det ville gå af sig selv, men hun vil slet ikke bruge benet. Knæleddet virker enormt stift. 

Så er der nogen, det er der helt sikkert , der har erfaringer vil jeg meget gerne høre om det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg ville nok snakke med lægen angående forskel i farven. Med hensyn til genoptræning kan man jo kontakte en fys.

Anmeld Citér

3. april 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

I må kontakte egen læge, dels for at få kigget på farven, og for at få vurderet om der skal yderligere undersøgelse til når nu hun ikke vil bruge benet. Der kan også henvises til fysioterapi for genoptræning, og egen læge vil vide og det er denne eller sygehuset der skal henvise.

Anmeld Citér

3. april 2021

FruStolpe

Tak for jeres svar

Det med egen læge har jo lige lidt udsigter her i påsken  

Men vi er blevet enige om herhjemme at jeg lige kontakter ortopædisk ambulatorium hvor hun har gået til kontrol, når vi når tirsdag. 

Så må vi se 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.