Flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2021

Anja2021

Oddi skriver:

Jeg tænker, giv ham godt med mad inden sengetid. En god havregrød med masser af fedtstof i og banan i. Og så vælger du en dag hvor I sammen smider alle flaskerne ud, og du forklarer ham at nu er flaskerne smidt ud for han har ikke brug for dem og skal nu sove uden.  Han er en stor dreng nu, han har ikke brug for en flaske ( eller mad for den sags skyld) om natten. Tilgengæld tager du ham med i Føtex og han får lov at vælge en ny drikkedunk - og I snakker om at den skal han bruge om natten. Og når han vågner om natten får han drikkedunken med vand ( ikke mælk), er han ked får han masser af trøst og kærlighed og du taler om at flakser er smidt ud og tilbyder ham drikkedunken. 

Han skal nok falde i søvn på et tidspunkt, men det kan godt være hårdt de første par nægter.Jeg afvænnede også min søn amning om natten ( lidt sværere da man jo ikke kan smide brystet ud). Han græd også ulykkeligt og den første nat tog det flere timer at få ham til at sove de første par gange han vågnede. Men i søvn faldt ham - også selvom det var i mine arme i vores seng. Næste nat vågnede han lidt mindre og det tog lidt kortere tid at få ham videre i søvnen, næste dag lidt kortere og på nat 4 sov han igennem uden opvågninger. 

Min dreng spiser ik så meget, og da slet ik frugt. Det vil han ik ha...... han har små drikkedunke til om dagen med vand, han bare selv tager. Men vil ik ha dem om natten. Det er den sutte øvelse i minden han vil ha

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Giv ham sutteflasken med vand i, det sker der ikke noget ved. Det kan være den med tiden udfases.

I forhold til at han ikke spiser meget, så er det hvert fald første sted at han stopper med at få mælk inden sengetid, så han er mere sulten.

Så kommer det muligvis stille og roligt at han vil spise mere.

For nogle børn kan det hjælpe at have mad tilgængelig imens de leger, hvis de ikke spiser meget til måltiderne. Det kan være kogt gulerødder, frugt i stykker, frugtstænger, boller mm.

Anmeld Citér

4. april 2021

Lje

Anja2021 skriver:

Jeg vil ik lære ham at bruge sut, er kun en dum ide. Han spiser fint og sover fint i vuggestuen. Han er bare rigtig dårlig til at spise herhjemme. 
men kan han ik tá skade af at græde sig i søvn, flere nætter i træk? 

igår prøvede jeg igen ik at gi ham flaske. Men han græd og græd, så han næsten ik ku få luft. Det blev ved til kl. 2 om natten, hvor jeg gav op og gav ham flasken, så sov han. Men ville op igen kl 5.
om dagen herhjemme putter jeg ham bare til frokost, og så sover han. Det hjælper ik altid at trøste ham . Men nej der er kun mig. Ingen far eller bedsteforældre !!!!!

Det lyder til, at det er lidt mere kompliceret hvis han også er småtspisende og har madpræferencer. 

Måske din sundhedsplejerske skal inddrages her? Så hun kan bistå med gode råd og vejledning? Eller gå i dialog med vuggestuen. Hvis han spiser og sover fint der - hvad kan du så gøre anderledes/se på jeres spisesituation anderledes, så du understøtter, at han får noget mere mad i maven. Jeg ville afgjort række ud efter noget hjælp i din situation. 

Og så vil jeg sige: han græder sig jo ikke i søvn alene. Du er der. Du trøster. Du yder omsorg, nærvær og viser kærlighed. Og du bryder en dårlig vane. Det er jo forældreskabets mange opgaver. Du har bare en ekstraordinær sej opgave foran dig, når du alene skal knække den dårlige vane. Så jeg håber, du vil række ud efter hjælp. 

Vh. 

Anmeld Citér

5. maj 2021

Anja2021

Lje skriver:

Det lyder til, at det er lidt mere kompliceret hvis han også er småtspisende og har madpræferencer. 

Måske din sundhedsplejerske skal inddrages her? Så hun kan bistå med gode råd og vejledning? Eller gå i dialog med vuggestuen. Hvis han spiser og sover fint der - hvad kan du så gøre anderledes/se på jeres spisesituation anderledes, så du understøtter, at han får noget mere mad i maven. Jeg ville afgjort række ud efter noget hjælp i din situation. 

Og så vil jeg sige: han græder sig jo ikke i søvn alene. Du er der. Du trøster. Du yder omsorg, nærvær og viser kærlighed. Og du bryder en dårlig vane. Det er jo forældreskabets mange opgaver. Du har bare en ekstraordinær sej opgave foran dig, når du alene skal knække den dårlige vane. Så jeg håber, du vil række ud efter hjælp. 

Vh. 

Hej har søgt hjælp. Han får flaske kun med vand nu. Sundhedsplejerske siger at slipper han den først når han er 3 fx. Er det helt ok. Det er ik værre en børn der bruger sut længe!! 
Aftensmad, ja det får han ik så meget af. Og i weekend er alle måltider svære. Så han blir tilbudt lidt hist og her. 
men han ligger over middel på alle kurvene siger sundhedsplejerske �� 

Anmeld Citér

5. maj 2021

Anja2021

Jixy skriver:

Giv ham sutteflasken med vand i, det sker der ikke noget ved. Det kan være den med tiden udfases.

I forhold til at han ikke spiser meget, så er det hvert fald første sted at han stopper med at få mælk inden sengetid, så han er mere sulten.

Så kommer det muligvis stille og roligt at han vil spise mere.

For nogle børn kan det hjælpe at have mad tilgængelig imens de leger, hvis de ikke spiser meget til måltiderne. Det kan være kogt gulerødder, frugt i stykker, frugtstænger, boller mm.

Han får flaske med vand nu. Ja han går og små spiser hele tiden, dog mest kiks. Frugt og grøntsager vil han ik ha. Har prøvet med en masse forskelligt, men nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.