Anja2021 skriver:
Jeg vil ik lære ham at bruge sut, er kun en dum ide. Han spiser fint og sover fint i vuggestuen. Han er bare rigtig dårlig til at spise herhjemme.
men kan han ik tá skade af at græde sig i søvn, flere nætter i træk?
igår prøvede jeg igen ik at gi ham flaske. Men han græd og græd, så han næsten ik ku få luft. Det blev ved til kl. 2 om natten, hvor jeg gav op og gav ham flasken, så sov han. Men ville op igen kl 5.
om dagen herhjemme putter jeg ham bare til frokost, og så sover han. Det hjælper ik altid at trøste ham . Men nej der er kun mig. Ingen far eller bedsteforældre !!!!!
Det lyder til, at det er lidt mere kompliceret hvis han også er småtspisende og har madpræferencer.
Måske din sundhedsplejerske skal inddrages her? Så hun kan bistå med gode råd og vejledning? Eller gå i dialog med vuggestuen. Hvis han spiser og sover fint der - hvad kan du så gøre anderledes/se på jeres spisesituation anderledes, så du understøtter, at han får noget mere mad i maven. Jeg ville afgjort række ud efter noget hjælp i din situation.
Og så vil jeg sige: han græder sig jo ikke i søvn alene. Du er der. Du trøster. Du yder omsorg, nærvær og viser kærlighed. Og du bryder en dårlig vane. Det er jo forældreskabets mange opgaver. Du har bare en ekstraordinær sej opgave foran dig, når du alene skal knække den dårlige vane. Så jeg håber, du vil række ud efter hjælp.
Vh.
Anmeld
Citér