Kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg har en pige på knap 11 måneder. Hun har altid været en glad, men også viljefast pige. Hun har altid sovet godt om natten og er virkelig god til at aktivere sig selv. Hun har på mange punkter været et nemt barn. 
Hun trillede da hun var 4,5 måned og begyndte at krybe i starten af december. Hun har derfor været godt med motorisk, men der er bare ikke sket noget siden. Hun kravler ikke ... Hun er begyndt at trække sig op og sidde i w stilling ved hendes bobles ting og vil rigtig gerne op og stå og gå selvom hun ikke er helt klar til det motorisk endnu. Hun kan også stå og vugge i kravlestilling og har kunnet det i et par måneder, men med det samme hun indser hun ikke kommer fremad smider hun sig på maven og kryber i stedet.

Jeg er ikke bekymret. Vores store pige var også “langsom” men hun er jo kommet godt efter det og jeg ved at hun ikke kommer til at krybe i skole, men hvor er det bare frustrerende at have den følelse i maven af at ens barn bare er mega bagefter når alle andre på samme alder kan meget mere. Man skal og må ikke sammenligne børn men jeg kan da ikke være den eneste der får den trælse fornemmelse i maven og på nogle punkter også tænker at jeg måske ikke har gjort nok for at udfordre hende.

I vuggestuen vil hun ikke være på maven og derfor sætter de hende på numsen hvor hun ikke kan komme videre fra og derfor får hun ikke udfordret det der hvor hun har flest vågne timer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2021

Anonym

Min søn kravlede aldrig. Han begyndte at "numse sig frem" ved 10 måneder, og sådan kom han frem indtil han gik ved 15,5 måned. Han kunne i øvrigt heller aldrig møve sig fremad på maven. Han er i dag 100% med på alle måder. Og det kan være at han var "langsom" motorisk, men til gengæld er han milevidt foran andre på han alder når det gælder sprog. Han taler i hele sætninger og nu/datid, ental/flertal osv og han er ikke to endnu. Din datter bruger sikkert sig krudt på at øve sig i andre ting - det andet kommer snart, når hun er klar

Anmeld Citér

22. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn kravlede aldrig. Han begyndte at "numse sig frem" ved 10 måneder, og sådan kom han frem indtil han gik ved 15,5 måned. Han kunne i øvrigt heller aldrig møve sig fremad på maven. Han er i dag 100% med på alle måder. Og det kan være at han var "langsom" motorisk, men til gengæld er han milevidt foran andre på han alder når det gælder sprog. Han taler i hele sætninger og nu/datid, ental/flertal osv og han er ikke to endnu. Din datter bruger sikkert sig krudt på at øve sig i andre ting - det andet kommer snart, når hun er klar

Sådan er det også med vores store. Hun var “langsom” på det grovmortoriske men alt det finmotoriske og sprog har hun altid været virkelig hurtig til og god til. 
Jeg er heller ikke bekymret og synes også det er træls jeg ikke bare kan slappe af i det når jeg jo godt ved hun faktisk er helt normal og det nok skal komme. Jeg bliver bare så misundelig..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.