Gode bøger som oplæsning til 5-6 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2021

SK85

Nogle idéer til gode bøger, som man kan læse som godnatbog for en knap 6-årig dreng?

Altså nogle lange bøger med mange kapitler.

Vi har lige læst Emil fra Lønneberg og Pippi Langstrømpe, og nu kunne jeg måske godt tænke mig noget lidt mere nutidigt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Brødrene løvehjerte.

Ronja røverdatter. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. marts 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har sigurds samlede godnat historier. Den er han glad for. 
Ellers er hittet herhjemme: 

- den kæmpestore pære

- hodja fra pjort ( stortset alle af Ole l. Kirkegård) 

- Sigurd fortæller om græsk mytologi, nordisk mytologi, kongerækken etc.( her skal man bare lige være obs på historierne om monstre og død lige inden sengetid) 

Anmeld Citér

19. marts 2021

kamikaze

Det er slet ikke nutidigt, men Tove Janssons mumi-bøger -- altså de oprindelige med tekst, ikke billedbøgerne -- er virkelig gode. Lidt svært sprog, så vi taler om handlingen og banditten falder meget hurtigt i søvn.

Doktor Proktor er også et meget godt bud :-)

Anmeld Citér

19. marts 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Herhjemme er Troldepus et hit��

Anmeld Citér

19. marts 2021

Nomnom

Følg eventuelt 1000bøger på Instagram. Hun er bibliotekar og anbefaler børnebøger til forskellige aldersgrupper. Hun er rigtig god til at komme med anbefalinger på alt andet end gamle klassikere.

Anmeld Citér

19. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der nogle sjove Morgenthaler bøger.

Vi har læst disse tre: “Anker på fryseren”, “Hvis fuglene kan så kan jeg også” og “John får noget på hovedet”. Der findes flere 

så er der “Tro, håb og Gorgonzola” - jeg kan ikke huske forfatteren men den synes mine børn var spændene. 

Og så har de været glade for Orla frøsnapper og Gummitarzan - de er af ældre dato men de er sjove, spændene og giver anledning til gode snakke.

Anmeld Citér

19. marts 2021

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Vi læser også Ole Lund Kirkegaard og nu har vi kastet os over Villads fra Valby bøgerne. Dem er min dreng på 5 ret glade for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.