På forhånd vil jeg gerne sige, at jeg godt ved at de råd jeg vil komme med egentlig er helt åndssvage - for hvis det var så nemt, så ville du selvfølgelig have gjort det. Jeg har selv haft slem stress, og det var IKKE nok at "holde en pause" - der skulle så meget mere til, og det er sværere end man skulle tro.
Men når det så er sagt, så vil jeg spørge: har dit store barn mulighed for at have lidt længere dage i institutionen? Har du nogle forældre/svigerforældre der kunne have mulighed for at være sammen med den lille ind imellem? Min søn har haft helt normale dage i vuggestuen mens jeg har været sygemeldt hjemme. Havde mega dårlig samvittighed i starten, men min læge overbeviste mig om at det var helt ok at tænke må mit eget behov i situationen.
Jeg ved godt at det ikke nødvendigvis gør det nemmere at komme ud og få lidt luftforandring at ens barn er et par timer mere i institutionen, men måske kan det give lidt ro til tankerne, og du kan få mulighed for at mærke hvad du egentlig har brug for. Når hverdagen tonser afsted herhjemme når jeg fandme aldrig at opdage når der er noget jeg gerne vil, og jeg kan blive helt panisk for at miste mig selv fuldstændig... Det er pisse hårdt.
Ved din mand at du har det skidt? Det kan gøre en stor forskel "bare" at få sagt højt at man kæmper. Jeg synes under alle omstændigheder at det er en god ide at gå til lægen, om ikke andet så for at få lettet hjertet. Det er jo rigtig godt at få fanget stress hurtigt, så er det nemmere at gøre noget ved! Og du har jo ret i at du ikke kan trykke "pause" på dit liv, men måske kan du få hjælp og vejledning til andre måder at anskue tingene på.
Da jeg gik ned fandt jeg ud af hvor absurd høje forventninger jeg havde til mig selv. Forventninger jeg aldrig ville have til andre mennesker, men jeg anså det for helt normalt og troede jo fuldt og fast på at jeg ikke lukke ændre noget som helst, for tingene kunne jo ikke gøres på andre måder! Men jeg er blevet så meget klogere; min barre er sænket rigtig meget, jeg trækker mere på skuldrene og lægger min energi i få men for mig vigtige ting. Men det skulle jeg altså have hjælp til.
Jeg håber for dig at du får taget mere hul på tingene - sejt første skridt at skrive herinde! 
Anmeld
Citér