"Ingeniørlegetøj" til 4-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. marts 2021

Tinstin

Min søn fylder snart 4 og jeg skal have fundet noget legetøj til ham.

Han er helt vild med Lego Technics, Brio Builder og alt sådan noget, hvor man kan sætte ting sammen og så får det en funktion. Han er dog også meget lille, så f.eks. Lego Technics er for svært for ham.
Han kan også lege længe med ledninger og snore, som han sætter i alle mulige systemer og stikker ind i hinanden osv.

Kender I mon noget legetøj, der kan tilfredsstille en lille nørds nysgerrighed? Noget, som ikke er for svært, og hvor der ikke nødvendigvis er et formål, men som man bare kan bygge med, lidt som Brio Builder? Noget Lego Technics-agtigt, men for små børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2021

Justthinking

Tinstin skriver:

Han er helt vild med Lego Technics, Brio Builder og alt sådan noget, hvor man kan sætte ting sammen og så får det en funktion. Han er dog også meget lille, så f.eks. Lego Technics er for svært for ham.
Han kan også lege længe med ledninger og snore, som han sætter i alle mulige systemer og stikker ind i hinanden osv.

Kender I mon noget legetøj, der kan tilfredsstille en lille nørds nysgerrighed? Noget, som ikke er for svært, og hvor der ikke nødvendigvis er et formål, men som man bare kan bygge med, lidt som Brio Builder? Noget Lego Technics-agtigt, men for små børn.

Godt nok ikke dimse-legetøj, men hvad med små kemieksperimenter? De kan jo fås hos bla Legeakademidt (som har et stort udvalg, måske du kan finde noget til ham derfra?) ☺️

Anmeld Citér

12. marts 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Man kan jo få Lego til den aldersgruppe også? Altså med byggevejledninger til 4-5 årige. Lego juniors er lavet til den alder og ligeså Lego city. 

Men derudover har vi også noget der hedder Bakoba, det legetøj man kan sætte sammen på forskellige måder så de fx danner en vil, skorpion, dino etc. 

Anmeld Citér

12. marts 2021

Babilooo

Captoy.dk

Anmeld Citér

13. marts 2021

Lisette W

Hvad med magnetsæt? Der findes mange forskellige hvor man kan bygge kompliceret konstruktioner. Plus plus brikkerne er også spændende at bygge med

Anmeld Citér

13. marts 2021

ønskebørn74

Tinstin skriver:

https://www.lego.com/en-dk/product/tubes-45026?wgu=274925_196673_16156311752521_c82a1af77a&wgexpiry=1623407175&cmp=AFC-AFFLIATEDK-91999-196673-274925-2905785&wgclickid=274925_196673_16156311752521_c82a1af77a

Anmeld Citér

13. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ikke helt det samme men det er konstruktionslegetøj plus plusser (kan fås i små og store). 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Mine børn har været meget glade for magformers fra ca den alder. 

Anmeld Citér

13. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Magformers er også noget virkelig godt legetøj ift til det at skabe noget. 
men prøv at Google konstruktionslegetøj - der findes ret meget forskelligt

Anmeld Citér

16. marts 2021

Tinstin

Tak for jeres tips

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.