Jeg er så forfærdeligt skruk, at det ikke er til at være i.
Det er sådan en dum situation, jeg skal nemlig ikke have flere børn - i hvert fald ikke før om nogle år! Jeg har allerede to og det har været hårdt at få dem med bækkenløsninger, kejsersnit, kolikskrig og efterfølgende fødselsdepressioner, som jeg endda stadig døjer en smule med her 2 år efter den sidste.
Jeg elsker mine 2 børn overalt, men synes også, det er meget hårdt at være mor til dem. De er meget hjemme pga. corona og jeg bruger al min energi på dem, men så snart de sover, er jeg bare helt flad, skal samle duploklodser op og lægge tusind stykker små tøj sammen og forbander forældrelivet.
Derfor er det jo helt åbenlyst, at jeg ikke skal have flere.
Alligevel er jeg så skruk, at det ikke er til at bære. Jeg kigger langt efter alle gravide og barnevogne, der ser nye ud. Min veninde er gravid og jeg så misundelig, at det er svært at være glad på hendes vegne. Hun har snart termin og hvor jeg burde glæde mig til at se babyen, så frygter jeg det... Jeg ved, hvor ked af det, jeg vil blive, fordi jeg selv vil have én igen.
Jeg føler mig lidt "snydt", fordi mine graviditeter, fødsler og barsler, har været så hårde. Jeg vil bare opleve det hele igen - men hvor det bliver godt. (Selvom man jo aldrig kan vide det på forhånd!)
Jeg vil gerne høre, hvordan I andre er kommet jer over sådan en omgang skruk? Det er jo udelukket for mig at få en baby mere nu, det er sikkert og vist. Men jeg er trist hver dag, fordi jeg vil det hele igen
Jeg prøver at komme mig over det ved at glæde mig over de to, jeg allerede har, den lille er stadig ret lille, og samtidig nyde hvor meget frihed, man også får, når de bliver større...
Anmeld
Citér