Drikker i mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.838 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

PrinsessensMor

Hej allesammen

Håber alle har det godt og sundt Overskriften siger det hele, men synes i det er nok at tage kalkpiller når i ved at de øvrige næringsstoffer i rigtig mælk ikke findes i pillerne? Personligt spiser jeg to piller samt 1-2 glas mælk hverdag, for at være på den sikre side...

Krammer Lina 32 plus 2 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Vingummien

Da jeg ventede Emil drak jeg det mælk jeg kunne menn tog kalkpille hver dag for at være helt sikker på at jeg fik alt det jeg  nu havde brug for. Så dobbelt sikkrhed hehe 

Anmeld

25. oktober 2009

PrinsessensMor

suanne85 skriver:

Da jeg ventede Emil drak jeg det mælk jeg kunne menn tog kalkpille hver dag for at være helt sikker på at jeg fik alt det jeg  nu havde brug for. Så dobbelt sikkrhed hehe 

Han ser i hvertfald ikke ud til at mangle noget på billedet... Glad er han da med de sødeste tænder på denne jord  

Anmeld

25. oktober 2009

SHERO

Ved min første jm aftale snakkede vi om at jeg tog kalkpiller, hun sagde det slet ikke var nødvendigt, for fik nok kalk hvis jeg bare spiste lidt på mine havregryn og spiste en skive ost hver dag. Den daglige anbefaling var ikke så høj. Hun sagde dog at jeg sagtens kunne tage mine kalk piller nogle dage, men var ikke nødvendigt hvis jeg spiste mælk til min morgenmad, på trods af jeg ikke drikker mælk.

Så jeg tager dem kun nogle dage :-)

Anmeld

25. oktober 2009

Vingummien

PrinsessensMor skriver:

Han ser i hvertfald ikke ud til at mangle noget på billedet... Glad er han da med de sødeste tænder på denne jord  

Hehe han har heller aldrig manglet noget jeg tog jern kalkpiller til gravide (virkelig dyre sådan nogle syntes jeg) og så tog jeg en multivitamin også. Som jeg efter havde født osv fandt ud af at det måtte man ikke når man var gravid kun hvis lægen havde sagt god for det så læs godt på de forskellige ting, var nogen jeg tog inden jeg blev gravid så tænkte ikke lige over at der ku være vitaminer man ikke måtte tage.

Anmeld

25. oktober 2009

Lærke90

Jeg drikker ikke mælk som sådan og tager heller ikke kalk piller.

Dog prøver jeg hver morgen at få mælk ned igennem cornflakes, ellers får jeg min kalk gennem, smør, ost, yougurt osv. Men indtager nok ikke alt hvad jeg skal.

Begyndte at tage kalk tabeletter i starten af min graviditet og til jeg var ca. halvvejs, men kan simpelhen ikke få dem ned mere . Er lidt ked af at jeg ikke kan og håber den bette i maven har det godt alligevel

Anmeld

25. oktober 2009

PrinsessensMor

suanne85 skriver:

Hehe han har heller aldrig manglet noget jeg tog jern kalkpiller til gravide (virkelig dyre sådan nogle syntes jeg) og så tog jeg en multivitamin også. Som jeg efter havde født osv fandt ud af at det måtte man ikke når man var gravid kun hvis lægen havde sagt god for det så læs godt på de forskellige ting, var nogen jeg tog inden jeg blev gravid så tænkte ikke lige over at der ku være vitaminer man ikke måtte tage.

Hmm, nu bliver jeg lidt urolig... Jeg tager kalk, jern, to d-vitaminer og en gravitamin hverdag. Faktisk skulle jeg tage fire piller d-vitaminer sagde min unge læge, men da jeg synes det lød forkert talte jeg med min gamle læge som understegede at det måtte jeg ikke. Formeget d-vitamin vil være fedtopløsligt i længden og da fedt for et foster er livsnødvendigt så var det en dårlig ide.... Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal tage min unge læge seriøst fordi det er tydeligt at hun mangler erfaring, og jeg kan ikke lide at gå op til hende. Men kan det betale sig at skifte læge nu? 

Anmeld

25. oktober 2009

PrinsessensMor

Jeg drikker ikke mælk som sådan og tager heller ikke kalk piller.

Dog prøver jeg hver morgen at få mælk ned igennem cornflakes, ellers får jeg min kalk gennem, smør, ost, yougurt osv. Men indtager nok ikke alt hvad jeg skal.

Begyndte at tage kalk tabeletter i starten af min graviditet og til jeg var ca. halvvejs, men kan simpelhen ikke få dem ned mere . Er lidt ked af at jeg ikke kan og håber den bette i maven har det godt alligevel

Man skal jo 'kun' have en halv liter hverdag, og hvis du spiser yougurt så er omfanget meget mindre... så jeg tror babyen har det helt fint   hvornår har du termin? jeg tror vi ligger ret tæt op ad hinanden, ikke sandt? måske lave et lille væddemål om hvem der føder først? vi har et familiegen der gør at kvinderne føder lidt før terminså måske føder jeg før 18. december

Anmeld

25. oktober 2009

SaNiNa

næ drikker ikke mælk så skulle tage en større dosis kalk tabletter da jeg slet ikke får mælkeprodukt andet end mahtilde kakao

har taget gravitamin med folinsyre, jern tilskud fra uge 10 og så kalk under hele graviditeten

Anmeld

25. oktober 2009

Tina2

Jeg tog to kalkpiller hver dag da jeg var gravid. Drikker ikke mælk.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.