Anonym skriver:
Min barn går i 0 klasse, og er lidt sensitiv.
Hans opstart i førskole og 0 klasse (sidste år) var langt fra optimalt. Aflevere udenfor skolen, hans pædagog måtte Ikke komme med og hjælpe med overlevering m.m.
Han har lige skiftet skole da vi er flyttet.
Han løb tit væk fra den tidligere skole.
Frem til nutiden...
Hans nye lærer mener at han er bagud fagligt og at han endnu ikke kan bogstaver.
Vi øver meget med ham hjemme og der er kun få bogstaver som han synes er svære. Fx Æ som han forveksler med E. Hvor gode var jeres i den alder?
Derudover er han til tider svær at aflevere. Idag måtte hans lærer nærmest presse ham ind, imens jeg blev bedt om at gå.
Hvad kan jeg gøre?
Der er tvivl om hvorvidt han er klar til 1 klasse. Dog er der en del minusser ved at gå om: lillebror skal begynde i 0 klasse, og der er 25 elever i hver klasse af de nye.
Vi bruger piktogrammer for at give forudsigelighed, og vi itagesætter alle følelser.
Vi ser bare en super glad, uadvendt og charmerende dreng hjemme.
I skolen er han modsat. Generet og siger næsten ingenting.
Det blev en rodet omgang, håber der er nogen derude som sidder med nogle gode råd 
Min dejlig dreng sad under bordet nogle dage fordi det hele var så svært i 0 klasse. men det hele gik nemmer og nemmer han lære forstod ham gav ham masser af ros tryghed og kæmpe ros her fra. Han starter i 1 klasse Han blev langsomt bedre og bedre men han kunne ikke følge med i timerne vi havde dårlig kemi med lære de var alt for søde sagde han er en god dreng osv. og han har så stor fremgang at han ligger nr. 1 i matematik og i bunden af dansk.
så stoppede hans dansklære og i 4 klasse fik han en ny, vi så en ny sur rasende gal dreng, vi havde aldrig set ham på den måde. Han har altid være så sød og ja aldrig nogle udbrud. Vi fik indkaldt til møde at hans nye dansk lære, hun mente han havde store problemer og tilkaldte kommunen og en psykolog til det her møde, det vi ikke viste var han tidligere talepædagog som han brugte i børnehaven også var der, vi blev så glad og hun støttede os 100% og sagde han er jorden dejligste dreng og intet ondt er i ham og vi gør alt som forælder. Hun kiggede på dansk læren og sagde vi to skal snakke om Daniel for su misforstår ham. Talepædagogen ville ogå finde ud af om vores søn evt var ordblind fordi det hele altid havde været så svært i dansk og ikke kunne følge med fordi alt han lavede og kunne læse forstod han. Og det hele viser sig så ja han er ordblind har fået en hjælpe computer og på under 1/2år er han vores glad dreng ingen og kan følge med de andre og er stadig en af de bedste til matematik og engelsk. Vi kæmper og hjælper alt hvad vi kan hverdag.
hvad jeg vil med denne histore måske er din dreng ordblind og der for kan det være der for det hele er så svært. Håber i finder en løsning knus her fra