For tung til at cykle med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2021

Naha

Anonym skriver:

Hej jeg synes at mit barn er blevet tung at cykle med bagpå. Vi har ca 2 km til dagplejen. Jeg har overvejet om jeg skulle gå med ham i en klapvogn i stedet for. 

Jeg vil dog høre, om det er ok at gå med ham? Jeg tænker det måske bliver lidt langt at skulle gå med ham i de 25- 30 minutter det tager at gå og kan han mon have tålmodighed til det.

Min datter har gået i børnehave med en som fra helt lille har været med på vandretur rundt i Danmark. Hun kunne godt nok gå langt, meget længere end alle de andre børn fra børnehaven. 

Hvad med en klapvogn? Børn har godt af at komme ud og gå. Det lære man også en masse af 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2021

Naha

Anonym skriver:

Hej jeg synes at mit barn er blevet tung at cykle med bagpå. Vi har ca 2 km til dagplejen. Jeg har overvejet om jeg skulle gå med ham i en klapvogn i stedet for. 

Jeg vil dog høre, om det er ok at gå med ham? Jeg tænker det måske bliver lidt langt at skulle gå med ham i de 25- 30 minutter det tager at gå og kan han mon have tålmodighed til det.

Ellers kan man jo investerer i en elcykel

Jeg har en helt alm el cykel hvor jeg kan hægte trailer bag på. Det fungere mega godt når vi er afsted og hende på 20 kg er i traileren, kan slet ikke mærke hun er med  

Anmeld Citér

3. marts 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvis du har tid så tag da klapvognen. Ned i vognen med drengen om morgen når I skal nå afsted til tiden og op og gå selv med ham når du henter ham og I har god tid til at gå hjem. 

Fra børn er 2 år er det en god ide at begynde og vænne dem til at de godt kan gå selv, afhængigt af længden selvfølgelig. Men små ture i det daglige er vigtig motion for barnet og en god vane at børn også får bevæget sig i dagligdagen. 

Anmeld Citér

3. marts 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Du kan evt. med fordel have lidt at spise og drikke med til ham, hvis du henter så du ved han bliver sulten på turen. 

Anmeld Citér

3. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Måske han kan cykle på løbecykel? Mens du går ved siden af? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.