For tung til at cykle med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
14 svar
2 synes godt om
3. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg synes at mit barn er blevet tung at cykle med bagpå. Vi har ca 2 km til dagplejen. Jeg har overvejet om jeg skulle gå med ham i en klapvogn i stedet for. 

Jeg vil dog høre, om det er ok at gå med ham? Jeg tænker det måske bliver lidt langt at skulle gå med ham i de 25- 30 minutter det tager at gå og kan han mon have tålmodighed til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2021

Babilooo

Klapvogn... 

Anmeld Citér

3. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvorfor skulle det ikke være OK og hvad kan der ske ved det? Hvorvidt barnet har tålmodighed til det ved kun du, da vi andre ikke kender ham.

Anmeld Citér

3. marts 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Hvorfor skulle det ikke være OK og hvad kan der ske ved det? Hvorvidt barnet har tålmodighed til det ved kun du, da vi andre ikke kender ham.

Ja, det er bare min mand der mener jeg er meget fjollet at jeg virkelig gider gå når jeg kan cykle så jeg føler mig helt fjollet ved at skulle vælge den løsning med at gå

Anmeld Citér

3. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Ja, det er bare min mand der mener jeg er meget fjollet at jeg virkelig gider gå når jeg kan cykle så jeg føler mig helt fjollet ved at skulle vælge den løsning med at gå

Hvis du synes det vil fungere, så er det da bare det du gør. Hvad han synes er underordnet i den sammenhæng.

Anmeld Citér

3. marts 2021

serinasmor

Hvis du har tiden - så tag klapvognen  
Hvis du har endnu mere tid så lad evt barnet gå selv (noget af) vejen.

Ellers kan du overveje en cykelvogn (den synes jeg er mindre tung at navigere med) 

Anmeld Citér

3. marts 2021

Rockertand

Anonym skriver:

Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt, hvad din mand mener? 

Anmeld Citér

3. marts 2021

HapsHapsHaps

Min søn på 21 måneder kan godt gå 2 km, men det er svært at vide på forhånd om han gider Vi går tit ture, og jeg har altid klapvognen med, så kommer han bare op at sidde. Det er mega hyggeligt at gå sammen, så hvis du har tid så synes jeg da det er en strålende ide! Bare tag klapvognen med og så hvor meget han gider gå selv

Anmeld Citér

3. marts 2021

Tinstin

Jeg cykler med min søn på 13 km bagpå - og en trailer bagved med ham på 15 kg i. Det er da lidt hårdt, men ikke specielt meget - er dit udstyr i orden? Måske skal din cykel bare have strammet kæden, pumpes eller lignende? Jeg kan virkelig mærke forskel på min cykel før og efter et eftersyn... Og jeg har endda bare en billig Mustang fra Brugsen.

Når det så er sagt, så kan mine børn godt lide at blive hentet i en klapvogn, hvis den vender imod mig - så kan vi nemlig snakke om dagen og der er tid til f.eks. at stoppe og kigge på noget og man kommer ikke bare direkte hjem.
Jeg gider bare heller ikke altid vandre afsted - om ikke andet er turen derhen med tom klapvogn kedelig.

Jeg har 1,5 km.

Anmeld Citér

3. marts 2021

Kir

Det er da en super ide at gå! Som andre foreslår, så tage klapvognen med, så kan han komme op hvis han bliver træt.

Tænker det er god træning for ham at gå og derudover ser og oplever I sikkert nogle ting I ellers ikke ville på cykel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.