Løbecykel til 4-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2021

Tinstin

Vores dreng, som lige er fyldt 4, er vokset fra sin løbecykel henover vinteren. Han har været meget glad for den og er virkelig god til at køre på den.

Han skal snart have sin første rigtige cykel, men jeg ved ikke, om vi også skulle købe ham en løbecykel? Der går jo lidt tid, inden han kan køre godt på den rigtige.

Hvornår er jeres stoppet med at bruge løbecykel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville nok introducere en cykel.

Løbecykler er og bliver et hit. Også lige ledes løbehjul der kan du købe dem på tre hjul også. 

Løbecyklerne er gode men når de har så meget styr på dem og fart så syntes jeg skridtet videre til cykel er lille. Ja de skal kæmpe lidt for at komme fremad men kun godt. Cykelhjelmem kender de jo. Så for vores var det et lille hop. Støttehjul blev taget af en dag ved lejlighed og vupti så cyklede de. Begge i maj inden skolestart til 0 klasse 

Dernæst så hvis du skulle vælge en løbecykel så er der jo store og gode modeller fra puky især. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

Anonym

Tinstin skriver:

Vores dreng, som lige er fyldt 4, er vokset fra sin løbecykel henover vinteren. Han har været meget glad for den og er virkelig god til at køre på den.

Han skal snart have sin første rigtige cykel, men jeg ved ikke, om vi også skulle købe ham en løbecykel? Der går jo lidt tid, inden han kan køre godt på den rigtige.

Jeg ville have tillid til drengen. Mange børn skal bare bruge en eftermiddags intensiv træning, så kører de på almindelig cykel uden støttehjul, særligt når de har fået god balancetræning på løbecyklen.

Anmeld Citér

2. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg vil også anbefale en cykel nu. Ved overgangen til cykel havde vores sværest ved at sætte i gang og bremse med andet end fødderne. Men det kan trænes relativt hurtigt da balancen sikkert er fin fra løbecyklen. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

Lje

Jeg kan kun tale af egen erfaring: vælg en rigtig cykel og vælg en god cykel, der ikke er for tung. Og cykel hver dag/så ofte som muligt for at øve.

Og drop støttehjul, pind og andre lign tiltag. Hvis han er god på løbecykel, er det overflødigt. Der var rådet fra vores cykelhandler. 

Vores søn kørte på lille løbecykel og stor løbecykel fra 1,5 år til 3 år og 9 måneder, hvor han fik en rigtig cykel. Det tog ham præcis 15 minutter at knække koden. Stor parkeringsplads, cykelhjelm, mig i løbetøj og godt fat i jakke-kraven på ham. Fordelen ved årstiden nu er, at termotøjet tager af for små-skrap. Ingen sommerknæ, som slår sig. Masser tillid. 

Held og lykke

Vh.

Anmeld Citér

2. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Tinstin skriver:

Min fyldte 3 i november og kører perfekt på sin almindelige cykel med støttehjul

Anmeld Citér

3. marts 2021

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror også jeg ville gå efter en almindelig cykel - min største fik én med støttehjul da hun var omkring 2,5 (gad aldrig rigtig løbecykel men ville have pedaler) og under et år efter kørte hun ubesværet uden støttehjul og lærte det på ingen tid, da vi først skruede dem af - så det er bare om at kaste dem ud i det

Anmeld Citér

3. marts 2021

Tinstin

Ja, og han er allerede supergod til at træde i pedalerne og kan køre afsted med sin store plastiktraktor selv op af bakke.

Så det bliver nok en rigtig cykel til ham - det vil han også meget gerne have Så sparer vi løbecyklen, for når han får den rigtige, er den nok også "sejere" at køre på.  

Anmeld Citér

3. marts 2021

Naha

Tinstin skriver:

Min datter fik sidste år en løbe cykel, hun lærte at cykle på en 2 hjulet før det. 

Men når vi er i skov og på grusveje, er en løbe cykel bare meget mere praktisk end en rigtig cykel. 

Vi har købt en punky løbecykel xl som er fra 3 år/95 cm 

Vi er mega glade for den og det samme er min datter som bliver 6 til sommer. 

https://legeakademiet.dk/lobecykel-puky-lr-xl-stor-44-404xl.html#product-description

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.