Lidt flovt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.954 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2021

Anonym trådstarter

Okay jeg er meget blufærdig og det er derfor mega svært at spørge om, men kan mærke det virkelig er begyndt at genere mig. 

Jeg ved ikke hvad det skyldes eller om det er normalt, men når jeg er sammen med min mand (ved godt beskrivelsen bliver lidt detaljeret, sorry). Men så skal han ikke støde ret mange gange før jeg svulmer op inden i.  Det ikke lidt, men rigtig meget, og det gør sex super svært, for min mand kan næsten ikke komme ind/op i mig når det sker.

Er det normalt?

Er der noget jeg kan gøre for det ikke sker ?

Vi har været sammen i snart ti år, og det har altid været et problem vi har kæmpet med. Mange gange bliver jeg så irriteret og frustreret, at jeg bare beder ham fortsætte (så godt han nu kan), selvom det gør ondt og jeg bliver fuldstændig hudløs inden i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså det er normalt at svulme op dernede fordi blodet løber til når man er ophidset. Men det lyder til at det er meget når din kæreste har svært ved at trænge ind i dig, måske i skulle arbejde med lidt mere forspil med fingrene for at få løsnet lidt op inden han forsøger at trænge ind.

Og så ville jeg bruge en god sjat glidecreme så du ikke bliver hudløs. 

Anmeld Citér

24. februar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som den anden skriver, så skal I fokusere på et godt langt forspil, så du løsner mere op.. Har ikke noget at gøre med, at du svulmer op, tænker jeg.. Tænker mere, at du spænder uden at vide det.. Især når du siger, at I nogle gange fortsætter, selvom det gør ondt.. Din krop kan "huske" traumer/smerter og vil derfor spænde endnu mere næste gang.. Her er løsningen, at I tager det helt stille og roligt.. Er langt forspil, så du er godt udvidet.. Og så stille og rolig sex, indtil din krop slapper af igen.. Begynder det at gøre ondt, så skal han trække sig ud, og så skal I igen i gang med forspil eller stoppe helt med sex.. For din krop skal mærke, at sex ikke gør ondt.. 

Skulle jeg tage fejl, og du simpelthen svulmer op, så skal du have fat i en gynækolog, som kan finde ud af hvorfor 

Anmeld Citér

24. februar 2021

B&J

Det lyder som ondt vil men kroppen måske ikke helt vild jeg syntes du skal gå til din læge og få nogle gode råd hvis det er svært at snakke om skriv det på et stykke papir som lægen kan læse

Anmeld Citér

24. februar 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det lyder som ondt vil men kroppen måske ikke helt vild jeg syntes du skal gå til din læge og få nogle gode råd hvis det er svært at snakke om skriv det på et stykke papir som lægen kan læse

Tak for dit svar. Jeg har bare meget svært ved at gå til lægen med sådanne private ting. Har også nogle hæmorider efter fødslen for et halvt år siden som er ved at tage livet er mig. Intet hjælper på dem.  

Men kan simpelthen ikke få det ud når jeg er til lægen. Selv på skrift vil det være mega svært.

Anmeld Citér

24. februar 2021

2017morigen

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg har bare meget svært ved at gå til lægen med sådanne private ting. Har også nogle hæmorider efter fødslen for et halvt år siden som er ved at tage livet er mig. Intet hjælper på dem.  

Men kan simpelthen ikke få det ud når jeg er til lægen. Selv på skrift vil det være mega svært.

Hvad er det det gør du syntes det er så svært? Er der fordi du føler det er pinligt eller fordi du føler at bliver for intimt?

Hvad end der gør at du at du har det som har, så er værd at undersøge det nærmere da det påvirker din livskvalitet at du ikke kommer til læge og får det behandlet. 

Anmeld Citér

24. februar 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Kan du tage en med, som kan sige det for dig? Altså der er jo ikke noget pinligt eller klamt ved at være menneske, og lægen har set det hele før. Men hvis det er sådan du føler det, så kan jeg jo sagtens sige dét uden at det gør nogen forskel. Hvad vil du gøre når dit barn begynder at pille sig i tissekonen/tissemanden og spørger hvorfor det føles dejligt, eller hvad man bruger den til. Jeg tror du er nød til at forsøge at arbejde med din tilgang til kønsdele, inden du ender med at dit barn får samme følelse af at det er pinligt eller forkert, og heller ikke kan gå til lægen med smertefulde lidelser som hæmorider MV. 

Anmeld Citér

24. februar 2021

Rockertand

Anonym skriver:

Okay jeg er meget blufærdig og det er derfor mega svært at spørge om, men kan mærke det virkelig er begyndt at genere mig. 

Jeg ved ikke hvad det skyldes eller om det er normalt, men når jeg er sammen med min mand (ved godt beskrivelsen bliver lidt detaljeret, sorry). Men så skal han ikke støde ret mange gange før jeg svulmer op inden i.  Det ikke lidt, men rigtig meget, og det gør sex super svært, for min mand kan næsten ikke komme ind/op i mig når det sker.

Er det normalt?

Er der noget jeg kan gøre for det ikke sker ?

Vi har været sammen i snart ti år, og det har altid været et problem vi har kæmpet med. Mange gange bliver jeg så irriteret og frustreret, at jeg bare beder ham fortsætte (så godt han nu kan), selvom det gør ondt og jeg bliver fuldstændig hudløs inden i. 

Du kan meget vel have vaginisme.

Anmeld Citér

24. februar 2021

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du kan meget vel have vaginisme.

Hvad er det ?

Anmeld Citér

24. februar 2021

B&J

Anonym skriver:

Kender du ikke en der kan tage med? Skriv det inden du skal til lægen for ved godt det er møg svært for nogle men det er så vigtigt at få tjekket om alt er iorden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.