Klamme reklamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
12 svar
8 synes godt om
23. februar 2021

Anonym trådstarter

Kan man ikke få andet en klamme reklamer på baby.dk???

Først var det reklamer omkring ørevoks.. og nu skal man trækkes med reklamer om dårlig ånde. Seriøst..?!?!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Kan man ikke få andet en klamme reklamer på baby.dk???

Først var det reklamer omkring ørevoks.. og nu skal man trækkes med reklamer om dårlig ånde. Seriøst..?!?!!

..... 

Reklamerne her på siden bliver, som på så mange andre sider, styret af google 

De har intet med baby.dk at gøre som sådan.

Google sender reklamer ud til folket. Det gør de ud fra beregninger på, hvad der er størst chance for at man klikker på og køber hos. 

De sender ud til dem som er i målgruppen. 

Hvis dem der har lavet reklamerne har styr på deres målgrupper, så rammer de ofte rigtigt.

Det er fx også på samme måde du kan kigge på et par sko og i flere dage derefter få de sko vist i mange mange mange dage.

Og andre gange er det andre faktorer der spiller ind.

Men altså - det at du ser reklamer for ørevoks og dårlig ånde siger ikke ret meget om baby.dk men mere om, hvad google mener du er i målgruppen for (og ja nogle gange tager de fejl)  

Anmeld Citér

23. februar 2021

koeapabshicar

Men det er lidt sjovt for jeg får også disse reklamer. Synes de er seriøst klamme. Og det kan godt være Google tror jeg er i målgruppen. Men her tager de seriøst fejl. Og det er ikke første gang dette emne er oppe. Så tænker der sidder en del derude der ikke finder reklamerne særligt tiltalende. 

ydermere er det en ting at have reklamer for dårlig ånde og ørevoks. Men det er simpelthen usmagelige klamme billeder. Af ulækre ting inde fra kroppen. Jeg kunne aldrig drømme om at klikke på dem og jeg skal da lige huske at hvis jeg lige er sart en dag så skal jeg ikke spise imens jeg er herinde for det er så uappetitligt. 

Anmeld Citér

23. februar 2021

grinny

Jeg har tænkt det samme og har altså ikke søgt på noget omkring dårlig ånde så det må være en indsat reklame herinde! Så klamt med de klumper som jeg overhovedet ikke har lyst til at læse hvor kommer fra! 

Anmeld Citér

23. februar 2021

serinasmor

grinny skriver:

Jeg har tænkt det samme og har altså ikke søgt på noget omkring dårlig ånde så det må være en indsat reklame herinde! Så klamt med de klumper som jeg overhovedet ikke har lyst til at læse hvor kommer fra! 

google ved mange ting om os.

Det er ikke kun, hvad du selv søger på, der spiller ind.

Det er også din alder, hvad du ellers interesserer dig for og klikker på. Hvilke andre sider du er inde på. Hvad du ellers laver på nettet og nok også din fysiske placering.

Reklamen er ikke hos mig. Så nej den er ikke indsat af baby.dk- det er en google genereret reklame (præcis som det altid har været)

Anmeld Citér

23. februar 2021

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Det er de samme "ulækre" reklamer jeg får herinde og på alt.dk . Mærkeligt nok ikke andre steder på google, der får jeg reklamer, der relaterer til de ting jeg har søgt på det seneste stykke tid, og ingen af dem der dukker op her. Det er da lidt spøjst..

Anmeld Citér

23. februar 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Samme reklamer for mig også. Men er enige med de andre der skriver om hvordan Google arbejder. 

Hvis du snakker om fx Paris. Tæt på din mobil eller andet der tilknyttet Google. Fx Google home eller andet. Vil du bruge at få vist ting fra Paris. Eller rejser til Paris. Spisesteder. Sovesteder og flere. Ting. 

Jeg handler tit på nettet og gør følgende. Vil jeg til at bestille noget fx fra Ellos (tøj og møbler. Med mere) nævner jeg det hørt. Faktisk taler jeg bare med mig selv mens min mobil hører det. Så inde for 4 timer får jeg en rabatkode tilsendt fra ellos. Som jeg tilfældigvis kan bruge. Det virker det er så sygt. 

Anmeld Citér

24. februar 2021

Kir

Jeg fik også de der klamme ørevoks reklamer herinde, men har aldrig søgt på eller snakket om ørevoks. Så er enig i at det er noget der er tilpasset denne side. Får dog ikke reklamer herinde mere, ved ikke om jeg har klikket på noget for at slå det fra... 

Mht at telefonen "hører" hvad man snakker om, så burde det fixes ved at slå Google assistent fra. 

Anmeld Citér

24. februar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Kir skriver:

Jeg fik også de der klamme ørevoks reklamer herinde, men har aldrig søgt på eller snakket om ørevoks. Så er enig i at det er noget der er tilpasset denne side. Får dog ikke reklamer herinde mere, ved ikke om jeg har klikket på noget for at slå det fra... 

Mht at telefonen "hører" hvad man snakker om, så burde det fixes ved at slå Google assistent fra. 

Du behøver ikke have snakket om ørevoks for at få den reklame.. Det kan være, at du fx har nævnt, at dit øre klør eller noget med vatpinde eller lignende..

Anmeld Citér

24. februar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er enig med personen, der skriver om det at "snakke" om ting.. Jeg fik ikke den reklame om ørevoks, før jeg havde snakket med min kæreste om det - så fik jeg den nogle timer efter.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.