Hjælp en mor & barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2021

Anonym trådstarter

Min dreng på 5.5 har så svært ved at regulere hans følelser. 

Fx. Idag kl 17 spurgte han efter Tablet. Jeg sagde nej, da han skal lege. Han løb ind på mit værelse og græd. Jeg forsøgte at trøste og anerkende hans følelser, imens jeg forgæves forsøgte at sætte en leg igang.  "Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det" osv. 

Han har svært ved at komme over sin ked af det-hed, og det kan sagtens vare i en times tid. Og de har også stort fokus på det i børnehaven.  

Hva pokker kan jeg gøre? Jeg er desperat, især da han står til at skulle i skole til april. 

Knus og kram en mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2021

Anonym

Piktogram-hverdag. 

Anmeld Citér

21. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Fx. Idag kl 17 spurgte han efter Tablet. Jeg sagde nej, da han skal lege. Han løb ind på mit værelse og græd. Jeg forsøgte at trøste og anerkende hans følelser, imens jeg forgæves forsøgte at sætte en leg igang.  "Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det" osv. 

Han har svært ved at komme over sin ked af det-hed, og det kan sagtens vare i en times tid. Og de har også stort fokus på det i børnehaven.  

Hva pokker kan jeg gøre? Jeg er desperat, især da han står til at skulle i skole til april. 

Knus og kram en mor 

Hvorfor måtte han ikke få den? Hvorfor skulle han lege?

Har I bestemte tider han må han den? For hvis ja, så lav et skema om hvornår han må have den?

Jeg tror ikke du skal prøve at sætte en leg i gang, han skal have lov til at være ked af det, uden at mor prøver at starte noget andet.

Sid hos ham, lade ham vide at du er der.. Og så snak med ham, når han er afslappet af igen. Prøv at forklar hvorfor han ikke kunne få tablet, eller hvad der gjorde ham ked af det.. Hvorfor han bliver så ked af det?

Anmeld Citér

22. februar 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Knus og kram en mor 

Hej

Hvordan er han ellers? Hvad har han lavet op til? Hvad synes børnehaven om skolestarten? Jeg ville tage kontakt til skolen og få et møde, så i kan få talt ud omkring de bekymringer du har. De er jo også intresseret i han får den bedste start muligt. 

Som en anden skriver er pictogrammer og viden om dagen et rigtig godt redskab. 

lav billeder som i skal i løbet af dagen og sæt dem et synligt sted, så han kan følge med. 

Derefter laver i billeder med hvad kan veksle i løbet af dagen.

Hvis han må sidde med en tablet 30 min. om dagen, så lav et billede af en tablet og et æggeur der står på 30. Nævn for ham hvilke tidspunkter han kan sætte den i løbet af dagen, så vil han også føle at han bliver hørt, og så går de andre ting som regel nemmere. hvis han spørg efter den igen efterfølgende, henviser du jo ham til pictogrammerne, og siger at han har brugt det i dag, men han kan tænke over hvornår han vil bruge den i morgen. (Hvis du ikke har laminering, og printer, kan du høre børnehaven om du må købe nogle nogle af dem. )

Jeg vil anbefale dig at give det en chance. og gerne over 2 uger, da der kan komme nogle reaktioner, ved indførsel af nyt system.

Jo mindre han behøver at skulle bruge energi på hverdags rutiner og huske hvad man skal efterfølgende, jo mere energi har han til at regulere hans følelser. 

og husk. Du er dit barns advokat og i forældre kender ham bedst. Så hvis det føles forkert, så skal du reagere på det. 

(Jeg har 2 børn i specielklasser, og en stor del er pga. problemer med følelsesregulering. )

Håber i finder ud af det.

Anmeld Citér

22. februar 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Knus og kram en mor 

Og du er velkommen til at skrive privat også, hvis der er noget. 

Og jeg vil lige udglatte, det jeg skrev med at i kender jeres barn bedst. for det gør i. Men husk at lytte til pædagogerne/lærerne. Og stil spørgsmål. spørg efter redskaber. De har en masse god viden og pædagogiske redskaber. 

Jeg kan også klart anbefale en familiebehandler. Vi fik kontakt med en fra kommunen, og vi fik også en masse gode redskaber derfra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.