Størrelse på baby nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2021

lineog4

Mine har alle været store - nummer 1 var den mindste men absolut også den længste og hårdeste fødsel med stor bristning. Nummer to vejede 300.g mere fordelt på 5 cm mindre, og der var der kun behov for knude. Med de to andre ingen bristninger og den letteste var klart ham på 4780 g.

Nummer 1: 4040, 59 cm

Nummer 2: 4380, 54 cm

Nummer 3: 4780, 56 cm

Nummer 5: 4340, 54 cm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2021

CillaK

jeg har fået fem drenge, de vejede:

1. 4112 gram

2. 4400 gram

3. 2110 gram (født 31+2)

4. 3990 gram

5. 5090 gram

jeg har forøvrigt heller ikke haft sukkersyge under nogen af graviditeterne de er alle undtagen nummer to født naturligt, dog krævede min første et klip da han kom lidt skævt ned

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Halløj

Jeg håber at jeg kan få lidt erfaringer, vel vidende at alle graviditeter og fødsler er forskellige

Jeg fødte min søn for snart to år siden. Han var en ordentlig basse på næsten 4,5 kilo og 55 cm. Han var rigtig svær at få ud, jeg kom tæt på et akut kejsersnit, men endte i sidste ende med at få hjælp fra en sugekop - det var virkelig hårdt, og jeg fik en 3. grads-bristning. 

Jeg er gravid med nr 2 og er allerede indkaldt til ekstra kontrol. Der er længe til, men fik at vide at det er fordi mit første barn var så stort. Jeg er nervøs for at lillesøster/lillebror også bliver kæmpestor, og mange fortæller mig at der er stor sandsynlighed for at jeg igen skal føde en kæmpe baby

Er der nogen der har født store børn som efterfølgende har fået barn/børn af en mere gennemsnitlig størrelse? 

Nr. 1 vejede 3792 gram og 51 cm. Født 40+1

nr. 2 vejede 3796 gram og 53 cm. Født 39+3

Begge fødsler var ukomplicerede. Fik 5 sting ved første og ingen ved nr. 2.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.