Størrelse på baby nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.881 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2021

Anonym trådstarter

Halløj

Jeg håber at jeg kan få lidt erfaringer, vel vidende at alle graviditeter og fødsler er forskellige

Jeg fødte min søn for snart to år siden. Han var en ordentlig basse på næsten 4,5 kilo og 55 cm. Han var rigtig svær at få ud, jeg kom tæt på et akut kejsersnit, men endte i sidste ende med at få hjælp fra en sugekop - det var virkelig hårdt, og jeg fik en 3. grads-bristning. 

Jeg er gravid med nr 2 og er allerede indkaldt til ekstra kontrol. Der er længe til, men fik at vide at det er fordi mit første barn var så stort. Jeg er nervøs for at lillesøster/lillebror også bliver kæmpestor, og mange fortæller mig at der er stor sandsynlighed for at jeg igen skal føde en kæmpe baby

Er der nogen der har født store børn som efterfølgende har fået barn/børn af en mere gennemsnitlig størrelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2021

Anonym trådstarter

...ekstra info:

Jeg havde en helt ukompliceret graviditet uden fx sukkersyge og andet. Jeg er helt normaltvægtig. Min mand er dog to meter høj

Anmeld Citér

21. februar 2021

Anonym

Min første fødsel endte næsten i akut kejsersnit. Baby kom først ud på 6. Sugekoppeforsøg og klip. Og med 12 læger, sygeplejsker osv på stuen klar til køre mig  afsted. Baby vejede 3.8 kg. 50 cm. Fødsel tog knap 2 døgn

min anden fødsel tog 3 timer fra første ve til baby var ude. Ingen klip, ingen bristning... baby vejede 4.4  og var 55 cm

:-) 

Anmeld Citér

21. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Halløj

Jeg håber at jeg kan få lidt erfaringer, vel vidende at alle graviditeter og fødsler er forskellige

Jeg fødte min søn for snart to år siden. Han var en ordentlig basse på næsten 4,5 kilo og 55 cm. Han var rigtig svær at få ud, jeg kom tæt på et akut kejsersnit, men endte i sidste ende med at få hjælp fra en sugekop - det var virkelig hårdt, og jeg fik en 3. grads-bristning. 

Jeg er gravid med nr 2 og er allerede indkaldt til ekstra kontrol. Der er længe til, men fik at vide at det er fordi mit første barn var så stort. Jeg er nervøs for at lillesøster/lillebror også bliver kæmpestor, og mange fortæller mig at der er stor sandsynlighed for at jeg igen skal føde en kæmpe baby

Er der nogen der har født store børn som efterfølgende har fået barn/børn af en mere gennemsnitlig størrelse? 

Vores første datter var 4500 g og 54 cm, vores andet barn(også pige) var 4260 g og 53 cm. 
Første er født dagen efter termin, nr 2 er født 4 dage efter termin. 
Ingen problemer med fødslerne og ingen bristninger. 
Min mand vejede også 4500 g og var også 54 cm. 
Håber det bliver en bedre oplevelse denne gang.

Anmeld Citér

21. februar 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min nr. to vejede 4800 g og nr. tre 3600 g. Nr. 1 vejede 3750. De blev alle født kort før terminen, graviditeterne og fødslerne var nemme og ukomplicerede - altså også den store basses. Faktisk var hans fødsel den hurtigste (6 timer fra første ve). Jeg fik et par små bristninger, ikke noget særligt. 

Anmeld Citér

21. februar 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Halløj

Min første vejede 4010g og var 54 cm. Det var en hård og traumatisk fødsel, hun var svær at få ud og blev taget med sugekop i 3. Forsøg.

Nr 2 vejede 4200g og var 52 cm, og det var en fantastisk og relativ nem fødsel.

Anmeld Citér

21. februar 2021

Hjemmegaaende

Min første vejede 4200 (født 9 dage over tid) nem fødsel med et Per sting. Født i vand uden smertestillende

min næste (samme køn - født to dage før tid) vejede 3560. Født 1 time efter første ve 

Anmeld Citér

22. februar 2021

MEF

Nr 1 vejede 4200g og jeg gik helt i stykker!! Fødsel med mange komplikationer, Voldsom bristning og kompliceret heling. 
Nr 2 vejede 4300g og en fuldstændig efter bogen fødsel og jeg blev syet med et enkelt lille sting på en helt overfladisk bristning. 

Så selv om baby er stor igen behøver det ikke at blive lige så kompliceret’

Anmeld Citér

23. februar 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

nr 1 3900 gram og nr 2 3070 gram, begge født i uge 39+

Anmeld Citér

23. februar 2021

NCB89

Jeg har født tre drenge. 

1. Vejede 4380 g. 

2. Vejede 4445 g. 

3. Vejede 4750 g. 

Jeg vil bare sige, at alle fødsler er gået rigtig godt og uden komplikationer, så det kan sagtens lade sig gøre at føde store børn uden komplikationer. Dét sagt, så kan jeg sagtens forstå dine tanker og nervøsitet ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.