Huskøb efter tvangsauktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2021

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Står du i RKI?

Et beløb på 7000 som egentlig tilhører min x, men som står i mit navn, er kommet i RKI. 

Og så er en lille del af gælden røjet i RKI (mindre end 100.000). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2021

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, når det drejer sig om forskellige slags gæld, men da min kæreste og jeg købte hus sidste år, fik vi at vide, at vi måtte købe hus for ca 3,5*samlet årsindtægt + opsparing men minus gæld. I vores tilfælde drejede det sig om studiegæld.

Et regnestykke kunne derfor se sådan ud, for et par, der hver tjener 350.000 kr/årligt

3,5*700.000 = 2.45 mio

+ opsparing, fx 150.000 kr (=2.6 mio)

- gæld fx 250.000 (=2.35 mio)

Vi fik at vide, at vi skulle have et rådighedsbeløb (dvs efter alle faste udgifter) på 5000 kr pr voksen og 2500 kr pr barn. 

Måske kan det hjælpe dig med at regne på det? =) 

Ja, hvis det forholder sig sådan, så kunne der jo være en mulighed! Og det er lige det, om typen af gæld, har noget at sige

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg tænker at det nemmeste for jer er at ringe til banken og fortælle situationen. Så får i et klart ja eller nej på om det kan lade sig gøre. Det koster jo ikk noget at spørger dem.  

Nej, du har også fuldstændig ret. Jeg har nok bare ikke haft lyst, fordi det er et lidt ømt emne. Jeg blev så ked af det igår over det, da jeg spontant kom ind på huse til salg via. et pænt hus, jeg så på Facebook. Det kommer op i mig engang imellem. Det er ikke kun det med huset, men alt, hvad der førte til det. Den urimelige behandling, hans utaknemmelighed over hvordan jeg kæmpede for at redde hans l*rt og blev i årevis, hans måde ikke at værdsætte mig på, og på den måde gå bag min ryg og trække mig med ned- mig, hans kæreste og børns mor. Det er hårdt og tænke på, især hvis den opførsel skal have konsekvenser for min fremtid med min nye mand

Men man kan jo altid ringe helt "annonymt" og forhøre sig, det har du ret i

Anmeld Citér

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Nej, du har også fuldstændig ret. Jeg har nok bare ikke haft lyst, fordi det er et lidt ømt emne. Jeg blev så ked af det igår over det, da jeg spontant kom ind på huse til salg via. et pænt hus, jeg så på Facebook. Det kommer op i mig engang imellem. Det er ikke kun det med huset, men alt, hvad der førte til det. Den urimelige behandling, hans utaknemmelighed over hvordan jeg kæmpede for at redde hans l*rt og blev i årevis, hans måde ikke at værdsætte mig på, og på den måde gå bag min ryg og trække mig med ned- mig, hans kæreste og børns mor. Det er hårdt og tænke på, især hvis den opførsel skal have konsekvenser for min fremtid med min nye mand

Men man kan jo altid ringe helt "annonymt" og forhøre sig, det har du ret i

Det kan jeg udemærket godt følge dig i. Og det er sq også svært. Jeg har selv en gæld fra tidligere forhold pga en lejlighed jeg i første omgang ikke engang havde lyst til at eje. Men jeg husker “bare” på at man ikke kan ændre fortiden og at man nu er blevet den erfaring rigere.  

Men ja hvis det er nemmere for dig at ringe anonymt. Så gør det. Det er jo heldigvis bare et ja nej spørgsmål

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Et beløb på 7000 som egentlig tilhører min x, men som står i mit navn, er kommet i RKI. 

Og så er en lille del af gælden røjet i RKI (mindre end 100.000). 

Du kan ikke stå i RKI og købe hus, det giver sig selv.

Anmeld Citér

16. februar 2021

Bellabum

Så længe du er i RKI er jeg ret sikker på at det er nogo. Men selve det at huset tidligere er gået på tvang betyder næppe at du ikke kan. Det afhænger selvfølgelig mere af om i kan have et fornuftigt rådighedsbeløb samtidig med at du betaler af på din gæld... Evt. Vil de sætte højere krav til rådighedsbeløb for at sikre deres egen røv, men ret sikker på at selve tvangsauktionen ikke betyder absolut nej. Så hvis du har overholdt alle aftaler siden og der er gået en årrække ville jeg mene det kunne lade sig gøre.

Lyder jo så bare desværre som om at alt ikke er blevet overholdt når du står i RKI

Anmeld Citér

16. februar 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Uden at jeg helt præcist ved det, tænker jeg at det handler om at du for det første kommer ud af RKI, for det andet afdrager på al din gæld, og for det tredje at jeres rådighedsløb kan bære et huskøb samt at I kan lægge penge til side til udbetalingen. 

Hvis det er jeres drøm, skal I da i hvert fald ikke give op på forhånd.  

Anmeld Citér

16. februar 2021

Skouboe

Prioriter at komme af med gælden i RKI, det er meget vigtigere end at demonstrere at du kan spare op. Du har ingen chance for at få lov til at låne i en regulær bank og på almindelige vilkår, så længe du står der. Så snart gælden er betalt af, kan du bede om at blive slettet, og så står du meget bedre overfor banken. 

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym

Ud af rki og det kun for langsomt! Du kan intet købe, så længe du står i rki. Ik engang en telefon eller lign kan du købe, når du er deri. 

så brug din opsparing på at komme ud af rki. 

jeg har lige betalt min mands gæld, for at vi kan komme videre i livet - det indebar blandt andet RKI. 
nu afventer vi den nye årsopgørelse og så skal vi snakke med banken. Hårde penge - ja! Men sådan er dets 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.