Af med lur, hvordan dog det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
3 svar
1 synes godt om
15. februar 2021

Anonym trådstarter

Argh vi er bare i syv sind. 

Vi har en søn, der blev tre år i december. Han sover stadig til middag. Problemet er, at han er vanvittigt længe om at sove om aftenen. Som i at det i aftes tog lidt over tre timer!!! Han er ikke sur, ked, bange, han ligger bare lige så stille og glor i sin seng, men det er jo helt uholdbart.

På samme tid har han stadig brug for sin lur. Også de få dage hvor han falder i søvn i ok tid. Vi plejer putte kl 19 og så sover han cirka kl 20 på en meget god dag. Han sover til middag 1-2 timer.

Vi har haft det oppe med børnehaven som foreslog at han sprang luren over tirsdag og torsdag, det havde de gode erfaringer med. Men de måtte hurtigt kaste håndklædet i ringen, han var simpelthen for træt. Vi har også prøvet at springe lur over i weekenden med resultatet en meget sur og træt tumling om eftermiddagen. 

Hvad stiller vi op med hans lur? Jeg synes indsovningen bliver værre og værre... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Argh vi er bare i syv sind. 

Vi har en søn, der blev tre år i december. Han sover stadig til middag. Problemet er, at han er vanvittigt længe om at sove om aftenen. Som i at det i aftes tog lidt over tre timer!!! Han er ikke sur, ked, bange, han ligger bare lige så stille og glor i sin seng, men det er jo helt uholdbart.

På samme tid har han stadig brug for sin lur. Også de få dage hvor han falder i søvn i ok tid. Vi plejer putte kl 19 og så sover han cirka kl 20 på en meget god dag. Han sover til middag 1-2 timer.

Vi har haft det oppe med børnehaven som foreslog at han sprang luren over tirsdag og torsdag, det havde de gode erfaringer med. Men de måtte hurtigt kaste håndklædet i ringen, han var simpelthen for træt. Vi har også prøvet at springe lur over i weekenden med resultatet en meget sur og træt tumling om eftermiddagen. 

Hvad stiller vi op med hans lur? Jeg synes indsovningen bliver værre og værre... 

Men er han træt om morgenen, svær at få op? 

Ligger han alene eller sidder I hos ham? 

Virker han træt kl.19? 

Anmeld Citér

15. februar 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvis han er så træt om eftermiddagen, så har han stadig brug for sin lur. Det er en træls periode, men der er en kort periode hvor man må leve med en lidt senere sengetid om aftenen. Min datter er nogenlunde samme alder og sover til lur i børnehaven, men ikke derhjemme. Hvis hun sover 1 time til middag så skal hendes sengetid skydes 1-1.5 time, så i vores tilfælde kl. 21. Jeg ville prøve at putte til kl. 20 istedet. 

Anmeld Citér

15. februar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville springe lur over i weekenderne og så leve med at der er lidt gnidder om eftermiddagen. Det vil der nok altid være i overgangsfasen. Og så spis tidligere og put til nat tidligere. 

Så kan i begynde at implementere det fx tirsdag og torsdag også, efter et par uger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.