Når ens barn driller andres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2021

Anonym trådstarter

Hvordan har i det med når i er ude og jeres større børn 6+ ikke lige får hørt efter eller glemmer at stoppe når der bliver sagt stop?

jeg bliver altid så skide usikker på mig selv og tænker over hvad de andre mon tænker om mig som forælder... det overskygger hele dagen for mig selvom det måske kun i virkeligheden er 5-10 minutter ud af mange timer det reelt kikser... 

når barnet for eksempel kaster sne på et andet barn som siger stop eller lignende...

jeg føler kun det er mit barn der gør det og det er forfærdeligt det rumsterer sådan i mit hoved.. jeg tror slet ikke de andre forældre ligger nær så meget mærke til det som jeg føler... 

kan jeres lidt større børn også finde på det når i er ude?

eller for eksempel mine to som er tætte aldersmæssigt skændes når vi er i byen.. det gør mig også mega flov at de har de konflikter for det har de andres børn ikke... men der er også bare mange flere år imellem så de leger slet ikke sammen på den måde og har ikke sen smags konflikter... 

øv jeg synes det er træls jeg ikke kan slippe det... 

håber nogle vil dele nogle tanker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvordan har i det med når i er ude og jeres større børn 6+ ikke lige får hørt efter eller glemmer at stoppe når der bliver sagt stop?

jeg bliver altid så skide usikker på mig selv og tænker over hvad de andre mon tænker om mig som forælder... det overskygger hele dagen for mig selvom det måske kun i virkeligheden er 5-10 minutter ud af mange timer det reelt kikser... 

når barnet for eksempel kaster sne på et andet barn som siger stop eller lignende...

jeg føler kun det er mit barn der gør det og det er forfærdeligt det rumsterer sådan i mit hoved.. jeg tror slet ikke de andre forældre ligger nær så meget mærke til det som jeg føler... 

eller for eksempel mine to som er tætte aldersmæssigt skændes når vi er i byen.. det gør mig også mega flov at de har de konflikter for det har de andres børn ikke... men der er også bare mange flere år imellem så de leger slet ikke sammen på den måde og har ikke sen smags konflikter... 

Søskende skændes, det ville jeg ikke gøre mig flov, ville selvfølgelig prøver at stoppe det, ellers ville jeg sætte dem ned et sted, og så kan vi se der til de kan opfører sig ordentligt. 

Hvad gør du hvis din barn ikke  høre efter, går væk eller kaster noget efter andre? er der konsekvenser eller er det kun: Nej det må du ikke... ?? 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Søskende skændes, det ville jeg ikke gøre mig flov, ville selvfølgelig prøver at stoppe det, ellers ville jeg sætte dem ned et sted, og så kan vi se der til de kan opfører sig ordentligt. 

Hvad gør du hvis din barn ikke  høre efter, går væk eller kaster noget efter andre? er der konsekvenser eller er det kun: Nej det må du ikke... ?? 

Altså han stopper jo 9/10 gange første gang jeg siger nej... det er mere det at han overhovedet gør det.. men de gange han ikke stopper får han sf vide han skal sidde ved mig lidt og så får han lov at lege videre når han er klar igen. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Søskende skændes. Det ved alle, så det ville ikke rører mig det mindste hvorvidt andre ville tænke sit. 

men hvis mit barn driller et andet barn og han ikk stopper når det andet barn siger fra. Så ville jeg også blive flov og jeg ville føle jeg havde fejlet i min opdragelse. For så tangerer det jo til mobning. Også ville det då konsekvenser for ham i form af ingen iPad, tv eller andet han synes er sjov. 

Anmeld Citér

15. februar 2021

Anonym

Jeg forstår godt din usikkerhed ift om dit barn er "ordentligt" over for andre. Vi sås med nogen i lørdags, der har et barn der er 1 år yngre end min datter. Hun vil så have ham op at stå og dette gjorde hun ved at folde hænderne under hans hage og prøve at trække ham op fra siddende stilling (hvis du kan forestille dig dét). Min mave gjorde knuder, men jeg og det andet barns forældre ved at børn er børn. 
Hvis jeg beder hende stoppe og hun bliver ved, så går vi fra situationen. Dvs hjem fra legepladsen, ikke mere leg med klodser osv. osv. - men aldrig om jeg ville tage tv-tid, is, godnathistorie fra hende hvis ikke dét har en direkte forbindelse til det hun har gjort galt. 

Hvis du gør dét og gør dit bedste, så tag du det roligt. Det er ikke mobning bare fordi din søn kaster med sne to gange. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.