Fastelavnsfest - corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2021

Lje

Fortvivlet skriver:

Jo jeg ved godt hvor jeg kunne finde noget hvis jeg gad. (Men igen mine unger rasler ikke, så jeg har ingen grund til at undersøge det)

Men jeg mener bare at de må melde ud i medierne hvis de vil gøre sig forhåbninger om at folk skal opdage det.

Jeg har hørt det refereret i flere TV-udsendelser og læst det refereret i medierne over den sidste uge. Så jeg håber da virkelig, at den er ude.

Og at danskerne ellers har åndsnærværelse nok til selv at søge information. Hvis det nu ikke er åbenlyst, at raslen fra dør til dør ikke lige er i år...

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Herhjemme har vi tænkt at vores piger Klædes ud. Og har vi købt fastelavnsris og andet slik.  

Men havde ikke rigtig nogle ideer ellers. Men takket være SDD så har vi fået nogle gode ideer nu.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Love Angel

Mor til 4
SDD skriver:

Vi har planlagt Bid til bolle. Bolle med snor i og spises hængende med hænderne på ryggen. Det gjorde vi i skolen (dengang... gud hvor føler jeg mig gammel når jeg skriver det). 
Vi legede også nogle gange en leg hvor vi var to hold med hver en masse tøj/udklædning. Så gjaldt det om at få flest stykker på en person fra holdet. Men det er nok fedest at lege hvis man har flere større børn. Selvfølgelig på tid. 
Vi skal også klippe klistre, med masker, katte osv. 

Så skal mor og far selvfølgelig vækkes med fastelavnsris

Tak for gode  ideer  

man skal prøve at få underholdt børnene med et eller andet i den her tid.

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Love Angel skriver:

Herhjemme har vi tænkt at vores piger Klædes ud. Og har vi købt fastelavnsris og andet slik.  

Men havde ikke rigtig nogle ideer ellers. Men takket være SDD så har vi fået nogle gode ideer nu.

Ved ikk om du har set dwt. Men jeg har også lagt et par lege op hvis alderen på ungerne er til det  

Anmeld Citér

13. februar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
AnoMor skriver:

Tænker også bid til bolle og afhængig ag hvor gamle børnene er selvfølgelig. Så de der langt lakridssnørrebånd også konkurrence hvem der kan spise det hurtigst uden at bruge hænderne. 

Eller æbler i et vandbad. Hvem der kan bide fast i det først uden at bruge hænderne. Igen afhænger det selvfølgelig af alderen på børnene. 

De er 6 & 9, tror det hele er et hit - tak

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Lomm skriver:

De er 6 & 9, tror det hele er et hit - tak

Ja det lyder da som den perfekte alder til det. God fornøjelse  

Anmeld Citér

13. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Fortvivlet skriver:

At børn rasler er jo ikke noget man kollektivt kan bestemme om de må eller ej, som når foreninger beslutter at de ikke lave indsamlinger til diverse.

Jeg har ikke hørt noget om at man råder til at lade være.

Mine børn kender ikke til traditionen og har aldrig raslet, så det gør de heller ikke i år

Nej jeg ved godt at det ikke er lovmæssigt bestemt. Men i forhold til sund fornuft osv. Vores datter har heller ikke prøvet det før. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Ved ikk om du har set dwt. Men jeg har også lagt et par lege op hvis alderen på ungerne er til det  

dwt? 

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Love Angel skriver:

dwt? 

Hov. Tastefejl. Det skulle der stå. 

altså hvis du ikke har set det har jeg også lagt nogle lege op her i tråden  

Anmeld Citér

13. februar 2021

Love Angel

Mor til 4

Undskyld jeg er ikke helt med. Hvad skulle der så stå?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.