Fastelavnsfest - corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.433 visninger
26 svar
15 synes godt om
13. februar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi skal selvfølgelig bare være hjemme i morgen, men hvad kan vi finde på for at lave det lidt festligt / fastelavnsagtigt? 

Jeg er desværre voldsomt dårlig til at finde på ting, tænker ungerne skal klædes ud og jeg har tænkt mig at købe slikposer - men eftersom vi ikke slår katten af tønden, skal vi finde på noget andet så de kan “vinde” poserne - nogen ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lomm skriver:

Vi skal selvfølgelig bare være hjemme i morgen, men hvad kan vi finde på for at lave det lidt festligt / fastelavnsagtigt? 

Jeg er desværre voldsomt dårlig til at finde på ting, tænker ungerne skal klædes ud og jeg har tænkt mig at købe slikposer - men eftersom vi ikke slår katten af tønden, skal vi finde på noget andet så de kan “vinde” poserne - nogen ideer?

Vi har planlagt Bid til bolle. Bolle med snor i og spises hængende med hænderne på ryggen. Det gjorde vi i skolen (dengang... gud hvor føler jeg mig gammel når jeg skriver det). 
Vi legede også nogle gange en leg hvor vi var to hold med hver en masse tøj/udklædning. Så gjaldt det om at få flest stykker på en person fra holdet. Men det er nok fedest at lege hvis man har flere større børn. Selvfølgelig på tid. 
Vi skal også klippe klistre, med masker, katte osv. 

Så skal mor og far selvfølgelig vækkes med fastelavnsris

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Her fejrede ungerne fastalavn i børnehaven i går, så vi gør ikke noget.

Er det også i morgen børn rasler egentlig ?

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Ja det er i morgen. Men tvivler på der kommer på mange. 

sad lige og talte med min mor om det. Det er jo utrolig uforsvarligt at gøre. Hvis en af ungerne er smittebærere kan de hive det med rundt til alle mulige svage. 
jeg åbner ihverfald ikk hvis der kommer nogen. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Fortvivlet skriver:

Det troede jeg ikke at vi gjorde i år faktisk. Det har jeg da fortalt herhjemme. Der er jo heller ikke andre indsamlinger i øjeblikket. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
SDD skriver:

Vi har planlagt Bid til bolle. Bolle med snor i og spises hængende med hænderne på ryggen. Det gjorde vi i skolen (dengang... gud hvor føler jeg mig gammel når jeg skriver det). 
Vi legede også nogle gange en leg hvor vi var to hold med hver en masse tøj/udklædning. Så gjaldt det om at få flest stykker på en person fra holdet. Men det er nok fedest at lege hvis man har flere større børn. Selvfølgelig på tid. 
Vi skal også klippe klistre, med masker, katte osv. 

Så skal mor og far selvfølgelig vækkes med fastelavnsris

Fine ideer, tak

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

SDD skriver:

Det troede jeg ikke at vi gjorde i år faktisk. Det har jeg da fortalt herhjemme. Der er jo heller ikke andre indsamlinger i øjeblikket. 

At børn rasler er jo ikke noget man kollektivt kan bestemme om de må eller ej, som når foreninger beslutter at de ikke lave indsamlinger til diverse.

Jeg har ikke hørt noget om at man råder til at lade være.

Mine børn kender ikke til traditionen og har aldrig raslet, så det gør de heller ikke i år

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Lomm skriver:

Fine ideer, tak

Tænker også bid til bolle og afhængig ag hvor gamle børnene er selvfølgelig. Så de der langt lakridssnørrebånd også konkurrence hvem der kan spise det hurtigst uden at bruge hænderne. 

Eller æbler i et vandbad. Hvem der kan bide fast i det først uden at bruge hænderne. Igen afhænger det selvfølgelig af alderen på børnene. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Lje

Fortvivlet skriver:

At børn rasler er jo ikke noget man kollektivt kan bestemme om de må eller ej, som når foreninger beslutter at de ikke lave indsamlinger til diverse.

Jeg har ikke hørt noget om at man råder til at lade være.

Mine børn kender ikke til traditionen og har aldrig raslet, så det gør de heller ikke i år

Midt i nedlukning på 11. måned - og du er simpelthen ikke klar over hvor du søger information hvis du fx er i tvivl om rasle-fra-dør-til-dør er en god idé på nuværende tidspunkt? 

Sundhedsstyrelsen er rådgivende myndighed. Google kan hjælpe: https://www.sst.dk/da/nyheder/2021/hold-vinterferie-og-fastelavn-udendoers. Der står eksplicit, at man bør finde på noget andet end at rasle fra dør til dør. Og kun holde fastelavns i sin lille 5-personers bobel. 

Det var så lidt. 

Vh.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Lje skriver:

Midt i nedlukning på 11. måned - og du er simpelthen ikke klar over hvor du søger information hvis du fx er i tvivl om rasle-fra-dør-til-dør er en god idé på nuværende tidspunkt? 

Sundhedsstyrelsen er rådgivende myndighed. Google kan hjælpe: https://www.sst.dk/da/nyheder/2021/hold-vinterferie-og-fastelavn-udendoers. Der står eksplicit, at man bør finde på noget andet end at rasle fra dør til dør. Og kun holde fastelavns i sin lille 5-personers bobel. 

Det var så lidt. 

Vh.

Jo jeg ved godt hvor jeg kunne finde noget hvis jeg gad. (Men igen mine unger rasler ikke, så jeg har ingen grund til at undersøge det)

Men jeg mener bare at de må melde ud i medierne hvis de vil gøre sig forhåbninger om at folk skal opdage det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.