Lovligt med donoræg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.856 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg skriver fordi min kæreste og jeg ønsker at blive gravide med hendes æg, men hvor jeg bære dem og altså hvor jeg er gravid med hendes æg. Det er ikke lovligt i Danmark, medmindre man ikke selv kan blive gravid med egne æg. Jeg spørger for at høre, om nogen af ker ved eller har erfaring med hvilke muligheder der er for dette og i hvilke lande og/eller klinikker der tilbyder dette.

Håber I kan hjælpe med vores problem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg skriver fordi min kæreste og jeg ønsker at blive gravide med hendes æg, men hvor jeg bære dem og altså hvor jeg er gravid med hendes æg. Det er ikke lovligt i Danmark, medmindre man ikke selv kan blive gravid med egne æg. Jeg spørger for at høre, om nogen af ker ved eller har erfaring med hvilke muligheder der er for dette og i hvilke lande og/eller klinikker der tilbyder dette.

Det er ikke helt det samme 

Men jeg følger en profil på instagram som har fået barn vis en rugemor i udlandet, det er en anonym profil og de er dansker. 

Måske de ved noget om det at tage til udlandet og få "ordnet" tingene  

Husk på at du vil blive biologisk mor iflg den danske stat  

Profilen hedder jegbliveraldeigbiologiskmor 

Anmeld Citér

10. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej alle. 

Er det heller ikk lovligt hvis man selv betaler ?  

bortset fra det så hatten af for det. Synes det er en smuk måde at gøre det på og forstår slet ikk hvorfor det ikk lovligt.

Anmeld Citér

11. februar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde en kollega, hvor de tog til England og fik det gjort

Anmeld Citér

11. februar 2021

Carina:-)

Donoræg er da  lovligt i DK? Ihvertfald på privatklinikkerne .

Anmeld Citér

11. februar 2021

Tommelise

Carina:-) skriver:

Jeg kender ikke lovgivningen, men TS skriver, at det kun er lovligt, hvis ens egne æg ikke kan bruges. 

Anmeld Citér

11. februar 2021

Carina:-)

Tommelise skriver:

Jeg kender ikke lovgivningen, men TS skriver, at det kun er lovligt, hvis ens egne æg ikke kan bruges. 

Hmm - nu er jeg ikke 100 procent sikker men tror ikke det gælder i det private hvor folk  selv betaler. 

Og kender selv en der fik barn med donor i Tjekkiet ' - så udlandet kan også være en vej .

Anmeld Citér

11. februar 2021

Tommelise

Hmm - nu er jeg ikke 100 procent sikker men tror ikke det gælder i det private hvor folk  selv betaler. 

Og kender selv en der fik barn med donor i Tjekkiet ' - så udlandet kan også være en vej .

Det kan da sagtens være, at man selv må betale sig fra det i det private. 

Kan faktisk godt forstå at TS og kæresten gerne vil have, at barnet er en del af dem begge. 

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg havde en kollega, hvor de tog til England og fik det gjort

Altså fik sat en andens æg op selvom hendes egne æg fungerede fint?  og tusind tak for hjælpen

Anmeld Citér

11. februar 2021

2017morigen

Donoræg er lovligt både i offentligt og privat regi. Men ikke dobbelt donation som det vil blive her da det er 2 kvinder, hvor de ønsket at ægget fra den ene kvinde bliver befrugte med donorsæd og den anden kvinde bære det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.