0. klasse - hvor meget skal de kunne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Ved ikk om det er forskelligt fra kommune til kommune. Men ved at i den kommune jeg bor i er der krav til hvad de skal kunne 

- sige alfabetet 

- skrive deres eget navn

- fortælle hvor de bor (altså deres adresse) 

- hvornår de har fødselsdag og mors og fars 

- kunne tælle til mindst 10. 

Hvilken kommune er det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2021

Missyou

Anonym skriver:

Hvilke bøger læser du med ham i 0.? Du skriver han læser fint. Er det stadigvæk læselet bøger (tre bogstaver osv).

Han læser lidt forskelligt, lige nu er Han glad for Søren og Mette. Han læser bøger med op til 6 bogstaver pr ord, og selvfølgelig de 120 mest alm ord.

Anmeld Citér

10. februar 2021

Babilooo

Missyou skriver:

Han læser lidt forskelligt, lige nu er Han glad for Søren og Mette. Han læser bøger med op til 6 bogstaver pr ord, og selvfølgelig de 120 mest alm ord.

Ej hvor retro

Mette og Søren er cool

Anmeld Citér

10. februar 2021

1518

Anonym skriver:

Ved ikk om det er forskelligt fra kommune til kommune. Men ved at i den kommune jeg bor i er der krav til hvad de skal kunne 

- sige alfabetet 

- skrive deres eget navn

- fortælle hvor de bor (altså deres adresse) 

- hvornår de har fødselsdag og mors og fars 

- kunne tælle til mindst 10. 

Mor og fars fødselsdage?! Der findes voksne, der ikke engang kan deres forældres fødselsdage

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Fortvivlet skriver:

Hvilken kommune er det?

Rødovre 

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

1518 skriver:

Mor og fars fødselsdage?! Der findes voksne, der ikke engang kan deres forældres fødselsdage

Ja tak. Min far ringede igår og spurgte hvad år jeg var født. Men det ændre ikk rigtig på at vores kommune forventer det

Anmeld Citér

11. februar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Ja tak. Min far ringede igår og spurgte hvad år jeg var født. Men det ændre ikk rigtig på at vores kommune forventer det

Det er da absurd, min dreng fylder 6 om 2 uger - udover han ved hans fødselsdag er snart, så aner han da ikke hvornår det er. Han blander stadig ugedagene sammen, så at han skulle kunne vores fødselsdage er da utopi.

Anmeld Citér

11. februar 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Her skulle de bare kunne skrive deres egen navn, og hvis de ikke kunne, så fik de jo øvelse, når de skulle skrive navn på alle deres ting.

Min datter startede sidste år, og jeg kan huske, jeg gik lidt i panik, derfor spurgte jeg ind til det

De gik meget op i, at man lod være med at lære dem alt muligt, fordi så kørte de ofte træt i det allerede, og nogle kunne endda blive helt forpustet inden i de startede skole 

Det ville være sådan en ærgerlig start på skolelivet  

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Lomm skriver:

Det er da absurd, min dreng fylder 6 om 2 uger - udover han ved hans fødselsdag er snart, så aner han da ikke hvornår det er. Han blander stadig ugedagene sammen, så at han skulle kunne vores fødselsdage er da utopi.

Tja. Men nu er det altså ikk mig der laver reglerne. 

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tja. Men nu er det altså ikk mig der laver reglerne. 

Det er altså ikke rigtigt, at det er krav/regler. Der er udarbejdet nogle tommelfingerregler og mål for, hvad et barn bør kunne ved skolestart, men det er på ingen måde “adgangskrav”. 
Som der står i bilaget - hvor fx forældres fødselsdatoer i øvrigt slet ikke nævnes: “Målene er ikke en tjekliste som skal være opfyldt for at barnet kan starte i skole. De skal ses som elementer der arbejdes med i daginstitutionerne og som forældrene kan være opmærksomme på derhjemme.” 

https://www.rk.dk/index.php?eID=tx_rkdoc_attachment&uid=235469&filename=/1771189-2425905-1.PDF

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.