Skyggestreg har vækket et testmonster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.541 visninger
20 svar
8 synes godt om
31. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej søde jer, 

Jeg er helt ny herinde, og her kommer et længere indlæg. Simpelthen for at få "luftet ud" anonymt

Jeg har længe døjet med uregelmæssig cyklus og cyster på æggestokkene. Derfor tester jeg med ægløsningstest når jeg mærker smerter i underlivet - altså for at vide om det er en cyste eller ægløsning.

I denne cyklus testede jeg positivt for Æl d.15 Jan og havde tilhørende AV! Smerterne gik over og alt var godt. Indtil d. 23 jan hvor jeg igen får ondt og mistænker derfor en cyste, da jeg jo har haft Æl. MEN det var simpelthen endnu en gang ægløsning der var igang ifølge Æl-test - hvilket jeg troede var umuligt, men har så læst at det faktisk er en ting

Nå, dagene gik, og igår (d. 30. Jan) får jeg ondt IGEN! Æl teste er kun svage og dermed jo negative, så jeg tænker cyste.

Jeg er dog nysgerrig og har et par Gteste liggende, og imorges fremkom en meget utydelig streg - som jeg tænker må være den berømte skyggestreg.

jeg kan dog ikke styre det testmonster der pludselig er vågnet op til dåd, og tager endnu 2 teste, der er bragende negative. 

Jeg har 1 test tilbage som jeg vil prøve imorgen tidlig. Men monsteret har også lige bestilt en sending tidlig gteste hjem, åbenbart for en sikkerheds skyld

Vi bruger ikke beskyttelse. Ikke fordi vi planlægger, men grundet mine smerter på prævention, samt at en spontan graviditet ville være lykkeligt modtaget - hvis det skulle ske.

Jeg prøver lige at få sat et billede ind. Om ikke andet så for, at andre kan se hvordan en skyggestreg ser ud. Men jeg hører meget gerne fra andre der kan genkende noget fra min situation.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2021

Rockertand

Anonym skriver:

Hej søde jer, 

Jeg er helt ny herinde, og her kommer et længere indlæg. Simpelthen for at få "luftet ud" anonymt

Jeg har længe døjet med uregelmæssig cyklus og cyster på æggestokkene. Derfor tester jeg med ægløsningstest når jeg mærker smerter i underlivet - altså for at vide om det er en cyste eller ægløsning.

I denne cyklus testede jeg positivt for Æl d.15 Jan og havde tilhørende AV! Smerterne gik over og alt var godt. Indtil d. 23 jan hvor jeg igen får ondt og mistænker derfor en cyste, da jeg jo har haft Æl. MEN det var simpelthen endnu en gang ægløsning der var igang ifølge Æl-test - hvilket jeg troede var umuligt, men har så læst at det faktisk er en ting

Nå, dagene gik, og igår (d. 30. Jan) får jeg ondt IGEN! Æl teste er kun svage og dermed jo negative, så jeg tænker cyste.

Jeg er dog nysgerrig og har et par Gteste liggende, og imorges fremkom en meget utydelig streg - som jeg tænker må være den berømte skyggestreg.

jeg kan dog ikke styre det testmonster der pludselig er vågnet op til dåd, og tager endnu 2 teste, der er bragende negative. 

Jeg har 1 test tilbage som jeg vil prøve imorgen tidlig. Men monsteret har også lige bestilt en sending tidlig gteste hjem, åbenbart for en sikkerheds skyld

Vi bruger ikke beskyttelse. Ikke fordi vi planlægger, men grundet mine smerter på prævention, samt at en spontan graviditet ville være lykkeligt modtaget - hvis det skulle ske.

Jeg prøver lige at få sat et billede ind. Om ikke andet så for, at andre kan se hvordan en skyggestreg ser ud. Men jeg hører meget gerne fra andre der kan genkende noget fra min situation.

Det er ikke en skyggestreg, den er bare almindeligt negativ. En skyggestreg er en grålig streg, hvor der ikke er farve.

Jeg ville være påpasselig med at bruge ægløsningsteste på den måde, du beskriver, det er ikke sådan, de skal bruges, og hvis man indtænker, at cyster også kan udløse LH, at LH-peak ses 24-36 timer før ægløsning OG at en positiv test ikke påviser ægløsning, men kun LH-peak, så kan jeg ikke se, at du kan konkludere særligt meget med den måde at teste på.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er ikke en skyggestreg, den er bare almindeligt negativ. En skyggestreg er en grålig streg, hvor der ikke er farve.

Jeg ville være påpasselig med at bruge ægløsningsteste på den måde, du beskriver, det er ikke sådan, de skal bruges, og hvis man indtænker, at cyster også kan udløse LH, at LH-peak ses 24-36 timer før ægløsning OG at en positiv test ikke påviser ægløsning, men kun LH-peak, så kan jeg ikke se, at du kan konkludere særligt meget med den måde at teste på.

Tak for dit svar

Er grålig streg er nu også det jeg ser på den - men altså jeg ved heller ikke lige så meget om det, har bare ikke oplevet det før.

mine cyster er helt almindelige vandcyster der ikke danner hormoner. Lægerne har ikke helt kunne finde ud af, hvorfor de kommer, eller hvorfor de bliver store og brister. Jeg har været indlagt med smerter pga dem og blevet scannet flere gange. 

Jeg konkluderer egentlig ikke som sådan noget ud fra Æl testene, andet end hvis jeg har ondt og de er negative, så skal jeg være obs de næste dage og have mine stærke smertestillende med mig.

uanset om det er resulteret i selve ægløsning eller ej, så har der denne cyklus været to x LH peak, og hvor smerterne er gået i sig selv igen. 

Lige nu er jeg dog urolig ved at mærke smerter igen uden målbart LH-peak, og mine tanker kredser derfor omkring ny cyste, og efter jeg fik den streg som jeg ikke har prøvet før, nu også på en evt graviditet.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym trådstarter

Ja, som nævnt er testmonstret ude af kontrol. Så jeg har lige taget min sidste test, og den laver altså samme nummer med mig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. januar 2021

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Ja, som nævnt er testmonstret ude af kontrol. Så jeg har lige taget min sidste test, og den laver altså samme nummer med mig

De ser positive ud . 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym trådstarter

mor til 2 skønne piger . skriver:

De ser positive ud . 

Uhha! Det gav lige et helt sug i maven.

Tak for dit kig på mine streger. 

Jeg prøver dog lige at forholde mig neutralt til dem, for jeg synes simpelthen ikke der er farve i. Men jeg tester lige de næste dage for at se om der dukker noget op. 

Dog har jeg hele dagen haft sådan lyst til en kold øl, og stirret på den ene vi har stående på køl. Men jeg kørte ud og handlede nogle alkoholfri (som jeg heldigvis godt kan lide, og det er jo også søndag) - just in case! 

Anmeld Citér

1. februar 2021

elskeratværemor

Den ser ikke negativ ud, jeg syntes den ser positiv ud prøv igen om et pr dage- så tror jeg der er mere farve i  

Anmeld Citér

1. februar 2021

Anonym trådstarter

Tak for kig.

Jeg har lige taget en babyplan tidlig test, godt nok på tynd urin, men den var negativ. 

Jeg har lavet lidt hovedregning idag, og da jeg sidst havde Æl-peak d. 23, og dermed måske selve Æl d. 24/25 - ja så ville jeg kun være 3+0/1 idag hvis det er. Så det er jo også lige tidligt nok at måle noget som helst

Anmeld Citér

1. februar 2021

MEF

Anonym skriver:

Altså det her ligner for mig en positiv test... Men hvis du er 3+0, kan det jo ikke rigtig passe? Men hvis jeg fik denne test, ville jeg klart tænke: gravid! 

Anmeld Citér

1. februar 2021

Maurasmussen

Anonym skriver:

Tak for kig.

Jeg har lige taget en babyplan tidlig test, godt nok på tynd urin, men den var negativ. 

Jeg har lavet lidt hovedregning idag, og da jeg sidst havde Æl-peak d. 23, og dermed måske selve Æl d. 24/25 - ja så ville jeg kun være 3+0/1 idag hvis det er. Så det er jo også lige tidligt nok at måle noget som helst

Babyplans tidlige teste er noget værre skrammel. Jeg vil holder mig til valmed hvis jeg var dig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.