Ja, det bruger jeg altid. Jeg har haft blebørn godt 4 år i træk nu og jeg lægger altid en stofble på puslepuden.
I starten brugte jeg de små stofbleer, som man kan købe i massevis i f.eks. Bilka, men efterhånden blev de jo vasket og krympede, så de ikke dækkede hele puslepuden og når babyen så bevægede sig, så krøllede det sammen og så var man jo lige vidt!
Jeg begyndte derfor at købe store stofbleer, ca 70x70 cm og de dækker næsten hele puslepuden også selvom barnet bevæger sig rundt. Da baby var nyfødt købte jeg omkring 10 af de store stofbleer fra Cam Cam og nu fylder han snart 2 år - og de holder endnu, selvom de er blevet skamvasket og tørretumblet!
Da han var lille og ny var de 10 klude ikke altid nok, men så brugte jeg også bare nogle af de små, hvide som vi havde tusindvis af! De er dog slet ikke lige så gode, fordi de er for små.
Jeg købte dem også, fordi jeg synes, de var pæne. Puslepuden er ude på badeværelset, lige ved håndvasken, og jeg kan nu godt lide, at det ser pænt ud på puslebordet.
Jeg har aldrig brugt håndklæder - de fylder simpelthen for meget i vaskemaskinen og da ungerne var små vaskede jeg i forvejen flere maskinfulde dagligt.
En stofble fylder mindre i vasken.
Selve puslepuden har jeg i et puslepudebetræk med elastik, det lidt fungerer som et stræklagen, for så er det nemt at tage af og smide i vaskemaskinen. Det betræk, det fulgte med, havde lynlås og da det alligevel skulle skiftes ofte (hvorfor skal de altid tisse, når de får bleen af?!), så købte jeg sådan nogle. For puslepuden var vandtæt i starten, men det blev slidt af.
Anmeld
Citér