Brugte i altid stofbleer ovenpå puslepuden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
12 svar
4 synes godt om
20. januar 2021

Steinetz

Hej. 
muligvis et mærkeligt spørgsmål.

Men brugte i altid stofbleer ovenpå jeres puslepuder? 
Jeg gjorde det selv for 6 år siden, da jeg havde min søn og erfaret det var en smule dumt at jeg havde brugt “mange penge” på et dyrt, fint design - når man aldrig så det alligevel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi bruger håndklæder, men det er jo samme princip.. Men derfor har vi også bare købt en billig brugt puslepude.. Som du selv er inde på, så bliver den jo "gemt væk" af stoffet, så hvorfor betale ekstra for mønstret 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Lje

Steinetz skriver:

Hej. 
muligvis et mærkeligt spørgsmål.

Men brugte i altid stofbleer ovenpå jeres puslepuder? 
Jeg gjorde det selv for 6 år siden, da jeg havde min søn og erfaret det var en smule dumt at jeg havde brugt “mange penge” på et dyrt, fint design - når man aldrig så det alligevel.

Altid. Så kan jeg lige fange en hurtig stråle med den stofble. De billigste hvid stofbleer, jeg kan opdrive. Så smider jeg dem ud hvis der er sket større uheld. Jeg gider - generelt - simpelthen ikke stå med hænderne i afføring. 

Hvid til puslebord/numse og med mønster til mad/tørre ansigt mv. 

Funktionen er vigtigere for mig end design på puslepuden. 

Vh. 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Jeg bruger håndklæde.. synes det er bedst og folder sig ikke sammen hvis baby bevæger sig 

Og har Leander puslepuden og den kan godt være lidt glat når vi øver nakketræning, så synes jeg håndklæde er mere skridsikkert, hehe.. men det er sikkert smag og behag 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Pb18

Vi har Leander puden og bruger stofble ovenpå så den ikke er så kold her om vinteren, samt så vi kan fange tis. Da min pige var yngre, elskede hun at tisse når bleen var af og så kan det godt sejle lidt på Leander puden  (fordelen er jo så at den er nem at rengøre) 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeps. Købte en billig pusle pude af samme grund jeg havde håndklæde lagt på hele puden og puttet ind under i begge ender så det lå godt fast, og så havde jeg en stofble, foldet på midten, liggende på tværs i numse regionen. 

Håndklædet havde jeg mest på fordi jeg synes pudens stof var koldt og tænkte den ikke føltes rar at ligge på når man var en lille bar baby. 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja enten de helt hvide stofbleer eller et gammelt håndklæde. Fandt nogle store tykke håndklæder i jysk på tilbud til en 5’er stykket. Dem købte jeg en 4-5 stykker af og klippede i 4 stykker hver så de passede med puslepuden. Så er de lige til at kyle ud når der er kommet lort over det hele. 
Men nej det er mega fjollet at bruge mange penge på en puslepude - man kan ikke se mønsteret alligevel og de skal nok blive lækre på den ene eller anden måde alligevel. 

Anmeld Citér

21. januar 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Ja, enten stofbleer eller små håndklæder. Det er nu engang mest praktisk i tilfælde af ''uheld''. 

Anmeld Citér

21. januar 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Som helt lille brugte jeg stofbleer til min yngste datter men nu er hun 2 år og bruger ikke stofbleer mere til at ligge over puslepuden. 

Hun er faktisk så småt af sig selv vil sidde og tisse i potten når vi skal i bad.

Anmeld Citér

21. januar 2021

Steinetz

Lje skriver:

Altid. Så kan jeg lige fange en hurtig stråle med den stofble. De billigste hvid stofbleer, jeg kan opdrive. Så smider jeg dem ud hvis der er sket større uheld. Jeg gider - generelt - simpelthen ikke stå med hænderne i afføring. 

Hvid til puslebord/numse og med mønster til mad/tørre ansigt mv. 

Funktionen er vigtigere for mig end design på puslepuden. 

Vh. 

Mega god idé med opdelingen af stofbleer , så man ved hvad der bliver brugt til pusledelen og hvad der så bruges til andre situationer - jeg brugte sku bare dem alle sammen til det hele dengang med min søn 

Men vil da bruge dit trick til min datter, som kommer til maj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.