Tillæg for ufaglært SOSU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.444 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er ufaglært afløser i hjemmeplejen, og får så KH som supplement.. 

Jeg sidder så og regner på, hvem der skal bruge mit bikort og hovedkort næste måned, og er derfor rigtig meget i tvivl om, hvilken løn jeg skal regne med, når der er tillæg indover.. Min chef og kollegaer kan ikke give mig et svar på, hvad tillæggene er i kr. Pr. Time de forskellige dage (aften, lørdag og søndag).. 

Så er der nogle venlige sjæle, der vil fortælle, hvad I får i tillæg de tre dage/tidspunkter? Meget gerne, hvis I arbejder i den kommunale hjemmepleje

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2021

1977

Profilbillede for 1977

Du får % af din timeløn i tillæg. Så lønnen afhænger af hvor mange timer du arbejder udenfor 7-15   Satserne står her i

https://www.foa.dk/~/media/faelles/pdf/loenmagasiner/2020/loenmagasin_011020-011021_kommune%20pdf.pdf

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Du får % af din timeløn i tillæg. Så lønnen afhænger af hvor mange timer du arbejder udenfor 7-15   Satserne står her i

https://www.foa.dk/~/media/faelles/pdf/loenmagasiner/2020/loenmagasin_011020-011021_kommune%20pdf.pdf

Super, mange tak for hjælpen 

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym

Kan man virkelig have et arbejde og få kontant hjælp samtidig??

Anmeld Citér

19. januar 2021

Bellabum

Anonym skriver:

Således at du bliver modregnet i din kontanthjælp ja, hvis du f.eks. kun har mulighed for at få et job på 10 timer om ugen. Så er det jo klar bedre at få noget erhvervserfaring samt at bidrage til samfundet frem for at få fuld kontanthjælp 

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig kan man da det.. Hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym trådstarter

Bellabum skriver:

Således at du bliver modregnet i din kontanthjælp ja, hvis du f.eks. kun har mulighed for at få et job på 10 timer om ugen. Så er det jo klar bedre at få noget erhvervserfaring samt at bidrage til samfundet frem for at få fuld kontanthjælp 

Lige præcis.. Jeg ville bestemt også helst have et fuldtidsjob, da jeg hader at være på KH OG endda nu skal huske at holde øje hver måned, at de forskellige trækker på de rigtige kort.. Men virkeligheden er bare ikke altid sådan.. 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Lige præcis.. Jeg ville bestemt også helst have et fuldtidsjob, da jeg hader at være på KH OG endda nu skal huske at holde øje hver måned, at de forskellige trækker på de rigtige kort.. Men virkeligheden er bare ikke altid sådan.. 

Nu er det virkelig ikke for at være næsvis.

Men helt ærligt. Det burde ikke være nødvendigt for dig at være på kontanthjælp imens du arbejder indenfor ældreplejen. Heller ikke som ufaglært. 

Der er arbejde ALLE steder, især i disse tider. Det er ikke sikkert du kan få 37t det samme sted. Men hvis du fx arbejder i 2 grupper burde det virkelig ikke være svært. 

Så.. jeg mener faktisk ikke i dit tilfælde at man selvfølgelig bør kunne få kontanthjælp samtidigt med at man arbejder. For du kan simpelt bare vælge at arbejde noget mere. Det vil du sikkert også få flere penge ud af. Det håber jeg da. 

Anmeld Citér

20. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men helt ærligt. Det burde ikke være nødvendigt for dig at være på kontanthjælp imens du arbejder indenfor ældreplejen. Heller ikke som ufaglært. 

Der er arbejde ALLE steder, især i disse tider. Det er ikke sikkert du kan få 37t det samme sted. Men hvis du fx arbejder i 2 grupper burde det virkelig ikke være svært. 

Så.. jeg mener faktisk ikke i dit tilfælde at man selvfølgelig bør kunne få kontanthjælp samtidigt med at man arbejder. For du kan simpelt bare vælge at arbejde noget mere. Det vil du sikkert også få flere penge ud af. Det håber jeg da. 

Ikke fordi det vedkommer dig, når du allerede dømmer mig uden at vide noget om min baggrund.. Men kan så sige, at jeg først lige er startet, og jeg er gravid og skal snart gå fra pga. Corona.. Så ville ikke give mening, at jeg starter et sted mere.. 

Men bare rolig.. Efter barslen har jeg skam heller ikke planer om at ligge på den lade side og kun arbejde ét sted

Anmeld Citér

20. januar 2021

Bellabum

Anonym skriver:

Jeg kender ikke reglerne men er nysgerrig så måske i ved noget.

I børnehaver og på skoler må man pt. Ikke være tilknyttet mere end en institution. Er der mon ikke begrænsninger i ældreplejen?

Kan også sagtens være anderledes da man jo ikke har en fast gruppe man følger ligesom i børnehave og skole 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.