Åh ja, det gode krænkelsesord. Men lige i den her kontekst tænker jeg det giver så meget mening.
Jeg har for få dage siden fundet ud af, at jeg er gravid. Jeg har også en tråd herinde om det, anonym også. Meget uventet og ikke planlagt, så er stadig i tilvænningsfasen, da vi egentlig ikke ville have flere. Har dog besluttet at beholde barnet.
Min mand arbejder i hjemmeplejen her i vores by. Han var i går nede på apoteket og købe graviditetsvitaminer til mig. Dette fordi jeg med min aktuelle arbejdetider ikke selv kan nå det inden for åbningstiden, og han skulle alligevel derind. Her er der så åbenbart en ægtefælle til en af de borgere, han kommer hos, der har overhørt apotekeren vejlede ham i hvilken type.
Ægtefællen vælger så at dele denne spændende oplysning med en af min mands kollegaer, der kommer i hjemmet. Og så spreder det sig som en steppebrand. Kollegaen synes åbenbart det er så fedt og spændende, at hun vælger at dele det med andre af min mands kollegaer OG hans leder. Og på nul komma fem ved alle på arbejdspladsen, at han skal være fsr igen...
Jeg er så ked af det. Jeg har ikke en gang selv vænnet mig til tanken endnu. Og vi ønskede bestemt ikke nogen skulle vide det endnu. Jeg kunne få en spontan abort, det kan være et sygt foster. Det har jeg faktisk ikke lyst til at involvere hele hans arbejdsplads i. Plus hele glæden ved selv på et tidspunkt at dele nyheden føler min mand er taget fra ham.
Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal være i det her. Jeg føler mig decideret nøgen og enorm sårbart. Det her enormt privat, især fordi det er så uventet og en kæmpe omvæltning af hele vores fremtid. Og jeg kan ikke forstå, de kan finde på det. Borgeren først og fremmest, men så at kollegaen vælger at sladre til hele arbejdspladsen uden lige at drøfte med min mand, om han vil have nyheden ud.
Øv hvor er jeg ked af det. Jeg er slet ikke klar til det skal være så stor en ting endnu..
Anmeld
Citér