Kan hun være selv hjemme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi kan ikke sende til bedsteforældre og vores på 10 og syv kan godt være alene hvis det var til kl. 13. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis nedlukning fortsætter, skal jeg på job fra 8-16 fra den 25. Så kommer børnene i nødpasning og får hjælp til deres online undervisning. Min på 9 kan slet ikke overskue det alene selvom jeg sætter det hele op. Der er hver dag, et eller andet han ikke forstår og ikke får spurgt læreren om, og så bliver han helt grådkvalt og usikker og hys. Det duer ikke uden en voksen til at hjælpe ham  

Anmeld Citér

10. januar 2021

Anonym trådstarter

Hun er sendt afsted og jeg har vist hvordan og hvorledes inde på Aula til farmor. Hvis det går helt galt må datteren lave i hendes mapper og bøger som hun har med sig hjem og læse i en bog osv. Det er heldigvis “kun” 3 dage, da jeg selv kan undervise hende torsdag og fredag 

Anmeld Citér

10. januar 2021

serinasmor

Hvis hun vil kunne lave det hun skal alene hjemme ... så har hun vel heller ikke brug for tec-hjælp fra farmor og farfar

Jeg ville lade farmor og farmor passe, men acceptere at den 9årige og forældrene står for teknikken

Anmeld Citér

11. januar 2021

ønskebørn74

Anonym skriver:

Min datter er 9 år og går i 3 klasse. 
Jeg arbejder og det gør min mand også. Altså vi arbejder ikke hjemmefra. Jeg arbejder hveranden weekenden så jeg har nogle hverdagsfrie dage. 
MEN....nu er der jo det her hjememskole.... sidste uge var ikke noget problem da jeg havde fri mandag og tirsdag og min mand havde aftenarbejde onsdag og torsdag og havde fri fredag.....men så er der den kommende uge...jeg har først fri torsdag og fredag og min mand skal arbejde dagvagt hele næste uge... 

Hvad så med vores datter? Hun har før været selv hjemme 1 1/2 time Max 2 timer... 

Kan hun være selv hjemme helt indtil vi kommer hjem? Min mand og jeg kører begge hjemmefra kl. 6.30. Jeg har nogle dage fri kl. 13, men ellers først kl. 15. Og min mand også først fri fra kl. 15, og andre dage er han heldig at have før fri. 
Min datter har mobil og jeg har altid min mobil på mig på arbejde. Det må vi godt.

Men hvis hun er selv hjemme tvivler jeg på, at hun kun finde ud af at få lavet noget....  Om hun ved hvad hun skal..... Lige nu hjælper vi hende jo med at komme ind på Aula og tjekke hvad hun skal lave. Der er en masse på iPad’en osv. 

Så har vi farmor og farfar, som hellere end gerne vil passe hende. MEN! De kan bare overhovedet ikke finde ud af det med Aula og iPad osv....også selvom de får det vist og fortalt...det er de undskyld mig for gamle til....og så får min datter ikke lavet det hun skal. 

Så mit spørgsmål er: 

1: Skal vi lade hende være selv hjemme, med mobil på sig og lave skolearbejde med hende når vi kommer hjem fra arbejde??

2: Skal vi sende hende op til farmor og farfar i de 3 dage der drejer sig om i næste uge og så satse på at hun får lavet bare et eller andet ?? 

Hvad havde I gjort?? 

Husk en af jer kan få dagpenge under hjemmeskolingen. Ring til kommunen. ��

Anmeld Citér

11. januar 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ønskebørn74 skriver:

Husk en af jer kan få dagpenge under hjemmeskolingen. Ring til kommunen. ��

Det lyder usandsynligt. Jeg fandt dette ved en googlesøgning, men det gælder jo ikke i TS’ tilfælde: 

https://www.rm.dk/om-os/organisation/koncern-hr/lon--og-personaleforhold/retningslinjer/foraldre-til-hjemsendte-born-ny-lov-om-dagpenge/

Bortset fra det, så ville det efter min opfattelse være fuldstændigt vanvittigt, hvis alle forældre til skolebørn kunne få økonomisk støtte til at være ved deres børn under nedlukningen. Dels ville det koste en formue, dels skal erhvervslivet da så vidt muligt kunne holde hjulene i gang - hvilket i forvejen er en kolossal udfordring - uden at mangle medarbejdere. 

Anmeld Citér

11. januar 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Det ville jeg heller ikke gøre. Min ældste som lige er blevet 11 er med far på job og kan sidder der og lave sine lektier og han skal være online i det tidsrum de normalt ville havet været. 

min mindste er 7,5. Han er hos mormor indtil jeg kommer hjem kl 13. Jeg arbejder i nødpasning hvor jeg då underviser de børn vi har så de også får lavet deres lektier. Når jeg så kommer hjem laver jeg så lektier med den mindste . 

Anmeld Citér

11. januar 2021

ønskebørn74

Mor og meget mere skriver:

Det lyder usandsynligt. Jeg fandt dette ved en googlesøgning, men det gælder jo ikke i TS’ tilfælde: 

https://www.rm.dk/om-os/organisation/koncern-hr/lon--og-personaleforhold/retningslinjer/foraldre-til-hjemsendte-born-ny-lov-om-dagpenge/

Bortset fra det, så ville det efter min opfattelse være fuldstændigt vanvittigt, hvis alle forældre til skolebørn kunne få økonomisk støtte til at være ved deres børn under nedlukningen. Dels ville det koste en formue, dels skal erhvervslivet da så vidt muligt kunne holde hjulene i gang - hvilket i forvejen er en kolossal udfordring - uden at mangle medarbejdere. 

https://dm.dk/raad-og-svar/coronavirus/dagpenge-til-foraeldre-der-passer-hjemsendte-boern

Anmeld Citér

11. januar 2021

Tommelise

ønskebørn74 skriver:

https://dm.dk/raad-og-svar/coronavirus/dagpenge-til-foraeldre-der-passer-hjemsendte-boern

Den ordning gælder jo kun for forældre, hvis børn er sendt hjem fra skole p.gr.a. af et konkret udbrud af smitte - altså hvis de har været nære kontakter, eller hvis de selv er smittede.

Ordningen gælder ikke ved generel nedlukning af skolerne.

Det er i hvert fald det, jeg får ud af det link, du henviser til. 

Anmeld Citér

11. januar 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ønskebørn74 skriver:

Ja - præcis som beskrevet i “mit” link:

“Ordningen omfatter forældre til børn, der som følge af et konkret COVID-19 smittetilfælde på skolen eller institutionen hjemsendes som nære kontakter efter anbefaling fra sundhedsmyndighederne uden selv nødvendigvis at have symptomer på COVID-19, samt forældre til børn der er konstateret smittet med COVID-19.” 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.