Kan hun være selv hjemme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.826 visninger
20 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2021

Anonym trådstarter

Min datter er 9 år og går i 3 klasse. 
Jeg arbejder og det gør min mand også. Altså vi arbejder ikke hjemmefra. Jeg arbejder hveranden weekenden så jeg har nogle hverdagsfrie dage. 
MEN....nu er der jo det her hjememskole.... sidste uge var ikke noget problem da jeg havde fri mandag og tirsdag og min mand havde aftenarbejde onsdag og torsdag og havde fri fredag.....men så er der den kommende uge...jeg har først fri torsdag og fredag og min mand skal arbejde dagvagt hele næste uge... 

Hvad så med vores datter? Hun har før været selv hjemme 1 1/2 time Max 2 timer... 

Kan hun være selv hjemme helt indtil vi kommer hjem? Min mand og jeg kører begge hjemmefra kl. 6.30. Jeg har nogle dage fri kl. 13, men ellers først kl. 15. Og min mand også først fri fra kl. 15, og andre dage er han heldig at have før fri. 
Min datter har mobil og jeg har altid min mobil på mig på arbejde. Det må vi godt.

Men hvis hun er selv hjemme tvivler jeg på, at hun kun finde ud af at få lavet noget....  Om hun ved hvad hun skal..... Lige nu hjælper vi hende jo med at komme ind på Aula og tjekke hvad hun skal lave. Der er en masse på iPad’en osv. 

Så har vi farmor og farfar, som hellere end gerne vil passe hende. MEN! De kan bare overhovedet ikke finde ud af det med Aula og iPad osv....også selvom de får det vist og fortalt...det er de undskyld mig for gamle til....og så får min datter ikke lavet det hun skal. 

Så mit spørgsmål er: 

1: Skal vi lade hende være selv hjemme, med mobil på sig og lave skolearbejde med hende når vi kommer hjem fra arbejde??

2: Skal vi sende hende op til farmor og farfar i de 3 dage der drejer sig om i næste uge og så satse på at hun får lavet bare et eller andet ?? 

Hvad havde I gjort?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2021

asphodel

Jeg ville aldrig lade min 9-årige datter være alene hjemme hele dagen, så hellere sende hende til bedsteforældrene og så må skolearbejdet komme senere, hvis du ikke kan sætte din datter i gang med noget inden du kører fra farmor og farfar. 

Anmeld Citér

10. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sendt hende op til farmor og farfar, også må man lave det man ka nå, de andre dage. Også øve med hende, hvordan hun skal logge ind på aula, det burde hun godt ku lære. 

Min mindste på 8 1/2 ville ik ane hva hun sku lave, eller hvordan hun sku komme i gang med opgaverne. Her har det meste af opgaverne været i papirform, da de havde fået en corona mappe med hjem, før jul i tilfælde af nedlukningen.

Fra næste uge blir det en blanding af, papirarbejde og logge ind på aula. Alt det med at logge ind, har hun fuldt ud styr på, men det hjælper ik så meget, hvis man har svært ved at forstå hvordan opgaverne, skal løses. 

Vores skole gør meget ud, af at understrege, at børne når det de når, og at vi ik som forældre, ska ha dårlig samvittighed. 

Evt kan i sende hende afsted i skole/sfo, hvor hun vil får lektiehjælp. "Nødpasning" er jo netop til de børn, hvor begge forældre arbejder ude. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg har også tænkt på at sætte mig ned med hende og vise hende hvordan man logger ind. Så må hun få min iPad med sig til at logge ind på Aula og se hendes skema derinde. Og så evt skrive ned en udførlig beskrivelse til farmor hvordan man ser hvad hun skal lave osv. Åh!!! Det forbandet Corona!! 

Anmeld Citér

10. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg har også tænkt på at sætte mig ned med hende og vise hende hvordan man logger ind. Så må hun få min iPad med sig til at logge ind på Aula og se hendes skema derinde. Og så evt skrive ned en udførlig beskrivelse til farmor hvordan man ser hvad hun skal lave osv. Åh!!! Det forbandet Corona!! 

Lyder som en rigtig god og hyggelig plan. 

Det gode ved alt det her corona, syntes jeg faktisk er at vi får mere tid sammen, både hjemme og sammen med bedsteforældrene, på en anden måde end før.

Så væk med den dårlige samvittighed, og se på det som, at hun får hele 3 dage med farmor og farfar, og at i ka ta på arbejde, uden at bekymre jer om noget vh Stine 

Anmeld Citér

10. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg arbejder og det gør min mand også. Altså vi arbejder ikke hjemmefra. Jeg arbejder hveranden weekenden så jeg har nogle hverdagsfrie dage. 
MEN....nu er der jo det her hjememskole.... sidste uge var ikke noget problem da jeg havde fri mandag og tirsdag og min mand havde aftenarbejde onsdag og torsdag og havde fri fredag.....men så er der den kommende uge...jeg har først fri torsdag og fredag og min mand skal arbejde dagvagt hele næste uge... 

Hvad så med vores datter? Hun har før været selv hjemme 1 1/2 time Max 2 timer... 

Kan hun være selv hjemme helt indtil vi kommer hjem? Min mand og jeg kører begge hjemmefra kl. 6.30. Jeg har nogle dage fri kl. 13, men ellers først kl. 15. Og min mand også først fri fra kl. 15, og andre dage er han heldig at have før fri. 
Min datter har mobil og jeg har altid min mobil på mig på arbejde. Det må vi godt.

Men hvis hun er selv hjemme tvivler jeg på, at hun kun finde ud af at få lavet noget....  Om hun ved hvad hun skal..... Lige nu hjælper vi hende jo med at komme ind på Aula og tjekke hvad hun skal lave. Der er en masse på iPad’en osv. 

Så har vi farmor og farfar, som hellere end gerne vil passe hende. MEN! De kan bare overhovedet ikke finde ud af det med Aula og iPad osv....også selvom de får det vist og fortalt...det er de undskyld mig for gamle til....og så får min datter ikke lavet det hun skal. 

Så mit spørgsmål er: 

1: Skal vi lade hende være selv hjemme, med mobil på sig og lave skolearbejde med hende når vi kommer hjem fra arbejde??

2: Skal vi sende hende op til farmor og farfar i de 3 dage der drejer sig om i næste uge og så satse på at hun får lavet bare et eller andet ?? 

Hvad havde I gjort?? 

Sende hende op til bedsteforældrene. 
Kan du ikke selv logge ind på aula, og tage det ud hun skal lave og så sende det til hende eller bedsteforældrene? 

Anmeld Citér

10. januar 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Sende hende op til bedsteforældrene. 
Kan du ikke selv logge ind på aula, og tage det ud hun skal lave og så sende det til hende eller bedsteforældrene? 

Hmm...jo god ide  Det må jeg lige prøve...

Anmeld Citér

10. januar 2021

lineog4

Anonym skriver:

Så mit spørgsmål er: 

Hvad havde I gjort?? 

Enten bede om nødpasning i skolen eller til farmor og farfar. Min dreng på den gang 12 år var alene i de 14 dage i foråret, hvor 0. Til 4. Klasse var tilbage i skolen, og det var pisse hårdt for ham at sidde helt alene, og han kunne endda tage til mormor efter skoletiden. En dag tog han afsted midt i skoletiden og var så bange, det viste sig, at han ikke havde kunne finde vores kat og han troede  at han slået den ihjel. 

Det er hårdt at være helt alene længe og mange dage, som han sagde hvis bare det kun var hverandre dag.

Før jul var storesøster også hjemme og det hjalp. 

Så helt klart ikke alene hjemme.... 

Anmeld Citér

10. januar 2021

FruStolpe

Jeg ville heller ikke lade vores på 10 være alene en hel dag. 

Jeg ville benytte nødløsning i skolen, for at sikre størst mulig læring. De mister utroligt meget læring allerede, og hvis ikke farfar og farmor kan løfte opgaven, så bliver det mere en hygge dag frem for en skoledag. 

Men det ville være mit valg 

Anmeld Citér

10. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Så mit spørgsmål er: 

Hvad havde I gjort?? 

Min søn på 9 år er alene hjemme med hans storesøster på 14 år. Havde hun ikke været her havde han ikke skulle være alene hjemme så mange timer. Vi har nødpasning i baghånden men lige nu ville han være den eneste så det her må gå. 

Jeg ville elske vi havde bedsteforældre i baghånden, så nu hvor I har den mulighed, så benyt den.

Vi ved godt han ikke får lavet så meget skolerelevant mens vi er væk men det må vi tage når skolen bliver fysisk igen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.